ANKA
Oluşturulma Tarihi: Ocak 15, 2008 14:54
Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, 2007'de Türkiye'ye 23 milyon 341 bin yabancı turist girdiğini, bu rakamın 2006 yılına göre yüzde 18, 2005’e göre yüzde 10,5’luk bir büyümeyi ifade ettiğini belirtti.
Bu büyümenin, dünya ortalamasının ise 3 katı civarında olduğunu kaydeden Günay, “Dünyada turizm potansiyeli ivmesi bakımından ilk ondayız. 2008 hedefimiz ise ilk 5’e girmek” dedi.
Tanıtma Stratejileri’ne ilişkin basın toplantısı düzenleyen Günay, Türkiye turizminin uluslararası tanıtım kampanyası kapsamında, 2007’de yapılanlar ile 2008’de yapılacaklar konusunda bilgi verdi.
Bu yıl Türkiye’de tanıtıma ilk defa 140 milyon dolarlık bir bütçe ayrıldığını ifade eden Günay, “1 Ocak itibariyle tanıtım kampanyaları kapsamında televizyon, radyo, internet, sinevizyon ve yazılı olmak üzere yayınlarımız başladı” dedi.
Artık Türkiye’nin rezervasyon döneminin başında dünya pazarına girdiğine işaret eden Günay, turizmde Hollanda pazarında yüzde 50 oranında artış olduğunu, 2008 turizminde İngiltere pazarında ise yüzde 15 artış beklendiğini kaydetti.
TÜRKİYE FİLMLERLE TANITILIYORGünay, bu yıl ilk kez Türkiye’nin 5 destinasyon filmiyle tanıtımının yapıldığını belirtti. Günay, “Bu yıl ilk kez hazırlanan 5 destinasyon filmiyle Doğu, Güneydoğu, Ege ve Antalya bölgelerinin tanıtımı yapılıyor. Bunlar temalı tanıtım filmleri. 1 Ocak’tan itibaren başta Almanya olmak üzere diğer ülkelere sunuldu” dedi. Tanıtımların sadece bu bölgelerle sınırlı kalmayacağını vurgulayan Günay, Karadeniz ve Kuzey Ege Bölgelerinin de tematik reklam filmlerini çekileceğini kaydetti.
Günay, sağlık turizmi, kış sporları, kongreler, golf gibi alternatif turizm türleri için de tanıtım çalışmalarının yapılacağını sözlerine ekledi.
Mersin gibi turizm potansiyeli yüksek ancak tanıtıma muhtaç bölgelerin 2008 itibariyle dikkate alınacağını ifade eden Günay, bu amaçla 15 Nisan itibariyle kutlanacak Turizm Haftası’nın açılışının burada yapılacağını belirtti.
Günay, 2008’de gelir düzeyi yüksek turist gruplarına hitap edileceğini ve İş Turizminin de öne çıkarılacağını belirtti.
Günay, temel amacın, Türkiye’yi 12 ay boyunca dünyaya tanıtmak ve turizmi çeşitlendirmek olduğunu vurguladı.
“2007 ÇOK VERİMLİ BİR OLDU, 2008 DAHA İYİ OLACAK”Kültür Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Özgür Özaslan ise 2007’nin sektör açısından çok olumlu ve verimli bir yıl olduğuna işaret etti. Özaslan, Türkiye turizminin uluslararası tanıtım kampanyası kapsamında, 2007’de yapılanlar ile 2008’de yapılacaklar konusunda sinevizyondan bilgi aktardı.
Özaslan, Kitle İletişim Araçlarından Yararlanılarak Yapılan Faaliyetler, Ağırlama Faaliyetleri ve Fuar Faaliyetleri olmak üzere Türkiye’de 3 önemli tanıtma stratejisiyle hareket ettiklerini söyledi. Bu bağlamda Özaslan, Türkiye’nin 2007 yılında 1729 medya kuruluşunu ağırladığını, 50’den fazla ülke olmak üzere 139 fuara katıldığını ve TUI, Corendan, REWE, Thomas Cook gibi tur operatörleriyle işbirliği içinde olduğunu belirtti. BBC, CNN World başta olmak üzere dünyanın önemli kanallarıyla medya planlaması içinde olduklarını ifade eden Özaslan, 2008’de 83 ülkede reklam kampanyalarının yürütüleceğini kaydetti. Özaslan, “Yine 2008 yılı dünyada “St. Paul Yılı” olarak ilan edildi. Bu kapsamda Haziran ayında başlayacağımız etkinliklerle, Tarsus iline yönelik faaliyetler düzenleyeceğiz. 2008’de Berlin, Cannes ve Venedik
film festivallerine katılan Türk filmlerinin tanıtılmasına yardımcı olacağız” dedi.
Gelecek yıllar için de tanıtım çalışmalarına şimdiden başlandığını belirten Özaslan, “2009’da Fransa ve Çin’de Türk Kültür Yılı olarak kutlanması için görüşmeler devam ediyor.
Dünyanın en büyük Fuar Borsası Berlin Turizm Fuarı’na 2010 yılında Türkiye ortak ülke statüsüyle katılacak” şeklinde konuştu.
“TÜRKİYE’DE TURİZM, DENİZ, KUM, GÜNEŞ’TEN İBARET OLMAYACAK” Özaslan Türkiye’de en büyük turizm kaynağının deniz, kum ve güneş olduğunu ancak 2008’de doğal ve tarihi çevreyi yansıtan turizm çalışmalarına da ağırlık verileceğine dikkat çekti.
Özaslan, Rusya ve İsrail için Türkiye’nin özellikle aile turizmi açısından 1 numaralı destinasyon bölgesi olduğunu kaydetti. Ülkelerin farklı turizm ihtiyaçlarına göre hareket ettiklerini belirten Özaslan şöyle devam etti:
“İspanya tarihi yerleri tercih ediyor. İsrail daha çok macera turizmiyle ilgileniyor. Ortadoğu ve Kuzey Afrika için geleneksel ve moderni birleştiren turizm öğeleri öne çıkıyor. Çin ise kültür turizmi ağırlıklı. Bu nedenle 2008 itibariyle 20 ülkeyi kapsayan, “Pazar ve İmaj Araştırmaları” yapılmaya başlandı.”