ANKA
Oluşturulma Tarihi: Haziran 25, 2008 10:48
Alman Gedore’nin yüzde 60, Enka’nın da yüzde 40 ortağı bulunduğu Gedore-Altaş’ın 2007 yılında mekanik ve elektrikli el aletlerinde toplam cirosu yaklaşık 35 milyon dolar olarak gerçekleşti. Şirket, 2008 yılında yüzde 10’lik bir ciro artışı, gelecek beş yıl için de 20 milyon Euro’luk ihracat hedefliyor.
Türkiye genel distribütörü oldukları dünyanın elektrikli el aletleri sektöründeki lider kuruluşu Hitachi Elektrikli El Aletleri’nin, Türkiye ve dünyadaki çalışmaları ile kurumsal olarak geleceğe yönelik planları hakkında Bolu’da düzenlenen toplantıda konuşan Gedore-Altaş Genel Müdürü Bülent Savaş, Gedore-Altaş’ın, eko ürünler kapsamında Hitachi’nin yeni geliştirdiği iki yeni ürününü dünya ile birlikte Türkiye pazarına da aynı zamanda sunmaya hazırlanırken, bahçe ürünleri ve jeneratörlerle de pazara gireceğini söyledi.
FASON ÜRETİM ÖNEMLİ
Türkiye’de uzun zaman sadece ithal ürünlerin ticaretinin yapıldığını, zaman içinde sanayi ve ithalatın birlikte gelişme gösterdiğini ifade eden Bülent Savaş “ Türkiye bu alanda iyi bir fırsat yakalamış durumda. Çin,Hindistan ve Uzakdoğu herkesin dilinde. Ancak Avrupa açısından baktığımızda Türkiye lojistik, işçilik ve diğer maliyet avantajları yönüyle hala yatırım için uygun bir ortam sunuyor. O yüzden fason üretimi ihmal etmemeli, aksine bu alana daha fazla el atmalıyız” diye konuştu. Bülent Savaş, Uzakdoğu’dan yapılan ithalatın kalite, kullanım kolaylığı ve ürün ömrü açısından sorunlu olduğunu ve haksız rekabet yaratıcı nitelikte bulunduğunu söyleyerek “ Nalburiye ve hırdavat ürünlerinde işçilik dahil üretimin her aşamasında yüksek kalite ile üretim yapıyoruz ve ürünlerimizde en kaliteli çelik malzemeyi kullanıyoruz“ dedi.
Gedore Altaş’ın Gebze’de sekiz bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 22 bin metrekarelik alanda kurulu tesislerinde yılda 7 milyon adet el aleti üretimi gerçekleştirdiğini belirten Bülent Savaş, yerli üretimde halen yüzde 50 pazar payına sahip olduklarını, ithal ürünler dahil toplam pazardaki paylarının da yüzde 35 düzeyinde olduğunu söyledi. Genel Müdür Savaş, yerli üretim kapasitesinin giderek arttığına dikkat çekerek “Amacımız pazar payımızı daha da yükseltmek. Şu anda 60’ın üzerinde ilde 180 bayi ile hizmet veriyoruz. Yakın bir zaman içinde Türkiye’de Altaş ürünlerinin satılmadığı il ve ilçe kalmayacak. Aynı zamanda Gedore ürünleri ile birlikte sinerji yaratarak sektörde daha yüksek bir hizmet kalitesine ulaşmayı ve müşteri memnuniyetini daha da yukarı taşımayı hedefliyoruz” dedi.
CİRONUN YÜZDE 25’İ OTOMOTİVDEN
Gedore Altaş’ın üretim, dağıtım ve satış kanalları hakkında da bilgi veren Bülent Savaş, ürünlerinin profesyonel kullanıcılara yönelik olduğuna dikkat çekerek, “Biz doğrudan satışı sadece otomotiv şirketlerine yapıyoruz. Normalde tüm satışımız bayilerimiz aracılığıyla oluyor. Tofaş, Renault ve Toyota’nın da içinde yer aldığı Türkiye’deki otomotiv şirketlerinin anahtar setlerini doğrudan biz veriyoruz. Bu toplam üretimimizin yüzde 25’lik bölümünü oluşturuyor. Bauhaus gibi zincir mağazalara da doğrudan satışlarımız var. Ve bizim Bauhaus’ın mağazalarında reyon görevlisi olarak yerleştirdiğimiz arkadaşlarımız aynı zamanda kullanıcılar için eğitim faaliyetlerinde de bulunuyorlar. Zincir mağazalar bizim toplam ciromuzun yüzde 10’lık kısmını oluşturuyor” şeklinde konuştu.
Gedore’nin mevcut ürünleri yanı sıra çıkan yeni ürünlerini de Türkiye pazarına sunduklarını belirten Savaş, özellikle yeni seri tork anahtarlarının kullanıcılar için büyük bir kolaylık getireceğini söyledi.
