Güncelleme Tarihi:
17 yıldır grup olarak faaliyet gösterdikleri Türkiye’de 33 şehirde var olduklarına dikkat çeken Vicaire, "Bugüne kadar Türkiye’ye 1.5 milyar YTL yatırım yaptık. Geçen yıl Merter’de büyük alışveriş merkezi kurmak için önemli bir emlak operasyonuna imza attık. Bu yolla büyümemizi sürdüreceğiz. Türkiye son derece çekici ve hızlı şekilde büyüyen bir pazar" dedi.
ELEKTRONİK DE DÜŞTÜ: Bazı hammaddelerin özellikle pirincin fiyatında patlamadan sonmra gıda ile ilgili kalemlerde yüzde 12 enflasyon etkisi gördüklerini belirten Vicaire şunları söyledi: "Enerjide büyük artış oldu. Enflasyon düzeyinin ortaya çıkması hane halkının tüketimini de etkiledi. Gıda segmentinde bazı kategorilerde önemli fiyat artışı var. Elektronik eşya satışlarında da düşüş gözlemledik. Ancak cep telefonu fiyatları düştü. Bu da pazarlık gücümüzün artmasından kaynaklandı."
ARTIŞI GÖRMEK LAZIM: İlk çeyrekte Türkiye’nin ekonomik büyümesinin düşmesinin faaliyetlerine yansıdığına dikkat çeken Vicaire, "Sektörel operatörlerle rekabet daha sıkı. 2008’de iki haneli karlılık hedefi var, ulaşmamak için bir neden yok. Türkiye’deki siyasi ve ekonomik gelişmelerle birlikte bazı ürünlerde fiyat artışı devam edecek mi görmek lazım. CarrefourSa olarak genel büyüme hedeflerimize devam edeceğiz" diye konuştu.
100 MİLYON EURO YATIRIM: Geçtiğimiz yıl 2 milyar YTL ciro, 30 milyon YTL’de net kár elde eden CarrefourSa’nın bu yıl 100 milyon Euro yatırım yapmayı hedeflidiğini belirten Vicaire konuşmasını şöyle sürdürdü: "Bu yıl 4 ile 7 arası hipermarket, 20 adet de süpermarket açmayı hedefliyoruz. Yüzde 13.6’lık pazar payımızda Migros’tan sonra sektör ikincisiyiz. Türkiye’yi önemli potansiyel olarak görüyoruz."
YÜZDE 3.2 BÜYÜYECEK: Türkiye’de geçen yıl yüzde 4.5 büyüdüklerini, bu büyümenin Fransa için yüksek, Türkiye için ise düşük bir oran olduğunu söyleyen Guillaume Vicaire şşöyle konuştu: "2008’de yüzde 3.2 büyüme hedefliyoruz. Kısa vadede ekonomik ve tüketim bağlamı pek parlak görmüyoruz. Ailelerin borç düzeyi, işsizlik, benzin ve elektrik fiyatları artıyorTürkiye’de ailelerin bütçesinin yüzde 33’ünü gıda oluşturuyor. Bu oran Fransa’da yüzde 14 düzeyinde oldu. Türkiye’nin büyümesine olan inancımız var."
1.4 YTL’ye çevre dostu poşet satarız
CARREFOURSA’nın Doğal Hayatı Koruma Vakfı desteğiyle "çevre dostu poşetler" projesini başlattı. Mayıs 2008’den itibaren müşterilerine kullanabilecekleri dönüşümlü poşetler sunmaya hazırlanan Carrefoursa çevre kirliliği yaratan plastik poşet kullanımını azaltmayı ve plastik poşetleri tamamen kaldırmayı hedfefliyor. CarrefourSa’nın geçtiğimiz yıl 200 milyon atılabilir plastik poşet dağıttığını belirten Vicaire "Dakikada 30 poşetten fazla tüketim var. Ortalama 20 dakika kullanılan bu poşetler çevreye zarar veriyor. Yeni poşetleri mağazalarımızda 1.4 YTL’ye satacağız. Kár etme hedefi gütmediğimiz bu uygulamada poşetin eskimesi halinde ücretsiz olarak değiştireceğiz" dedi.