Ucuz elektronik izdihamı

Güncelleme Tarihi:

Ucuz elektronik izdihamı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 26, 2007 00:00

Alman elektronik market devi Media Markt’ın Türkiye’deki ilk mağaza açılışında yaptığı fiyat promosyonu izdihama neden oldu.

MAĞAZA ÖNÜNDE NELER YAŞANDI? İNANILMAZ FOTOĞRAFLAR

Dün sabah 8’de yüzde 50’ye varan indirimli fiyatlarla kapılarını açan Ümraniye’deki mağaza önünde bir önceki akşam 20.30’dan itibaren kuyruğa girenler oldu. Promosyonlu ürünler yarım saatte tükenirken, marketin kapıları kırıldı, raflar söküldü.

AGRESİF bir reklam kampanyası yürüten ve "Nataşa gibi alete gel" sloganıyla Türkiye’de piyasaya giren, Avrupa’da 14 ülkede 470 mağazası olan elektronik marketi zinciri Media Markt’ın yüzde 50 indirimli promosyon satışı büyük bir izdihamın yaşanmasına neden oldu. İndirimden faydalanmak isteyenler önceki gün iftardan hemen sonra, 20.30 sıralarında mağaza önünde kuyruğa girmeye başladılar. Kuyruktakilerin sayısı sahura kadar çığ gibi büyüdü. Kalabalık artarken, kuyruk nedeniyle peş peşe kavgalar patlak verdi. Özel bir sağlık şirketine ait ambulans market önünde hazır bekletildi.

ÇİMLERE PARK ETTİLER: Sabahın ilk saatlerinde Medya Markt’a gidenler yüzünden, O-1 Karayolu’nun Küçükbakkalköy-Ümraniye sapağı yönünde ve Şile Otoyolu’nda Libadiye-Ümraniye Tepeüstü Kavşağı yönünde araç trafiği kilitlendi. Trafiğin adım adım ilerlemesi nedeniyle O-1 Otoyolu’ndan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ne gitmeye çalışan sürücüler de sıkıntılı anlar yaşadı. Teknoloji marketine gitmek isteyen vatandaşların araçlarını iki şeritli Şile Otoyolu-Tepeüstü sapağında bırakması trafik çilesinin tuzu biberi oldu. Media Markt’ın Ikea Alışveriş Merkezi ile ortaklaşa kullandığı otopark doldu. Yer bulamayanlar araçlarını yeşil alanlara, yol kenarlarına bıraktı. Tepeüstü sapağındaki yol da otoparka döndü. Trafik polisleri, yollara bırakılmış yüzlerce araç karşısında çaresiz kaldı. Tepeüstü Kavşağı’nı kullanarak Sarıgazi ve Samandıra’ya gitmeye çalışan otobüslerdeki yolcular ise trafik nedeniyle otobüslerden inerek yürüdüler.

KIYAMET KOPTU: Gün ışırken mağaza önündeki kuyruktaki tansiyon yükseldi. Mağaza, kapılarını 08.00’de açtı. Kuyruktakiler 20’şer kişilik gruplar halinde içeri alınmaya başladılar. Bu sırada içeri girmek için arka taraftakiler baskı yapınca izdiham yaşandı. Ezilenler oldu. Polisler, yankesicilik ve cepçilik gibi hırsızlık olaylarına karşı kuyruktakileri sık sık uyardı. Yaşanan kavgalara polisler müdahale etti. 08.30’da promosyon indirimli satışların bittiği açıklandı ve izdiham nedeniyle satışa bir süre ara verilince kıyamet koptu. Öfkeli müşteriler, camları ve kepenkleri tekmeleyip "Yuh" çektiler. Saat 10.00 sıralarında kepenkleri zorlayan müşteriler güvenlik görevlilerinin ezilmemek için kenara çekilmesini fırsat bilerek içeriye akın etti. Bu arada mağaza içinden çıkan bazı müşteriler bazı reyonlardaki izdiham nedeniyle güvenlik görevlilerinin biber gazı sıktıklarını ileri sürdüler.

Sahurda Media Markt kuyruğuna girdiler

GÖZTEPE Oto Sanayi Sitesi’nde yedek parça dükkanı olan Taner Kurdoğlu, sahurun ardından Ümraniye’ye geldiğini belirterek "Şirketimize yeni bir bilgisayar almak istedik. İş ortağım ile sahurumuzu yapıp 05.00’te teknoloji market önüne geldiğimizde insanların bir önceki iftar saatinden yani 20.00’den beri beklediğini öğrendik. Bu bizi şaşırtsa da beklediğimize değeceğini düşündük. 08.00’da kapılar açıldığında ise büyük bir izdiham yaşandı ve giremedik. İnsanlar ezildi, böyle bir izdiham yaşayacağımızı bilsem kesinlikle gelmezdim" dedi. Nazım Paksoy ise, "Gece 00.00’dan beri bekliyordum. Sabah ilk girenlerden olacağımı düşünürken içeri bile giremedim. Kalabalıktan dolayı içeri girmeyi bırakın, kapıların kırıldığını gördüm. Bu kadar insanın teknoloji marketine hücum etmesi beni şaşırttı" diye konuştu.

