A.A.
Oluşturulma Tarihi: Nisan 17, 2007 13:26
Türkiye, hızlı tren kullanan dünyanın 8 ülkesinden birisi olmak için gün sayıyor. Ankara-Eskişehir arasında hızlı tren deneme seferleri 23 Nisan 2007 tarihinde başlayacak.
TCDD Genel Müdürlüğü yetkililerinden alınan bilgiye göre, Ankara-İstanbul arasında demiryolu ulaşımını 3 saat 15 dakikaya indirecek Hızlı Tren Projesi'nin Ankara-Eskişehir etabındaki çalışmalar tamamlandı. Projenin ilk etabı olarak da adlandırılan bu bölümde ticari taşımacılık için ölçümlere geçildi. Hızlı tren hattında ticari taşımacılığa başlamadan önce belirli süre kontrol ve test sürüşü yapılması gerektiği için Ankara-Eskişehir hattında yaklaşık 4 ay deneme seferleri yapılacak.
TCDD Genel Müdürlüğü, deneme seferlerinde kullanılacak ve saatte 250 kilometre hıza uygun hızlı tren setinin temini için çıktığı ihalede İtalya'dan RFI-MER MEC firmasıyla sözleşme imzaladı. TCDD Genel Müdürlüğü, deneme seferlerinde kullanılacak 2 lokomotif ve 4 vagondan oluşan seti bu firmadan 4 aylığına kiraladı. Önümüzdeki günlerde Türkiye'ye getirilerek raylara indirilmesi beklenen hızlı tren seti ölçüm ve test cihazlarıyla donatıldı. Hızlı tren setiyle araç yer belirleme, pantograf-kataner uyumu, havai hattın video sistemiyle kontrolü, demeraj-frenaj sırasında yoldan kaynaklanan 3 eksende araç ivme değerleri, yoldan çıkmalara karşı emniyet ölçümleri gerçekleştirilecek. Denemeler, hat boyunca hız 250 kilometreye ulaşıncaya kadar sürecek. Denemelerde elde edilen verilere göre yolda gerekli düzenlemeler yapılacak.
YIL SONUNDA YOLCU TAŞIMACILIĞI BAŞLAYACAK
TCDD Genel Müdürlüğü, yıl sonuna kadar Ankara-Eskişehir arasında hızlı trenle yolcu taşımacılığına başlanılmasını hedefliyor. Hızlı trenlerin devreye alınmasıyla bu iki kent arasında 206 kilometrelik demiryolu ulaşımı 1 saat 15 dakikaya inecek.
TCDD Genel Müdürlüğü, hızlı tren işletmeciliğinde kullanılacak 12 adet hızlı tren seti alımı için daha önce İspanyol CAF firmasıyla sözleşme imzalamıştı. Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin ikinci bölümünü oluşturan Eskişehir-İstanbul bölümünde ise yapım çalışmaları ihale sürecindeki gecikmelerden dolayı henüz başlamadı. Projenin bu bölümünün yapımının 24 ayda tamamlanması ve 2009 yılında hattın tümünün devreye alınması öngörülüyor.