OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 16, 2003 00:00
Türkiye Tanıtım Konyesi'nin yürüttüğü ‘Türkiye Markası Projesi’ her yıl Türkiye'nin tanıtımı için farklı kuruluÅŸlarca harcanan 500 milyon dolar için ortak strateji önerecek. Konsey önerilerini kasımda BaÅŸbakan'a sunacak.Sivil toplum örgütlerinin oluÅŸturduÄŸu Türkiye Tanıtım Konseyi, Türkiye Markası Projesi kapsamında 2002 başından beri sürdürdüğü çalışmaların sonuçlarını kasım ayında BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan'a ve ilgili bakanlara sunacak. Konsey, her yıl farklı kuruluÅŸlarca Türkiye'nin tanıtımı için yapılan 500 milyon dolarlık harcamanın da ortak bir stratejiye dayanmasını önerecek.Türkiye Tanıtım Konseyi Kurucular Kurulu BaÅŸkanı Rifat HisarcıklıoÄŸlu ve Ä°cra Kurulu BaÅŸkanı Erkut YücaoÄŸlu, çalışmalar hakkında bilgi verdi. HisarcıklıoÄŸlu, Türkiye'nin dış dünyadaki imajıyla ilgili sorunların Türkiye'yi hiç tanımama ya da Türkiye ile ilgili kemikleÅŸmiÅŸ önyargılar ÅŸeklinde karşılarına çıktığını kaydetti. OluÅŸturdukları Konsey'in iki önemli hedefinin bulunduÄŸunu anlatan HisarcıklıoÄŸlu, ‘‘Bunların ilki Türkiye'nin saygınlığını artırmaktır. Ä°kincisi ise bununla baÄŸlantılı olarak ve katma deÄŸer yaratarak ülkemizin dünya ekonomisinden daha fazla pay almasını saÄŸlamak olarak ifade edilebilir’’ dedi.500 MÄ°LYON DOLARProjenin amacının Türkiye'nin tanıtımı ile ilgili faaliyetlerin yürütülmesinden çok, ortak bir tanıtım modeli ve yöntemi geliÅŸtirerek, belli bir odaklanma ve strateji etrafında birleÅŸilmesi olduÄŸunu vurgulayan HisarcıklıoÄŸlu, ÅŸunları söyledi: ‘‘Yıllardır dağınık, çok partili koalisyon yapısı içinde yönetilen istikrar arayışındaki ülkemiz, tek parti iktidarında ve yaÅŸanan ekonomik geliÅŸmelerle çok olumlu bir rüzgar yakaladı. Bu rüzgarın sürekliliÄŸini saÄŸlamak için yaptıklarımızı içeride ve dışarıda aynı söylem ile tekrar tekrar söylemek, pekiÅŸtirmek gerekiyor.’’Türkiye'nin tanıtımı için pek çok proje geliÅŸtirildiÄŸini ve bunlar parça parça yürütüldüğü için istenilen hedefe tam olarak ulaÅŸamadığını dile getiren HisarcıklıoÄŸlu, ‘‘Bu defa baÅŸarmak zorundayız. Kabuk deÄŸiÅŸtiren ve giderek rekabetçiliÄŸi artan bir dünyada var olan eski imajımız ve geçerliliÄŸi kalmamış yöntemlerin iÅŸadamlarımızın ayağına zincir vurmasına artık tahammül edemeyiz’’ diye konuÅŸtu. HisarcıklıoÄŸlu, Türkiye'nin tanıtımı için kamunun 200 milyon dolar, özel sektörün 100 milyon dolar olmak üzere, dolaylı tanıtımlarla birlikte yaklaşık 500 milyon dolarlık bir bütçenin harcandığını kaydederek, bu çalışmaların bir bütünlük içinde yapılması halinde baÅŸka kaynaÄŸa gerek olmadığını söyledi.Dr. Erkut YücaoÄŸlu da Tanıtım Konseyi için bir bütçe oluÅŸturacaklarını ancak Türkiye'deki bütün tanıtım bütçelerini kullanmak gibi bir çabaları olmadığını söyledi. YücaoÄŸlu, Konsey olarak oluÅŸturdukları strateji için Türkiye'nin tanıtımıyla ilgili faaliyet gösteren tüm kurumlarla temas halinde olacaklarını kaydetti. Türkiye Tanıtım Konseyi'nde TOBB, TÃœZÄ°AD, DEÄ°K, TÄ°M, TÃœRSAB, TÃœRSAV, TVYD, Reklamcılar DerneÄŸi, Reklamverenler DerneÄŸi, IAA, HÄ°D, AraÅŸtırmacılar DerneÄŸi, TYD görev aldı.Toscani'ye kızmayalım üzerinde düşünelimTürkiye Tanıtım Konseyi Ä°cra Kurulu BaÅŸkanı Erkut YücaoÄŸlu, 10 Ekim Cuma günü dünyanın önemli 5 tanıtım uzmanıyla bir toplantı yaptıklarını belirtti. YücaoÄŸlu, bunlardan birinin, Benetton'un beyinlerinden Oliviera Toscani'nin Türkiye'nin imajı için ‘‘Türkiye'nin imajı bir kaostur, karışıklıktır’’ dediÄŸini aktardı. YücaoÄŸlu, ‘‘Bu yorumu, önyargılı bulabiliriz, geçiÅŸtirebiliriz, hatta öfkelenebiliriz. Ben üzerinde durup düşünmeye deÄŸer buluyorum’’ dedi. Yaptıkları çalışmalarda Türkiye'nin deÄŸerler haritasını araÅŸtırdıklarını ve bunu stratejik plan için kullandıklarını anlatan YücaoÄŸlu, bunun tamamlanmak üzere olduÄŸunu bildirdi. Kimi yerde kültürün, kimi yerde spordaki baÅŸarıların, kimi yerde ise ‘‘İslam ve demokrasinin birlikte yaÅŸadığı ülke’’ gibi mesajların kullanıldığı bir strateji ile ortaya çıkılacağını belirten YücaoÄŸlu, model kesinleÅŸtikten sonra, muhtemelen 2004'de baÅŸlatılacağını bildirdi.Â
button