TÜSÄ°AD'ın hükümet deviren reklamcısı Ernart öldü

Güncelleme Tarihi:

TÜSİADın hükümet deviren reklamcısı Ernart öldü
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 25, 2002 00:00

Türk Reklam tarihinin en yaratıcı isimlerinden Ege Ernart öldü. 1979'da TÃœSÄ°AD'ın hükümete karşı kamuoyu oluÅŸturmak için baÅŸlattığı ve hükümetin istifasına neden olan reklam kampanyasının da yaratıcısı olan Ernart, ayrıca, 1983 ve 1984'teki Turgut Özal'lı ANAP'ın seçim kampanyalarında da Manajans adına Yaratıcı Grup BaÅŸkanı olarak görev yapmıştı. Ernart'ın Türk reklam tarihindeki bir baÅŸka ilginç eseri de yine Turgut Özal hükümeti için hazırladığı ünlü ‘‘İcraatın İçinden’’ programlarıydı.Reklamcılığa, 1968'de yakın dostu Ferit Edgü'nün daveti ile Eli Acıman'ın yönetimindeki Manajans'ta metin yazarı olarak baÅŸlayan Ernart, creatif gücü ile kısa sürede bu ÅŸirkette üst düzey yönetici konumuna geldi. Ernart, Ferit Edgü ile birlikte TofaÅŸ, ve Beymen lansmanlarını, Shell'in yerli petrol (pos bıyıklı shell) kampanyasını yaptı. Ä°ki reklamcı 1971'de Ajans Maya'yı kurdu ve Türk reklam tarihinin en önemli klasiklerinden biri olan kapıcı tiplemeli ‘‘SaÄŸolasın Ä°zocam’’ sloganlı reklamı kazandırdı. Ajans Konsel'de de E.C.A. için Bay Elmor tipini yarattı.Ernart, 1979 yılı başında ise Türk siyaset ve iÅŸ dünyası arasındaki en önemli kavganın reklam kampanyası olan TÃœSÄ°AD'ın Ecevit Hükümeti'ne karşı yürüttüğü istifa kampanyasında, yaratıcı yönetmen ve metin yazarı olarak görev aldı. 1983 ve 1984 yıllarında da ANAP'ın seçim kampanyalarının bir bölümünü ve Turgut Özal'ın TV konuÅŸmalarını yazan Ernart 1990'a kadar da Ä°craatın İçinden programını yaptı ve metinlerini yazdı. Ernart 1986'da Manajans Genel Müdürü olan kuzeni Faruk Atasoy ile birlikte Birikim'i kurdu ve vefatına kadar bu ajansta baÅŸkan yardımcısı olarak reklamcı hayatını sürdürdü.Manajans'ın kurucusu Eli Acıman, Ernart için ÅŸunlrı söyledi:‘‘Neredeyse 40 yıldır tanıyorum. MesleÄŸine bizde Manajans'ta baÅŸlamıştı. Onun gibi bir insan pek nadir gelir. DoÄŸuÅŸtan kibar ve dürüsttü. Herkes tarafından da sevilen ve müsbet bulunan bir insanımızdı. Çok birikimli ve yetenekliydi. O yüzden de çok büyük kayıp.’’Birikim FCA BaÅŸkanı Faruk Atasoy ise Ernart'ın reklam dilinde Türkçe adına devrim yaptığını, büyük bir ajanstan ayrılıp kendi başına ajans kurarak da sektörde giriÅŸim ruhunu ateÅŸlediÄŸini söyledi. Atasoy, ‘‘Çok derin bir kültürü vardı. Çok okurdu ama proje bazında yeniden daha fazla okurdu. Mesela TÃœSÄ°AD kampanyası için ayrıca çoksayıda eseri okudu ve toplumu daha iyi anlamaya çalıştı’’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!