Ucuz havayolu ÅŸirketleri atakta

Güncelleme Tarihi:

Ucuz havayolu ÅŸirketleri atakta
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 22, 2003 00:00

Almanya'nın Bonn ve Köln ÅŸehirlerine 19 - 290 euro (30- 446 milyon lira) fiyat aralığında, 144 koltuklu Airbus A319 ve A320'lerle yolcu taşıyan Germanwings Havayolları, ÅŸimdi de Ä°stanbul'daki Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan, Stuttgart seferlerine baÅŸladı. Yüzde 25'ine Alman Havayolları Lufthansa'nın ortak olduÄŸu Germanwings'in Genel Müdürü Joachim Klein, ‘‘Ucuz fiyat politikasıyla pazarın lideri olmayı hedefliyoruz’’ dedi. Uçaklarda, yüzde 90 doluluk oranını yakaladıklarını vurgulayan Germanwings iletiÅŸim görevlisi Heinz Joachim Schöttes ise taşıdıkları yolcunun yaklaşık yüzde 15'inin 19 eurodan bilet alma fırsatını yakaladığını söyledi.Türkiye'den Almanya seferlerine baÅŸladıkları Aralık 2002 tarihinden bu yana 40 bine yakın yolcu taşıdıklarını belirten Heinz Joachim Schöttes, yolcuların biletleri ortalama 90 euroya (140 milyon lira) aldıklarını belirtti. Åžirket bu fiyatlarından bilet satabilmek için ciddi bir maliyet düşürme politikası izliyor. Germanwings'in uçaklarında bedava ikram yok. 2 steward-bir hostesin görev yaptığı uçakta ikram parayla, gazete de verilmiyor. Bir ÅŸiÅŸe meyva suyu ya da bira 2.5 euroya (3 milyon 850 bin lira) satılıyor. Bir bardak viskinin fiyatı ise 4 euro (6 milyon 160 bin lira). Biletler, aracı ÅŸirketlere komisyon ödememek için internet üzerinden satılıyor. Bilet üzerinde deÄŸiÅŸiklik yapılması durumunda ekstra ücret isteniyor. Uçaklar, havalimanlarındaki hizmet bedellerinin düşük olduÄŸu gece saatlerinde inip-kalıyor. Germanwings yetkilileri, havalimanlarından en düşük hizmet fiyatını alabilmek için kıran kırana pazarlık yapıyor. Ve ucuz hizmet veren havalimanları tercih ediliyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!