Türkiye'nin yıldızı yükseliyor

Güncelleme Tarihi:

Türkiyenin yıldızı yükseliyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 14, 2006 11:12

Tüm dünyada kullanıcılara 100'den fazla dilde hizmet veren, 40'ın üzerinde ülkede ofisi bulunan Google'ın, Türkiye'yi yükselen yıldızlar arasında gördüğü belirtildi.

Halen dünyanın en geniş içerikli arama motoru unvanına sahip, internet sitelerine gelen trafiğin yüzde 56'sını yönlendiren Google, ”umut veren” pazarlar arasında kabul ettiği Türkiye'de kurduğu ofisiyle Türkçe ürün portföyünü geliştirmeyi hedefliyor.

Google Türkiye Ülke Müdürü Erem Karabey,  bilgiyi dünyanın her yerinde ulaşılabilir ve kullanılabilir hale getirmek amacıyla yola çıkan firmanın, aynı zamanda dünyanın en önemli firmalarının içinde bulunduğu en büyük reklam ağını yönettiğini belirtti.

Karabey, yeni açılan ofisle tüm hizmet ve ürünleriyle Türkiye'de bilgisayar ve teknoloji kullanımını artırmaya yönelik adımlar atmayı hedeflediklerini belirtti.

Yıllardır Google ile Türkçe arama yapabilme imkanına sahip olan kullanıcıların, diğer hizmetlerden de kısa süre içinde Türkçe olarak yararlanabileceğini ifade eden Karabey, şunları kaydetti:

“Uluslararası araştırmalarda Türkiye'nin internet kullanıcı sayısının 16 milyonun üzerinde çıkması dikkate alındığında bu kitlenin ihtiyaçlarının da aynı oranda büyüdüğü gözden kaçmıyor. Dolayısıyla Google Türkiye ofisi gelişen tüm pazarın isteklerine cevap verecek nitelikte. Google'ın devrim niteliğindeki reklam imkanlarıyla Türk şirketleri Türkiye içinde kendilerini tanıtmakla kalmayacak, aynı zamanda dünyaya en ucuz ve etkin bir şekilde açılacak. Türkiye, Google içinde Avrupa ve dünya ölçeğinde yükselen yıldızlar arasında gösteriliyor, gelişmiş ülkelerle rekabet ediyor.”
Karabey, her firmanın kendi bütçesi ve ölçeğine göre tanıtım imkanına kavuşmasının Türkiye ekonomisine de uluslararası düzeyde canlılık getireceğini dile getirdi.

Türkiye'nin internet altyapı yatırımına ağırlık verdiğine dikkati çeken Karabey, “Google da Türk kullanıcılarının hem internet deneyimini geliştirmeyi hem de satın alma öncesi araştırma ve online işlemler yaptığından e-ticareti büyütmeyi istiyor” dedi.

GOOGLE İLE TANITIM REKABETİ

Türk internet kullanıcılarının yüzde 86'sının online arama ve satın alma konusunda öncelikli tercihinin Google olduğunu anlatan Karabey, “Türkiye'den Google'a reklam verenlerin sayısı binlerle ifade edilebilir” dedi.

Google AdWords ile firmaların kendi reklamlarını oluşturabileceğini ifade eden Karabey, hedef kitleye ulaştırılması gereken anahtar kelimeleri firmaların seçtiğini ve reklamlara tıklandığında ödeme yapıldığını söyledi.

Karabey, Google'da yapılan arama sonuçlarının sağ tarafında yer alan “Google AdWords” adlı reklamların her boyut ve bütçedeki şirkete uyacak şekilde tasarlandığını ifade etti.

Gerçek zamanlı raporlama ve analiz sunduklarına dikkati çeken Karabey, “İnsanlar aradıkları şey hakkında doğrudan ilintili bilgiler istiyor. Google bu konuda tüketici ihtiyacını doğrudan karşılayabilir. Google AdWords programında, kampanya maliyeti firmalara bağlı. Google AdWords için tek seferlik, nominal bir etkinleştirme ücreti var. Bundan sonra, anahtar kelime hedefli AdWords reklamlarındaki tıklamalar için ödeme yapılır.”

Karabey, ABD doları ile ödemede bir reklam verenin AdWords hesabını sadece 5 dolar karşılığında etkinleştirebileceğini, daha sonra tıklama başı maliyet belirlendiğini vurguladı.

“DÜNYA DEVİ” GOOGLE

Avrupa çapında 132 milyon kişinin her ay 30 milyar sayfa görüntülediği Google, 112 farklı uluslararası domain ile hizmet veriyor.
Yaklaşık 8 yıl önce Stanford Üniversitesinin iki doktora öğrencisi Larry Page ve Sergey Brin tarafından kurulan Google, tüm internetin bilgiye açılan en gözde kapılarından biri olarak gösteriliyor.

Küresel bazda aylık 450 milyon ziyaretçisiyle dünyadaki en büyük arama motoru özelliğine sahip olan Google, 7 binden fazla çalışana sahip. Google, Türkiye'de arama, grafikler, dizin, grup, toolbar ve adwords gibi hizmetlerini Türkçe olarak sunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!