Güncelleme Tarihi:
DERİ etiketi, Deri Tanıtım Grubunun 2007-2008 döneminde gerçekleştireceği iletişim ve tanıtım çalışmalarının en önemli enstrümanı olacak.
Fuarın açılışında konuşan Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Ali Murad Kızıltaş, DERİ'nin, sadece ilan ve reklam çalışmalarında değil Türkiye'de üretilen konfeksiyondan ayakkabı ve saraciyeye kadar tüm deri ürünlerinde etiket olarak da yer alacağını bildirdi.
Kızıltaş, Türk deri konfeksiyon, saraciye ve ayakkabının son derece kuvvetli ve yüksek üretim kalitesine sahip sektörler olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
“En büyük eksiğimiz, kendimize güvenimizin yeterli olmaması ve imaj eksikliğimizdir. Bu etiket sayesinde artık Türk deri ürünleri, rakiplerinden farklılaşmış olacak ve imajının daha yukarılara taşınmasına katkı sağlayacaktır. Ayrıca tüketicilere gerçek derinin sağlık açısından sunduğu avantajları da daha iyi anlatma fırsatı bulacağız.”
Kızıltaş, iç pazar için üretilen ürünlerde “DERİ”, dış pazarlar için üretilen deri ürünlerinde ise içine ay ve yıldız entegre edilmiş “LEATHER” veya “LEDER” etiketi bulunacağını bildirdi.
Bu etiketin Deri Tanıtım Grubunun ana mesajını ve Türk dericilerinin vaadini tüketiciye taşıdığını ifade eden Kızıltaş, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Bu etiket bize şunu söylüyor; 'Ben gerçek deriyim. Bu nedenle beni kullananın sağlığına asla zarar vermem ve nitelikli işçilikle üretildim.' Gördüğümüz gibi bu etiketin yer aldığı, etiketi taşıyan ürün sadece üreticisinin değil Türk deri sektörünün garantisini taşıyor olacak.”
-“UYGULAMAYA KATILIM BEKLİYORUZ”-
Deri Tanıtım Grubunun, bu vaadi geniş bir reklam kampanyası ile tüm ülkeye duyuracağını bildiren Kızıltaş, “Bu, etiketi taşıyan ürünlerin ve etiketli ürün satan mağazaların itibarının artırılmasına katma değer getirecektir. Yani içinde olan herkesin kazanacağı bir sistem devreye girecek, zaman içinde büyüyecek, yaygınlaşacaktır” diye konuştu.
Ali Murad Kızıltaş, sektör temsilcilerinden bu çalışmaya destek olmalarını ve uygulamaya katılmalarını beklediklerini söyledi.
Kızıltaş, “Çift başına cüzi bir bedel ödeyerek alacağınız etiketlerden temin edilen bütçelerle Türk derisinden üretilen Türk ayakkabılarının, saraciye ürünlerinin ve deri konfeksiyonunun sürekli tanıtımını yapmayı hedefliyoruz” dedi.
Türkiye Umum Ayakkabıcılar Federasyonu (TUAF) Başkanı Fatih Özcan da Uzak Doğu'dan ithal edilen ürünlere karşı yerli ürünleri koruma altına almak gerektiğini söyledi.
Bu yıl 37'ncisi düzenlenen AYMOD Fuarı'na, yerli ve yabancı toplam 356 firma katılıyor. Fuar, 27 Mayıs 2007'ye kadar ziyaretçilere açık olacak.