Türkiye'nin 'süper markaları' Superbrands'la vitrine çıkıyor

Güncelleme Tarihi:

Türkiyenin süper markaları Superbrandsla vitrine çıkıyor
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 18, 2005 00:00

Dünyada bugüne kadar 40 ülkeden 3 bin 'süper marka' seçen Ä°ngiliz Superbrands, yeni listesi için Türkiye'den de 300-400 marka seçmeye hazırlanıyor. 15 kiÅŸilik seçici kurulun belirleyeceÄŸi Türk markaları, Superbrands'ın hazırlayacağı kitap ile dünyaya açılacak. AVRUPA BirliÄŸi'nin (AB) üyelik müzakereleri için Türkiye'ye tarih vermesinin etkileri giderek kendini gösteriyor. Her yıl 40 ülkenin süper markalarını seçerek, bunları bir kitap halinde toplayıp dünyaya tanıtan Ä°ngiliz Süperbrands, Türkiye'nin de 'süper markaları'nı belirlemek için harekete geçti.3 BÄ°N MARKA SEÇİYOR: 1994'ten bu yana faaliyet gösteren ve dünyada bugüne kadar 3 bin süper marka seçen Süperbrands'ın BaÅŸkanı Bill Colegrave, Türkiye’nin 'süper markaları' listesinin ÅŸirketin uluslararası aracılığıyla dünyaya yayılacağını söyledi. Colegrave, seçiminin ilk olarak ülkenin tüm markalarının yer aldığı geniÅŸ bir listenin oluÅŸturulmasıyla baÅŸladığını belirterek, "ÇeÅŸitli meslek kuruluÅŸlarından elde edilen listelerin birleÅŸtirilmesiyle oluÅŸan bu liste, Superbrands Organizasyonu tarafından elenecek. Eleme sonucu ortalama bin marka içeren ‘ana liste’ oluÅŸturulacak. Liste sektörel ÅŸekilde kategorilere ayrılmış ve alfabetik olarak sıralanmış ÅŸekle getirilecek" dedi.15 KİŞİLÄ°K SEÇİCÄ° KURUL: Bundan sonraki aÅŸamada seçici kurulun oluÅŸturulduÄŸunu söyleyen Colegrave şöyle konuÅŸtu: "15 kiÅŸiden oluÅŸan bu prestijli kurula dahil olan üyelere 'ana liste' gönderilerek tüm markaları puanlamaları isteniyor. Puanlama sürecinde Kurul üyeleri kendilerine sunulan rehbere göre 1’le 10 arasında deÄŸiÅŸen not verecekler." Kurul üyelerinin Superbrands’in tüm dünyada uyguladığı belirli kuralları göz önüne alacağını kaydeden Colegrave, "Ãœyeler kendi çalıştıkları kurumun markaları ve rakip markalara puan veremiyor" dedi.NASIL SÃœPER MARKA OLUNUR: Colegrave, bir markanın süper marka olabilmesi için şöyle deÄŸerlendirildiÄŸini belirtti: ‘Bir süper marka, tüketicilerin arzuladıkları, tanıdıkları ve bir ücret ödeyerek sahip olmak istedikleri duygusal ve/veya fiziksel avantajları rakip markalara göre çok daha yüksek oranda sunabilen markadır. Bu tanıma en yakın marka en yüksek puanı alarak süper marka olma adayı oluyor. Seçici Kurul oy verirken hiçbir zaman bir marka üzerinde çok fazla zaman harcamıyor. Zihninde beliren ilk deÄŸerlendirmeyi puana çevirerek sonuçlandırıyor."Kitabın dağıtılacağı kiÅŸi ve kurumlarYURTİÇİ:Medya kuruluÅŸlarıÖnde gelen ÅŸirketlerin üst düzey yöneticileriKamu kuruluÅŸları (Hazine, ihracatı geliÅŸtirme merkezi, Ä°MKB)Önemli ÅŸehirlerin valilik, belediye düzeyinde yönetim birimleri.BaÅŸbakanlık ve bakanlıklarTicaret ve Sanayi OdalarıPazarlama, iletiÅŸim, reklam gibi alanlarda faaliyet gösteren derneklerDiÄŸer önemli dernekler (YASED, TÃœSÄ°AD, TÃœGÄ°AD, MÃœSÄ°AD, DEÄ°K, Ä°KV, TABA, TGSD)Büyükelçilik ve konsolosluklarYabancı Ticaret OdalarıDEÄ°K ülke birimleri baÅŸkanlıklarıYURTDIÅžI:Önemli medya kuruluÅŸlarının genel yayın yönetmen ve ekonomi ÅŸefleri (Financial Times, Economist, Le Figaro, Daily Telegraph, The Times, Guardian, Daily Mail, Le Monde, Le Nouvel Observateur, El Pais, Corriera Della Serra)Önemli baÅŸkentlerin Sanayi ve Ticaret OdalarıTüm Avrupa BirliÄŸi Ãœlkelerinin BaÅŸbakan ve BakanlıklarıAB ülkeleri ve ABD, Kanada, Avusturalya, Japonya, Çin, Hindistan gibi ülkelerin TC Büyükelçi ve KonsolosluklarıAB Brüksel yönetim birimindeki üst düzey görevliler, ekonomi-ticaret ofisleriReklam, pazarlama, iletiÅŸim, PR ve dernekleriSüper markaları kimler seçecekAhter Kutadgu (Nestle), Can Paker, Aclan Acar (DoÄŸuÅŸ), Haluk Dinçer (Sabancı), Gündüz Özdemir (Koç), Umut Oran (TGSD), Nurdan Tümbek (Metro), Cem Boyner (Boyner), Ertan Etike (Oyak Renault), Mehmet Ali YalçındaÄŸ (DYH), Hıncal Uluç (Sabah), Güneri CıvaoÄŸlu (Milliyet), Ali Atıf Bir (Hürriyet), Jeffi Medina (Reklamcılar DerneÄŸi), Nesteren DavutoÄŸlu (Lowe)Türkiye'nin durumu Ä°spanya'ya çok benziyorAB ile yapılan görüşmeler ve müzakere tarihinin verilmesiyle Türkiye isminin dünyada çok geniÅŸ yer bulduÄŸunu söyleyen Bill Colegrave, "Dünyanın tüm televizyon ve gazeteleri Türkiye'den bahsediyor. Türkiye artık hiç olmadığı kadar iyi tanınıyor" dedi. Türkiye'nin bugüne kadar daha çok tatil bölgeleri ile dünyada adını duyurduÄŸunu söyleyen Colegrave, "Bundan böyle artık bir çok alanda Türkiye'nin adı duyulacak. Bu da hem Türkiye hem Ä°stanbul markasının büyümesine sebep olacak" dedi. Türkiye'nin AB ile müzakere sürecinin Ä°spanya ile yaÅŸanan müzakere sürecine çok benzediÄŸini söyleyen Colegrave, "Ä°spanya'da AB üyesi olmadan önce sadece tatil bölgeleri ile tanınıyordu. Ãœye olduktan sonra korkulan hiç bir ÅŸeyin yaÅŸanmadığını gördüler" dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!