Türkiye'nin en cep dostu otomobilleri

Güncelleme Tarihi:

Türkiyenin en cep dostu otomobilleri
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 09, 2006 00:00

Tüketiciler, kişisel ulaşımlarını daha ucuza gerçekleştirebilmek için, az yakıtla daha fazla yol gidebilen otomobilleri tercih ediyorlar. Hatta otomobil satın alırken yakıt tüketimi, birçok tüketici için konfor, performans ve tasarımdan önce geliyor. Biz de bu hafta sizler için, her markanın en az yakıt tüketimine sahip dizel ve benzinli modellerinin; şehir içi, şehir dışı ve ortalama yakıt tüketimleri ile birlikte fiyatlarını araştırdık.

Tüm dünyada hızla artan petrol fiyatları, insanların otomobil alırken konfor, performans ve tasarımdan önce düşük yakıt tüketimine dikkat etmesine neden oluyor. Otomotiv şirketleri her ne kadar hibrid ve hidrojen gibi alternatif yakıt seçeneklerini geliştirmiş olsa da, bu teknolojiler yüksek maliyetleri nedeniyle henüz yaygınlaşmış değil. Bu nedenle son zamanlarda tüketiciler tercihlerini düşük yakıt tüketimine sahip otomobillerden yana yapmaya başladı.

Bugün artan fiyatların üstüne devletin yüklediği vergiler ile birlikte dünyanın en pahalı akaryakıtı Türkiye'de satılıyor. Öyle ki son zamanlarda otomobil sahipleri, durumun ciddiyetini göstermek ve seslerini duyurmak için, araçlarının camlarına 'Bu araç dünyanın en pahalı benzinini kullanıyor' şeklinde çeşitli yazılar bile asıyorlar. Bu tarz eylemler
/images/100/0x0/55eb0495f018fbb8f8a59fb2
fiyatların düşmesini sağlamadığı için tüketiciler, kişisel ulaşımlarını daha ucuza gerçekleştirebilmek için, az yakıtla daha fazla yol gidebilen otomobilleri tercih ediyorlar. Hatta otomobil satın alırken yakıt tüketimi, birçok tüketici için konfor, performans ve tasarımdan önce geliyor.

SATIN ALMADA TÜKETİM ÖNCELİĞİ

Yaptığımız araştırmada en düşük benzin tüketimine sahip Daihatsu Cuore Thrifty, 14 bin 990 YTL'lik fiyatı ile aynı zamanda en kolay ulaşılabilir otomobil olarak dikkat çekiyor. Daha fazla ekonomi yapmak isteyenler ise 4.2 litrelik en düşük yakıt tüketimine sahip dizel motorlu Citroen C2'ye 26 bin 451 YTL'den başlayan fiyatlarla ulaşabiliyor.

En düşük yakın tüketimine sahip benzinli otomobil 100 kilometrede ortalama 4.6 litre yakıta ihtiyaç duyarken, en tutumlu benzinli otomobillerin içinde maksimum yakıt tüketimi ise 6.8 litre. Dizel otomobiller ise benzinli otomobillere göre 0.4 litrelik farkla en az 4.2 litrelik tüketim değerine sahip. En ekonomik dizel otomobillerin içinde en yüksek tüketim değeri ise 5.5 litre olarak belirlendi. En cimri 20 benzinli otomobilin yakıt tüketimlerinin ortalaması 5.75 litre olurken 17 farklı dizel otomobilin yakıt tüketimlerinin ortalamasının da 4.3 litre olduğu ortaya çıktı. Bu da dizel otomobillerin, 100 kilometrede ortalamada 1.45 litre daha az yakıt tüketimine sahip olduğunu gösterdi.

Otomatik konforu ekonomiyle buluştu

Dizel ve benzinli araçların içinde dikkat çeken bir diğer önemli nokta da, bazı otomatik vitesli versiyonların manuel şanzımanlı modellerden daha az tüketime sahip olması. Önceki yıllara göre artan otomatik vitesli ekonomik araç sayısı, gelişen teknoloji ile otomatik şanzımanların konforun yanı sıra tüketime de katkı sağlamaya başladığını gösteriyor. Otomatik vitesli versiyonlar her ne kadar manuel şanzımana sahip modellere göre daha pahalı olsalar da, aradaki ortalama bin 500 YTL'lik fiyat farkı bir süre sonra daha düşük yakıt tüketimi ve yüksek konfor ile kendisini amorti ediyor. Üst sınıftaki otomobillerdeki ile benzer özellikler sergileyen bu gelişmiş şanzımanlar hem otomatik hem
/images/100/0x0/55eb0495f018fbb8f8a59fb4
de manuel olarak kullanılabiliyor. Otomatik olarak doğru zamanda gerçekleştirilen vites değişimleri sayesinde aracın yakıt tüketimi de düşüyor. Benzinli modellerde Toyota Yaris, Fiat Panda ve Ford Fiesta otomatik vites keyfini düşük yakıt tüketimi ile sunan benzinli modeller olarak dikkat çekerken; dizel modellerde de bu özellik Mitsubishi Colt ve Ford Fiesta tarafından sunuluyor.

