OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 03, 2005 00:00
Türkiye kola pazarındaki rekabet kızışıyor. 10 yıl önce yüzde 50 pazar payı olan Pepsi yüzde 20’lere kadar inen pazar payını yeniden artırmak için harekete geçti. Pepsi Bottling Group Türkiye BaÅŸkanı Jim Zaza ‘Pepsi geri geliyor’ dedi.SON yıllarda yerli üreticilerin de üretime baÅŸlamasıyla hareketlenen, Coca-Cola, Pepsi Cola ve Ãœlker ColaTurka’nın en büyük oyuncular olduÄŸu kolalı içecek pazarında rekabet önümüzdeki günlerde daha da kızışacak. On yıl önce Türkiye’deki meÅŸrubat pazarında yüzde 50 pazar payına sahipken, bugün yüzde 20’lere gerileyen Amerikan Pepsi Bottling Group, Türkiye’de eski güzel günlerine dönmek için ataÄŸa kalkıyor. PEPSÄ° GERÄ° GELÄ°YOR: Pepsi Bottling Group Türkiye BaÅŸkanı Jim Zaza, Türkiye’de geçmiÅŸte yanlış adımlar atıldığını ve bundan çok fazla ders aldıklarını söyledi. Zaza, ‘Pepsi geri geliyor. Mevcudiyetimizi yeniden gösteriyoruz. Bundan sonra dinamik anlayışımızla tüketicilerin tercihlerine en yakın ürünlerle pazarı büyüteceÄŸiz’ dedi. Zaza, BaÅŸkan Yardımcısı Esra Tarhan Civelek ile birlikte dün yaptığı basın toplantısında ‘’Türkiye piyasasında neler yapabileceÄŸimiz o anda daha iyi gün yüzüne çıktı’ dedi.GEÇMÄ°ÅžTE YANLIÅž YÖNLERE GÄ°DÄ°LDÄ°: Pepsi Türkiye’de geçmiÅŸte atılan adımlarla yanlış yönlere gidildiÄŸini belirten Zaza, şöyle devam etti: ‘’Biz Türkiye’de geçirdiÄŸimiz dönemden çok fazla ders aldık. Tüketici evriminin yanlış yapılandırılması söz konusu oldu. 1990’lardan itibaren yaklaşık 10 yıl içinde tüketici evrimini çok iyi yakalayamadık. ’’450 MÄ°LYON DOLAR CÄ°RO: Türkiye’de toplam gazlı içecek pazarının 1.5 milyar dolar olduÄŸunu söyleyen Jim Zaza, Pepsi Bottling Group Türkiye’nin geçen yıl 450 milyon dolar civarında ciro yaptığını belirtti. Yatırımlara iliÅŸkin bir soru üzerine de Zaza, Türkiye’nin küresel anlamda kendileri için çok önemli bir pazar olduÄŸunu vurgulayarak, FritoLay ile birlikte Türkiye’ye ÅŸimdiye kadar 500 milyon doların üzerinde yatırım yapıldığını, bundan sonraki büyüme hedefleri içinde yatırımların da önemli yer tuttuÄŸunu söyledi. YÃœZDE 15 BÃœYÃœDÃœK: Piyasa paylarının her ÅŸey demek olmadığını öne süren Jim Zaza, ‘’Türkiye’de yıllık kola tüketimi 28 litre. Bu rakam, diÄŸer ülkelere göre çok düşük. Biz stratejimizle doÄŸru orantılı olarak pazarı büyütmeyi istiyoruz. Bundan hem Coca Cola, hem Pepsi, hem de Ãœlker yararlansın’’ dedi. Bu yılın ilk çeyreÄŸinde yüzde 15’lik büyüme saÄŸladıklarına iÅŸaret eden Zaza, yılda 75 milyon kasa ÅŸiÅŸeleme kapasiteleri bulunduÄŸunu, ilerde gazlı içecekler pazarının daralıp meyve suyu pazarına kayma olması halinde meyve suyu üretimi yapmayı düşündüklerini ifade etti. Hükümet tatlandırıcıda en uygun çözüm yolunu arıyorToplantıda sorulan soruları da yanıtlayan Zaza, tatlandırıcı konusundaki tartışmalara iliÅŸkin bir soru üzerine ÅŸunları söyledi: ‘Tatlandırıcı hem Coca Cola, hem Pepsi, hem de Ãœlker için sektörün önündeki en önemli sorunlardan biri. Bu konuda hükümetle yakın temas içindeyiz. Hükümetin iÅŸleyen mekanizmasının bütün endüstri ve ÅŸeker üretcilerinin yararına birtakım çözümler getireceÄŸine inanıyoruz.’’Pazarın ikincisiyiz ‘ince belli ÅŸiÅŸe’yle büyüyeceÄŸizPepsi Boottling Group Türkiye Pazarlama BaÅŸkan Yardımcısı Esra Tarhan Civelek de, Türkiye kola pazarının yüzde 70’ini oluÅŸturan 2-2.5 litrelikler için, tek elle rahatlıkla tutulabilecek ‘’ince belli’’ olarak tasarlanan yeni bir ÅŸiÅŸe geliÅŸtirdiklerini söyledi. Civelek, ince belli olarak adlandırılan bu ÅŸiÅŸenin üretimi için yapılan yatırımın 2-2.5 milyon doları bulduÄŸunu bildirdi. Türkiye kola pazarında yüzde 20’lik paya sahip olduklarına iÅŸaret eden Civelek, ‘’10 yıl önceki payımız yüzde 50’nin üzerindeydi. Gönlümüzden yine bu geçiyor. Gönül ve akıl temasına 1990’lı yılların ortalarından birkaç sene öncesine kadar biraz ara vermiÅŸtik. Tekrar Türk tüketicisiyle bu baÄŸlantıyı, iletiÅŸimi kurmaya karar verdik. Önümüzdeki 5 yılda yüzde 50’lik pazar payına ulaÅŸmayı hedefliyoruz. Åžu anda pazarın ikincisi biziz’’ dedi.Â
button