Güncelleme Tarihi:
İnternet kullanımı tüm dünyada çığ gibi büyüyor. 2000-2007 döneminde Avrupa'da  internet kullanıcıları yüzde 199.5 artarken, Türkiye'de ise bu oran yüzde 700. Söz konusu dönemde internet kullanıcılarının en fazla artığı ülke olan Türkiye ayrıca internet kullanımının en fazla olduğu ilk 9 Avrupa ülkesi arasında da yer alıyor.
    Â
Ülke bazında ABD, 211 milyon internet kullanıcısıyla listenin başında. Onu 162 milyon kullanıcıyla Çin, 86 milyonla Japonya, 50 milyonla Almanya ve 42 milyonla Hindistan izliyor. Türkiye 16 milyon kullanıcıyla listenin 17. sırasında yer alıyor.
Erişim oranında ise Türkiye yüzde 21.1 ile %17.8 olan dünya ortalamasının biraz üstünde, Rusya (yüzde 19.5), Meksika (yüzde 21.3) ve Brezilya (yüzde 21.1) gibi ülkelere yakın bir yerde. ABD, Japonya, Güney Kore, Kanada ve İngiltere gibi ülkelerde bu oran yüzde 65'in üzerinde.
Ä°nternet kullanıcı sayısının artması, Türkiye'de reklamverenlerin tercihlerini de deÄŸiÅŸtirdi. Yapılan son araÅŸtırmaya göre, Türkiye'de internet reklam pastası 40 milyon dolar. Reklamverenler 'hedef kitleye direkt eriÅŸim' saÄŸlaması ve 'ölçümlenebilir' olması nedeniyle internet reklamını tercih ediyor. Yapılan bir araÅŸtırma 2006 yılında Türkiye'de internet reklam pazarının yaklaşık 40 milyon dolara ulaÅŸtığını ortaya koydu. MSN Türkiye için Millward Brown tarafından yapılan araÅŸtırmaya göre, internetteki reklam pastasının büyüklüğünün 2010'da 200 milyon dolara ulaÅŸacağı yani yüzde 400 artacağı tahmin ediliyor.Â
     Â
İnternet iş çözümleri üretmek amacıyla 1995 yılında Kanada'da kurulan WSI, bugün 6 kıtada, 87 ülkede, 2000'in üzerinde ofisi, Kanada Milli Eğitim Bakanlığı'ndan sertifikalı 2.000'den fazla internet danışmanı ile hizmet veriyor. WSI, pazarlama odaklı yaklaşımı, daimi internet ARGE'si ve global üretim modeli ile tüm dünyada küçük, orta ve büyük ölçekli şirketlerin internet ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmetleriyle işletmeleri rakiplerinin önüne geçiren web stratejileri geliştiriyor.
     Â
WSI Türkiye Temsilcisi Hakan Uzunhekim Türkiye'deki faaliyetlerini ve WSI için Türkiye internet pazarının önemini şöyle açıklıyor;Â
WSI Türkiye'de test ve altyapı amaçlı pilot projeler ile yaklaşık 1.5 sene kadar önce, aktif olarak ise 3 ay önce faaliyetlerine başladı. Pazarlama, satış ve proje yönetiminden sorumlu yerel ofisin arkasında Türkiye'ye hizmet veren 10 ülkede yerleşik 220 kişilik bir destek kadrosu mevcut.
Büyüme hızı, genç nüfusu ve dinamik ekonomisiyle gelişmekte olan ülkeler arasında son senelerde yıldızı parlayan ve yurtdışı kaynaklı sermayenin exponansiyel bir artışla aktığı Türkiye WSI için kaçınılmaz bir tercih oldu denebilir. Ayrıca Türkiye'nin tüm şirketlere websitesi zorunluluğu getirecek olan ve dünyada çok az ülkede yürürlükte olan yasa tasarısı da WSI nezdinde Türkiye'ye gelmede etkileyici bir faktör oldu.
Uzunhekim global anlamda, WSI bünyesindeki tüm ürün ve hizmetleri sunan başka bir firma bulunmadığını bu açıdan dünyada tek olduklarını söylüyor. Öte yandan ABD, Kanada ve İngiltere gibi ülkelerde ulusal ve bölgesel pazarlara WSI benzeri portföyler sunan az sayıda da olsa firmanın mevcut olduğunu belirtiyor.
     Â