Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 25, 2007 00:00
Kökleri 1964’de kadar giden; İngiltere, Fransa, Almanya, İrlanda ve İspanya gibi kendi faaliyet gösterdiği ülkelerde 72’nin üzerinde mağazası olan, Belçika, Portekiz gibi ülkelerdeki ortaklıklarla da bulunduğu ülke sayısı 16’ya çıkan İngiliz ev, mobilya ve aksesuvarları şirketi Habitat, Okmeydanı’ndaki Addresİstanbul’da ilk mağazasını açarak Türkiye pazarına girdi.
Habitat’ın CEO’su Jens Nordahl, Türkiye’nin son 10 yılda yaşadığı hızlı gelişimin, büyümenin ve dinamik pazarın heyecan verici olduğunu belirterek, "Böyle bir Türkiye’den daha ne kadar uzak kalabilirdik" dedi. Eski Avrupa başta olmak üzere dünyanın pek çok bölgesinin artık durağanlaştığını ve hiçbir gelecek vadetmediğini anlatan Nordahl, "Dünyada heyecan veren çok az sayıda ülke var. Türkiye; Rusya ve Çin’in yanında heyecan yaratan önemli bir ülke. Buralar yeni dünya ve yeni dünya bizim büyümemizde önemli bir role sahip" diye konuştu.
AÇILACAK MAĞAZALAR: A&D ile yaptıkları ortaklıkla Türkiye pazarına giren Habitat’ın CEO’su Nordahl, Türkiye’de ne kadar büyüyecekleri yönündeki sorumuzu şöyle yanıtladı: "Paris’te 8 mağazamız var. İstanbul Paris kadar bir şehir, en az o sayıda olabilir. Ancak, sadece İstanbul ile sınırlı kalmayacağız. Ankara, İzmir, Antalya gibi şehirleri de dikkate alacağız. Nüfusu bir milyonun üzerindeki şehirler ilgimizi çekiyor."
TÜRKİYE’DEN DÜNYAYA: Türkiye’de kullanılan yorgan kılıfı ve güveç gibi gereçleri faaliyette bulundukları bütün ülkelere taşıdıklarını anlatan Nordahl, Türkiye’den esinlenerek ileriki yıllarda daha çok Türk motifi ve sitili içeren ürünler geliştirebileceklerini kaydetti. Hamam kültürünün bu anlamda çok verimli olacağını kaydeden Nordahl, "İngiltere’de daha önce iki çarşaf arasında yorgan kullanılırdı. Türkiye’de sıklıkla kullanılan yorgan kılıflarını Kuzey Avrupa ülkelerine taşıdık. Şimdi neredeyse bütün evlerde yorgan kılıfı kullanılıyor. Güveç muhteşem bir fikir" şeklinde konuştu. Nordahl 1960’lı yıllarda ilk kurulduğunda Habitat’ın tek
yemek olarak patatesin bilindiği İngiltere’de makarna aletlerini piyasaya sürerek makarna kültürünün oluşmasına büyük katkı sağladığını hatırlattı. Nordahl, Türk tasarımcıların yeni fikirlerine açık olduklarını da iletti.
Kalbimizi dinledik iyi evlilik yaptıkHABITAT’ın büyümeden sorumlu Başkanı Karsten Fris Mondorf ise "İyi bir evlilik için kalbinizi dinlemeniz gerekir. Biz de kalbimizi dinleyerek A&D ile Türkiye’de bir ortaklık yaptık. İyi bir partnerlik ilişkimiz olacak. A&D’nin bebeğimiz Habitat’ı iyi büyüteceğinden şüphemiz yok" dedi. A&D, Addresİstanbul’da 1200 metrekare büyüklüğünde ilk Habitat mağazasıyla önemli bir etki yaratmayı hedefliyor. A&D Yönetim Kurulu Üyesi Funda Akın, Habitat’ın Türkiye pazarına önemli bir değer katacağını söyledi.