Coure benzinlinin, C2 dizelin en az yakan modeli

Dahitsu Coure 1.0i: Japon üretici Daihatsu'nun en küçük modeli olan Coure, küçük boyutları ve sunduğu yeterli genişlikteki iç mekanı ile tam bir şehir içi otomobili. Kompakt ölçüleri sayesinde kolay kullanıma sahip Coure, park manevralarında da çok esnek özellikler sergiliyor. 989 cc hacmindeki 3 silindirli ve 12 süpaplı motoru, 6000 d/d'de 59 beygir güç üretiyor. 4000 d/d'de ise 91 Nm tork üreten motor, 720 kilogram ağırlığındaki Coure'yi 0'dan 100 km/s hıza 12.5 saniyede ulaştırıyor ve 155 km/s lik son hız sağlıyor. Şehir içinde 100 kilometrelik bir mesafede 5.8 litre yakıta ihtiyaç duyan aracın şehir dışındaki tüketim değeri ise 3.9 litre. Ortalama 4.6 litrelik tüketime sahip olan Coure'nin yakıt deposu ise 36 litre. Daihatsu'da 4 ileri otomatik şanzıman isteğe bağlı olarak alınabiliyor.

Suzuki Alto 1.1i : Bir diğer cimri Japon ise Suzuki Alto. Düşük yakıt tüketimi ve uygun fiyatı ile benzinli küçük otomobiller içinde dikkat çeken Alto, küçük boyutları ile şehir içi ulaşımda büyük kolaylık sağlıyor. 1061 cc hacmindeki 4 silindirli motoru 6000 d/d'de 62 beygir güç, 3200 d/d'de 85 Nm tork üretiyor. 805 kilogram ağırlığındaki Alto, 0-100 km/s hızlanmasını 13 saniyede tamamlayan Alto maksimum 155 km/s hıza ulaşabiliyor. Alto'da 3 ileri otomatik şanzıman opsiyonel donanımda yer alıyor. Suzuki Alto, şehir içinde 6.5 litre, şehir dışında 4 litre ve ortalamada 4.9 litrelik yakıt tüketimine sahip.

Kia Picanto 1.1i: Güney Koreli Kia, küçük segmentteki Picanto modeliyle ekonomik yönünü vurguluyor. Sevimli tasarımıyla dikkat çeken Picanto, bu haliyle gençlere ve özellikle kadın sürücülere hitap ediyor. Küçük boyutları sayesinde, park sorunu yaşamayan araç kolay kullanıma sahip. Kia'nın küçük segmentteki temsilcisi Picanto'nun, 1.1 litre hacmindeki 4 silindirli ve 12 süpaplı motoru 5500 d/d'de 65 beygir güç 2800 d/d'de ise 100 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 15.1 saniyede tamamlayan aracın maksimum hızı ise saatte 154 kilometre. Advance ve Comfort olmak üzere iki donanım seçeneğine sahip olan araçta otomatik vites seçeneği de bulunuyor. Kia'ınn en küçüğü Picanto şehir içinde 6.1, şehir dışında 4.3 litre yakıt tüketirken; araccın ortalama tüketim değeri ise 4.9 litre.

Citroen C2 1.4 HDi: Citroen'in en küçük modeli C2, ön tamponundaki büyük hava girişi ve yuvarlak şekilli sis farları ile modele sportif bir görünüme sahip. Küçük dış boyutlarına rağmen yolcularına yeterli sayılabilecek bir iç mekan sunan Citroen C2’de, 4 kişi yolculuk edebiliyor. 1.4 litrelik motoru ile dizel araçlar içinde en tutumlu model olan C2, 4000 d/d'de 75 beygir güç, 2000 d/d'de 160 Nm tork üretiyor. Bin kilogram ağırlığındaki C2, 0-100 km/s hızlanmasını 13.5 saniyede tamamlarken maksimum 165 km/s hıza ulaşabiliyor. Dizel C2, 100 kilometrelik bir mesafede, şehir içinde 5.3 litre, şehir dışında 3.7 litre tüketirken; ortalamada 4.2 litre yakıta ihtiyaç duyuyor.

Ford Fiesta 1.4 TDCi: Küçük bir Focus gibi görünen ve sınıfının dikkat çeken modelleri arasında yer alan Fiesta, en cimri dizel otomobillerin başlarında yer alıyor. Tutumluluk ile Ford'un güvenlik ve konfor ilkelerini birleştirerek tasarlanan Fiesta, Türkiye'de de büyük ilgi gördü. Ford’un küçük sınıf otomobillerdeki temsilcisi Fiesta, 1.4 litre hacminde TDCi dizel motora sahip. 8 süpaplı ve 4 silindirli bu motor 4000 d/d'de 68 beygir maksimum güç, 2000 d/d'de 160 Nm maksimum tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 15 saniyede gerçekleştiren aracın maksimum hızı ise saatte 164 kilometre. Fiesta şehir içinde 100 kilometrede 5.3 şehir dışında ise 3.7 litre yakıta ihtiyaç duyuyor. Aracın ortalama tüketim değeri ise 4.3 litre.

Peugeot 206 1.4 HDi: Fransız Peugeot’un küçük sınıftaki temsilcisi olan 206 modeli başarısını kanıtlamış bir otomobil. Özellikle, yoğun şehir içi trafiğinde oldukça konforlu ve kolay bir kullanım imkanı sunan Peugeot 206, sınıfında ilk akla gelen modeller arasında yer alıyor. Yeni nesli 207'nin piyasaya çıkmasına rağmen halen satışı devam eden 206, daha düşük yakıt tüketimine sahip. 206, geniş ön cam yüzeyi, yumuşak ve hassas hidrolik direksiyonuyla ön plana çıkıyor. 1.4 litrelik dizel motoru 4000 d/d'de 70 beygir maksimum güç, 1750 d/d'de 160 Nm maksimum tork üretiyor. 986 kilogramlık ağırlığı ile 0-100 km/s hızlanmasını 13.2 saniyede gerçekleştiren 206 HDi, 168 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Peugeot 206 şehir içinde 5.5, şehir dışında 3.6 ve ortalamada 4.3 litre yakıt tüketiyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!