Oluşturulma Tarihi: Ağustos 15, 2007 00:00
Alman Metro Group, dünyada fosil yakıt kullanılmadan ısıtılıp soğutulan ilk alışveriş merkezi ’Meydan’ı Ümraniye’de açtı.
Metro AG Yönetim Kurulu Üyesi Zygmunt Mierdorf, Türkiye’de bugüne kadar 700 milyon Euro yatırım yaptıklarını söyledi.
METRO Group Asset Management Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Michael Cesarz, Ümraniye’de açılan Meydan’ın dünyada fosil yakıt kullanılmadan ısıtılan-soğutulan ilk alışveriş merkezi olduğunu belirterek, "Ümraniye’deki bu merkez aynı zamanda yenilikçi ve çevreyle dost teknoloji için bir vaha olacak" dedi. Metro AG Yönetim Kurulu Üyesi Zygmunt Mierdorf ise Türkiye’de bugüne kadar 700 milyon Euro yatırım yaptıklarını söyledi.
ÜMRANİYE VAHA OLACAK: Meydan Alışveriş Merkezi’nde vurgunun insan ve doğa üzerine yapıldığını söyleyen Metro Group Management Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Michael Cesarz, "Burası, dünyada jeotermal enerji kullanılarak ısıtılan ve soğutulan en büyük mekanlardan biri. Ümraniye’deki bu yeni merkez aynı zamanda yenilikçi ve çevreyle dost teknoloji için bir vaha olacak" dedi. "Metro Group olarak, yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması, toplum için üstlenmek istediğimiz ve üstleneceğimiz önemli bir sorumluluk" diyen Cesarz, sözlerini şöyle sürdürdü: "Şirketimizin birçok faaliyet alanında sağlıklı yaşam ve doğa için ne yapabileceğimizi araştırıyoruz. Meydan ile bunu Türkiye’de de göstermek istiyoruz. Metro Group’un önemli stratejik hedeflerinden biri, şirkette kullanılan elektriğin yenilenebilir kaynaklardan olan kısmını artırmak ve genel olarak elektrik tüketimini azaltmak."
MERTER 2009’DA AÇILACAK: Cesarz, Metro Group Asset Management’ın yeni inşaat projesinin, Merter bölgesinde 2009’da açılacak ve yine yeni bir ekolojik çığır başlatacağını söyledi. Cesarz, "Burada soğutma sistemlerimiz için jeotermal enerji yerine güneş enerjisini kullanacağız. Bu İstanbul için bir yenilik ve sürdürülebilir gelecek için duyduğumuz arzunun ifadesi olacak" dedi.
MEYDAN’IN BENZERİ OLMAYACAK: Cesarz, şöyle konuştu: "Meydan seri bir model değil. Dünyanın hiçbir yerinde semtle uyumu aynı boyutlarda tekrarlamamız mümkün değil. İnsanları daha ciddiye alarak ve bu bakımdan doğaya daha fazla saygı göstererek ve kötüye kullanmak yerine onu akıllıca kullanarak, başarılı gelecek için önemli bir temel atıyoruz. Geleneği iyimserlik ve incelikle akıllıca ve geleceğe yönelik şekilde modern çağa taşıdık. Meydan’ımız yaklaşık 130 bin metrekarelik bir alanı kaplıyor, bunun yaklaşık yarısı satış alanı. İnsanlara yaşam kalitesi sunmak için çatının 30 bin metrekarenin üzerinde bir alana yayılan kısmını bitkilerle kapladık: Bu alan dört futbol sahası büyüklüğünde."
Metro: Öncelik listemizdesinizMETRO AG Yönetim Kurulu Üyesi Zygmunt Mierdorf, grup olarak başından beri Türkiye’nin kendileri için önemli bir pazar olduğunu belirterek, şunları söyledi: "1990’da Türkiye’deki ilk Cash&Carry mağazasını açtık ve günden itibaren de modern mağazalar ve satış çizgilerimizin altyapısı için yaklaşık 700 milyon Euro yatırım yaptık. Türkiye’de 10 Metro Cash & Carry mağazası ile hizmet veriyoruz. Real Hipermarketi sayımız ise Ümraniye Real ve Büyükçekmece Real ile 10’a yükselecek. Dünyanın 30 ülkesinde 2 bin 400 mağaza ile hizmet veriyoruz. 150’den fazla farklı ulustan gelen 270 bin çalışanımız var. 2006’da 60 milyar Euro olan ciromuzun yüzde 56’sından fazlası yurtdışından sağlandı. Türkiye de, uluslararası genişleme sürecinde öncelikli listemizde başlangıçtan beri her zaman var."
128 bin metrekarelik alanın 70 bin metrekaresinde 50 mağazaMETRO Group Asset Management tarafından kurulan ve dün açılan 70 bin metrekarelik Meydan Alışveriş Merkezi’nin, İstanbul’da Anadolu Yakası’nın yeni buluşma noktası olması hedefleniyor. Mimarisini Londra merkezli Foreign Office Architects’ın (FOA) üstlendiği Alışveriş Meydan’ının mimari açıdan en önemli özelliklerinden birisi, çimlendirilmiş binaların çatısından, geniş bir meydana akıcı bir şekilde geçişin sağlanması. Modern yaşama ve ekolojik ortama uygun olarak tasarlanan Meydan, yeşilin ve toprak renginin hakim olduğu, açık alanlarında nefes alınan, kapalı alanlarında ise, gün ışığından maksimum ölçüde faydalanılan yeni nesil bir alışveriş merkezi olarak tasarlanmış. M1 Meydan Alışveriş Merkezi’nin 30 bin metrekarelik çatısında ise Onduline Avrasya’nın ’Ondugreen’ çatı sistemi 30 bin metrekarelik çatısında uygulandı. Yeşil çatı sistemi, Ondugreen bileşenlerinin yanı sıra özel bir sulama sistemini de içeriyor.
Media Markt ile daha güçlenirizMETRO Group şirketlerinden ve Avrupa’nın elektronik devi Media Markt, Eylül 2007 tarihinde ilk mağazasını Meydan Alışveriş Merkezi’nde açacak. Metro AG Yönetim Kurulu Üyesi Zygmunt Mierdorf, Türkiye’de işlerini büyütmeye devam edeceklerini belirterek, "Bu yıl Türkiye’deki ilk Media Markt mağazasını Ümraniye’de Meydan ALışveriş Merkezi’nde açacağız. Avrupa’nın 1 numaralı tüketici elektronik perakendecisi olan Media Markt’ın pazara girişi, Türkiye’nin şirketimiz portföyü içerisindeki stratejik konumunu daha da güçlendirecektir" diye konuştu.