Uçak kazasının ilk raporu açıklandı

Güncelleme Tarihi:

Uçak kazasının ilk raporu açıklandı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 03, 2007 16:06

Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru Isparta Havaalanı'na inerken düşen uçakla ilgili bir açıklama yaptı. Ön incelemeden elde edilen ilk somut sonuçlar şunlar:

BOEING UZMANLARINDAN İNCELEME
İŞTE UÇAK MÜRETTEBATI

OLAY YERİNDEN İLK GÖRÜNTÜLER...

DAKİKA DAKİKA UÇAK KAZASI...

TÜRKİYE'DEKİ UÇAK KAZALARI...


HAVALİMANINDA SORUN YOK
- Havalimanında yer alan Seyrüsefer cihazlarının tüm cihazlar aktif haldedir ve kalibrasyon testleri usul ve zamanına uygun olarak yapılmıştır. Hava limanına ait notam (sınırlama) yoktur.

HAVA DURUMU NORMAL
- Yapılan meteoroloji incelemelerinden bu kazaya neden olacak herhangi bir meteorolojik durum yoktur.
- Kule tarafından uçağa verilen meteoroloji raporları kontrol edilmiş,dinlenmiş olup her şeyin  normal yöntemlerine göre sağlandığı tespit edilmiştir.

İLETİŞİM AÇIK
- Hava Trafik Ünitesi  ses kayıt cihazı faaldir,sesler beş kuvvetinde anlaşılır şekilde (çok net),fonda gürültü ve veya başka bir frekans,radyo girişimi yoktur.
- Uçağın Hava Trafik  üniteleri ile haberleşmesinde çarpma anına kadar hiçbir problemi olmamıştır.

ANORMAL DURUM RAPORU YOK
- Uçuş ekibi tarafından hava trafik ünitelerine bildirilmiş herhangi bir anormal durum raporu yoktur.

MOTOR VE İNİŞ TAKIMLARI AÇIK
- Uçağın çarpma anına kadar motorlarının faal olduğu tespit edilmiştir.
- Uçağın iniş takımlarının açık olduğu görülmüştür.

SABOTAJ YOK
- Havada bir yangın veya sabotaja yönelik hiçbir bulgu saptanmamıştır,

KALKIŞ'TA SORUN YOK
İstanbul'dan hiçbir sorun olmadan kalktığını tespit ettik. Şekildeki noktaya kadar sorunsuz geldi. Havaalanına sağdan yaklaşırken belirlenen esasları uygulamak zorundadır. Ne olursa olsun 10 bin mesafeye kadar, 8 bin feet'in altına inmemelidir. Bu hareket tarzında güneybatıya 12 mil alçalacak ve tekrardan kuzey doğuya pist için yaklaşmaya devam edecek. Bu noktada bir sorun yoksa inecek ya da pass geçecektir.

AÇIK CEP TELEFONU YOK

Açık cep telefonu olduğu yönünde bize bilgi gelmedi. Kaza bölgesinde araştırma yapan arkadaşlar bize böyle bir bilgi iletmedi.

PİLOTLARIN UÇUŞ SÜRELERİ NORMAL
Pilotlardan biri o ay için 34 saat,  diğer pilot ise 16 saat 35 dakika uçmuş. Üst sınır aylık 110 saattir. Bu yüzden çok uçuş yaptıkları iddia edemez. Her iki şehit pilot da kullandıkları uçaklarla ilgili similatör eğitimi almışlardır.

TEKNİK BAKIMINDA SORUN YOK
Uçağın teknik bakımlarıyla ilgili bir sorun yok. Hepsinin yapıldığını söyleyebiliriz.

ROTASINDA SAPMA VAR O KESİN
Pilotaj hatası vardır yorumu şu an yapılamaz. İki cihaz çözülmeden kesin bir şey söylenemez. Rotadan sapma var ama bunun nedenini bilemiyoruz. Ama kısa yol senaryosu doğru değil.

KARAKUTU HIZLA İNCELENİYOR
Teknik incelemeler devam ediyor. Kaza kırım ekibi enkaz bölgesinde kara kutu olarak bilinen cihazlara başladı. Biri kokpit diğeri uçuş kayıt cihazıdır.

UÇUŞ ANİMASYONU HAZIRLANACAK
Büyük ticari uçaklarda büyük iki kara kutu bulunur. CVR kokpitteki konuşmalarını ve motor seslerini tespit eder. FDR monitör göstergelerini kaydeder. FDR'dan alınan bilgilerle uçuşun animasyonu yapılacaktır. Bunların çözülmesi prosedürüne başlandı.

KARAKUTULAR EMNİYET ALTINDA
Kazadan sonra kara kutular emniyet altına alındı. Şimdi ön inceleme sonucunu açıklıyorum. Önce kara kutular incelenecek ve daha sonra bir similasyon hazırlanacak.

Haberin Devamı

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!