HITACHİ VE GEDORE İLE ELİMİZ DAHA GÜÇLÜ
Gedore-Altaş olarak dünyanın elektrikli el aletlerinde önde gelen kuruluşu Hitachi’nin 16 yıldır Türkiye genel distribütörlüğünü yaptıklarını aktaran Bülent Savaş, “Şimdi elimiz daha güçlü. Bir yanda dünyanın önde gelen mekanik el aletleri üreticisi Gedore, diğer yanda dünyanın elektrikli el aletlerinde lider kuruluşu Hitachi ile Altaş Türkiye’de sadece kendi elini güçlendirmekle kalmadı, kullanıcılarının da elini güçlendirdi “ dedi.
HITACHI ÇEVRECİ YENİ ÜRÜNLER GETİRİYOR
Hitachi’nin Türkiye pazarına büyük önem verdiğini kaydeden Savaş, “ Hitachi, 2008‘in içinde bulunduğumuz bu günlerinde yeni ürünlerini Türkiye’ye getiriyor.
Özellikle kesme ,biçme makinelarının da içinde yer aldığı bahçe ürünlerinde ve jeneratörlerde Türkiye yeni ürünlerle tanışacak” derken, Hitachi Koki’nin Doğu Avrupa Bölgesi Genel Müdürü Toshio Nakazato da, Hitachi’nin Avrupa pazarına sunacağı çevreye duyarlı ürünleri Türkiye’ye de getireceğini belirterek şunları söyledi : “Nikel kadmiyumlu pillerin çevreye zararlı olduğu ve ağırlıktan dolayı kullanım zorluğu getirdiği biliniyor. Biz lityum iyon pillerinde şimdi dünyada sektöre öncülük yapıyoruz. Bu piller hem çevreye uyumlu hem de hafif olduğu için kullanıcılara büyük bir kullanım kolaylığı getiriyor. Aşamalı olarak Avrupa pazarının ardından Türkiye’de de Hitachi markalı daha çok eko ürünler görülecek” dedi.
KADINLARIN DA KULLANABİLECEĞİ PEMBE MATKAP
Bülent Savaş, Hitachi’nin el aletlerinde geleneksel renkler olan yeşil ve gri gibi renklerin yanı sıra ilk kez pembe renk kullanarak hem hafiflik hem de kullanım kolaylığı sağlayan ve kadınlar tarafından da rahatlıkla kullanılabilecek yeni ürünler geliştirdiğini de belirtti.
HITACHI’ NİN ŞİMDİLİK YATIRIM NİYETİ YOK
Toshio Nakazato da yeni ürünlerle ilgili bilgi verirken, Türkiye’ye yatırım planı olup olmadığı konusundaki bir soruyu “ Bir ülkeye yatırım yapmadan önce uzun gözlem yapıyoruz ve pazarın dinamiklerini araştırıyoruz. Türkiye genç, dinamik ve potansiyel olarak büyük fırsatlar sunan bir ülke. Şu anda masada yatırım konusunda bir plan ya da görüşme konusu yok. Biz Hitachi Koki olarak Türkiye pazarından mutluyuz ve pazarı potansiyelleri yönüyle sürekli değerlendiriyoruz” dedi.
HITACHI AVRUPA TOPLANTISI BU YIL TÜRKİYE’DE
Nakazato, Hitachi’nin Türkiye’ye verdiği önemin bir yansıması olarak her yıl Avrupa’da gerçekleştirilen Avrupa Hitachi toplantısını bu yıl Türkiye’de yapmaya karar verdiklerini söyleyerek “ Bu yılki toplantı normalde Paris’te yapılacaktı. Ancak biz İstanbul’da bu toplantısının olması yönünde bir değişiklik yaptık. AB üyesi tüm ülkeler ve Rusya dahil tüm Avrupa coğrafyasında bulunan Hitachi’nin yöneticileri 4-5 Ağustos’ta Türkiye’ye gelecekler. Bu toplantıya Hitachi Koki’den de en üst düzeyde bir yetkili katılacak.
Bu toplantı vesilesiyle Hitachi’nin Türkiye pazarına daha derinlemesine ve yakın ilgi göstermesi söz konusu olacak” değerlendirmesini yaptı. Bülent Savaş da Hitachi’nin bu yıl Türkiye’yi seçmesinin özel bir öneme sahip olduğunu belirterek “ Hitachi’den en az 60 önemli pazar yöneticisi Türkiye’ye gelecek. Hitachi normalde Türkiye’de elektrikli el aletleri sektörü yanı sıra ağır iş makineleri alanında Enka ile ortaklığı dolayısıyla biliniyor. Halbuki Hitachi Limited’in çok daha geniş bir faaliyet alanı var. Belki ilerde Hitachi’nin diğer alanlarda da Türkiye’ye yatırım yapması gündeme gelebilir. Bunların her birini olumlu yönde atılmış adımlar olarak görmek lazım” dedi.