A.A.
Oluşturulma Tarihi: Mart 27, 2008 13:12
Global Türk markaları geliştirerek, Türkiye'nin ihracatını artırmayı hedefleyen markalaşma programı Turquality'nin desteklediği marka sayısının 55'e yükseldiği bildirildi.
Konuya ilişkin yapılan yazılı açıklamada, bugüne kadar program kapsamında doğrudan sağlanan finansal desteğin toplam 17 milyon YTL'ye ulaştığı, firmalara verilen finansal olmayan toplam destek miktarının ise 31 milyon 500 bin YTL olduğu aktarıldı.
Turquality'nin desteklediği marka sayısının 55'e yükseldiği, programın hazır giyim başta olmak üzere dayanıklı tüketim ürünlerinden endüstriyel makineye, hızlı tüketim ürünlerinden kuyum ve otomotive kadar farklı sektörlerden firmaların bugüne kadar yurt dışında açtığı 67'si mağaza olmak üzere 174 satış noktasını desteklediği kaydedildi.
Program kapsamındaki firmaların geçtiğimiz yıl, yurt dışında en fazla rağbet gösterdiği bölgelerin ABD, Avrupa Birliği ülkeleri ve Rusya olduğu, programla yeni pazarlara giren firmaların, Avrupa ülkelerinden Amerika'ya, Rusya'dan Birleşik Arap Emirlikleri'ne kadar uzanan geniş bir coğrafyada yatırım başlattığı, firmaların, markalı ürün ihracatında yüzde 38 oranında artış gerçekleştiği belirtildi.
Açıklamada, 2008 yılı içerisinde hedeflenen pazarlar, “ABD, Romanya, Rusya ve Ukrayna başta olmak üzere; Almanya, Arnavutluk Azerbaycan Belçika, Birleşik Arap Emirlikleri, Bulgaristan, Cezayir, Çek Cumhuriyeti, Çin, Danimarka, Fas, Finlandiya, Fransa, Gürcistan, Hindistan, Hollanda, İngiltere, İran, İspanya, İsveç, İtalya, Japonya, Kanada, Kazakistan, Kırgızistan, Libya, Lübnan, Macaristan, Makedonya, Mısır, Norveç, Özbekistan, Polonya, Sudan, Suriye, Suudi Arabistan, Yunanistan” şeklinde sıralandı.
2007 yılı içerisinde 22 marka Turquality kapsamına alınırken, 6 markanın 'marka programına' dahil edildiği, 37 marka için başvuru sürecinin devam ettiği aktarılarak, program kapsamında gerçekleştirilen 'vizyon seminerleri ve yönetici geliştirme programları'nın sürdürüldüğü ve Deloitte işbirliğiyle de yıl içinde kapsamda yer alan 33 markanın detaylı analiz çalışmaları tamamlanarak, stratejik markalaşma yol haritaları oluşturulduğu belirtildi.
Firmaların sağlıklı yatırımlar yapabilmeleri amacıyla AC Nielsen işbirliğiyle hedef pazarlar nezdinde pazar istihbaratı çalışması gerçekleştirildiği, araştırmanın, Yunanistan'dan Rusya'ya, İngiltere'den Birleşik Arap Emirlikleri'ne, Amerika'dan Çin'e, Mısır'a kadar toplam 19 ülkede ve ev tekstili, hazır giyim, kuyum ve hızlı tüketim, (kişisel bakım ürünleri, gıda) sektörlerinde yapıldığı bildirildi.
“ÇOK YOL KAT ETTİK”
Açıklamada, programının yeni yapılanmasının ardından geçen yaklaşık 1,5 yıllık süreyi değerlendiren Turquality Çalışma Grubu Başkanı ve Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Ziya Altunyaldız, 2007 yılının program açısından oldukça dinamik bir yıl olduğunu ifade ederek, şunları kaydetti:
“1,5 yılda gerek programın geldiği nokta, gerekse markaların yatırımları ve kazandıkları başarılarla çok yol kat ettik. Programın gösterdiği gelişim bizleri oldukça gururlandırıyor. 2008 yılında da aynı başarıyı sürdürerek mevcut markalarımızla yurt dışındaki mağaza sayısını 120'ye, ihracat miktarını ise yüzde 40 oranında yükseltmeyi hedefliyoruz.”