Oluşturulma Tarihi: Aralık 11, 2009 00:00
Isparta’da, 30 Kasım 2007’deki uçak kazasında ölen 57 yolcudan araştırma görevlisi Özgen Berkol Doğan’ın yakınlarının avukatı Şehnaz Doğan Yüzer, Ulaştırma Bakanlığı Hava Aracı Kaza Nihai Raporu’yla ilgili olarak şunları söyledi:
“Rapora göre; görgü tanıklarının ‘Pas geçti’ ifadesiyle operasyon memurunun ifadesi birleştirildiğinde, pilotlar büyük ihtimalle flapları (inişlerde ve kalkışlarda kanat yüzeyini genişleterek daha düşük hızlarda daha fazla kaldırma kuvveti sağlayarak uçağın daha kısa mesafede kalkmasına ve inmesine yardımcı olan hareketli parçalar) açmaya çalışırken üzerinde uyarıcı ışık bulunmayan tepeye uçaktaki EGPWS (uçağın kotrollü inişini sağlayan cihaz) arızası yüzünden çarptılar.”
Kaza geliyorum demiş
Raporda, uçak Isparta seferine çıkmadan önce son operasyon görevini yapan Operasyon Memuru Basri Yılmaz’ın ifadelerinin de bulunduğunu belirten Yüzer, şöyle devam etti: “Basri Yılmaz, ifadesinde, ‘Kaptan bana ‘Kusura bakma işine müdahale ettim ancak flap çıkmıyor’ dedi. Bu arıza nedeniyle uçağın geciktiğini ve yine bu nedenle teknisyen Alaattin Bey’in de son anda uçağa alındığını öğrendim ve onu da yolcu listesine ekledim’ diyor. Evet bu kaza bir pilotaj hatasıdır. Çünkü o pilotların işlerini kaybetme korkusuyla arızalı olduğunu bile bile bu uçakla uçmaları gerçek bir sorundur.’’