Alışveriş yapan polisler lütfen dışarı çıkın

MEDİA Markt’ın açılışında yaşanan büyük izdiham nedeniyle emniyet görevlileri de mağazanın çevresinde yoğun güvenlik önlemleri aldı. Yaşanan tartışmalara müdahale eden polis memurları mağazanın içinde de güvenliği sağlamaya çalıştı. Media Markt’ın içine giren polis memurları güvenliği sağlamaya çalışırken bir yandan da mağazadan alışveriş yaptı. Bu sırada dışarıda bulunan polis otosundan "Alışveriş yapan polisler dışarı çıkın" diye ananos yapıldı.

Hürriyet’te ilanı gördüler Ümraniye’ye koştular

MEDİA Mark’ın açılışında yaşanan izdahamda Hürriyet Gazetesi’nde yayınlanan Media Markt insert’ının da büyük etkisi vardı. Dün bazı vatandaşların elinde Hürriyet’te yayınlanan ilanlar bulunuyordu.

Berlin’de izdiham yaşandı Polonya’da mağaza harap edildi

MEDİA Markt, Türkiye’de uyguladığı pazarlama stratejisini dünyanın her yerinde yapıyor. Avrupa’nın çeşitli şehirlerinde ilk açıldığı zaman piyasaya ucuz ve rekabetçi fiyatlarla giren Media Markt mağazalarının önünde büyük izdihamlar yaşanıyor. Almanya’nın başkenti Berlin’de de ilk mağazasını açtığında fiyatları yarı yarıya düşüren Media Markt’ın önünde kuyruklar oluşmuştu. Polonya’daki açılışta Media Markt mağazasının bir bölümü büyük hasar görmüştü.

Darty: Sadece açılışta değil hep ucuz satarız

KESA Türkiye Ortağı ve Darty Türkiye CEO’su Nedim Esgin, Media Markt’ın Türkiye’ye gelmesinden memnun olduklarını belirterek, "Türkiye perakende pazarı için çok güzel bir gelişme. Tüketici için çok önemli bir olay. Media Markt’ın açılış günü indirimi bizim için sürpriz değil. Bizim politikamız da değişiklik yok. Darty’de sadece açılışa özel değil, her gün en iyi fiyat ve en iyi hizmeti tüm yıl boyunca tüketicilere sunmaktadır" dedi. Esgin, pazarda önümüzdeki dönem gelişmeleri de değerlendirerek, "Zayıflar elenecektir. Media Markt’ın gelmesi ile bu hızlanacaktır. Tüketiciye değer katan her zaman pazarda başarılı olur. Stratejimiz 2-3 günlük fiyat indirimi değil, her gün en iyi fiyatla tüketiciye değer katmaktır" diye konuştu.

Electro World: Fiyat indirimleri olur

ELECTRO World Genel Müdürü Ali Serhan Şahin, sektördeki rekabetten tüketicilerin kazançlı çıkacağını vurgulayarak, "Bursa’da mağazamızı ilk açtığımız gün 22 bin kişi gelmişti. İkinci gün ise 32 bin kişi geldi. Sektördeki rekabetten mutlaka tüketici kazançlı çıkar. Önümüzdeki günlerde fiyat indirimleri de olabilir" dedi. Tüketicinin lehine fiyatların değişebileceğini söyleyen Şahin şöyle konuştu: "Türkiye ekonomisi her geçen gün büyüyor ve sektör hareketleniyor. Daha birçok yabancı firma elektronik sektörüne adım atacaktır. Bizler düşük kar marjlarıyla çalışan perakendecileriz. Ancak buna rağmen yeni firmaların sektöre girişi fiyatları önemli ölçüde etkileyeceğe benziyor."

Teknosa: Bu indirimlerin sürekliliği esas hünerdir

TEKNOSA Pazarlama Direktörü Kadircan Erkıralp, teknoloji perakendeciliğinde yaşanan rekabetin, sektörün gelişiminde, olumlu rol oynayacağına inandıklarını söyledi. Erkıralp "Türkiye pazarına girmek zordur. Bu pazara adım atarken, son derece agrasif denemeler olabilir. Bunların sürekliliğini sağlamak esas hünerdir" dedi. Erkıralp ayrıca, "Sınırlı sayıdaki ürünün fiyatını kim, ne zaman yarıya indirirse izdiham yaşanması kaçınılmazdır. Pazara yeni girecek oyuncuların, dikkat çekmek adına yaptıkları indirimlerin yanı sıra, satış ve satış sonrası hizmet kalitesini arttırmaya odaklanmaları, tüketici memnuniyeti için çalışmaları gerekiyor" diye konuştu.

Rakipler ilk günden indirime başladı

MEDIA Markt’ın Türkiye pazarına girişiyle birlikte kızışan tüketici elektroniği sektöründe bazı markalar indirime gitti. Media Markt’ın ürünleri yarı fiyatına indirerek girdiği Türkiye pazarında, bazı markalar daha ilk günden indirime gitti. Teknosa Ümraniye mağazası gazetelere verdiği ilanlarla yüzde 20’lik indirime gittiğini duyururken, Yalçınlar Fotoğrafçılık da mağazalarında ürün bazında indirim yapıp fiyatları yüzde 18 düşürdüğünü duyurdu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!