Türkiye’deki baÅŸarımız Toyota’nın yolunu açtı

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’deki başarımız Toyota’nın yolunu açtı
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 25, 2005 00:00

Türkiye’de 22 yıldır faaliyette bulunduklarını söyleyen iÅŸ makineleri üreticisi Komatsu’nun Uluslararası Pazarlama Bölüm BaÅŸkan Yardımcısı Yuzo Suzuki, ‘Sabancı Holding ile baÅŸarılı ortaklığımız diÄŸer Japon firmalarının da dikkatini çekti. BaÅŸarısız olsaydık, Toyota ve Bridgestone gibi dev firmalar Türkiye’ye gelme konusunda istekli olmayacaklardı’ dedi. Ä°Åž ve maden makinaları üreticisi Japon Komatsu Grubu’nun Uluslararası Pazarlama Bölüm BaÅŸkan Yardımcısı Yuzo Suzuki, 1983 yılından beri Temsa A.Åž. ile uyumlu bir ortaklıkları bulunduÄŸunu belirterek, bu baÅŸarılı performansın Toyota ve Bridgestone gibi dev ÅŸirketlerin Türkiye’ye yatırım yapmasında etkili olduÄŸunu söyledi. Endüstriyel makineler, elektronik ve inÅŸaat gibi alanlarda da faaliyet gösterdiklerini belirten Suzuki, 1921’de kurulan grubun 30 bin 600 çalışanı ve yılda 9 milyar dolara ulaÅŸan cirosuyla iÅŸ makinaları sektöründe dünyada ikinci sırada yer aldığını söyledi. Motor dahil üretimde kullanılan parçaların büyük bir bölümünün Komatsu’nun kendi malı olduÄŸunun altını çizen Suzuki, ÅŸirketin her yıl Ar-Ge faaliyetleri için 500 milyon dolarlık yatırım yaptığını kaydetti. JAPON DEVLERE ÖRNEK: Suzuki, 22 yıl önce Temsa ile imzaladıkları distribütörlük anlaÅŸmasıyla Türkiye’de de faaliyet göstermeye baÅŸladıklarını belirterek, şöyle konuÅŸtu: ‘O tarihte ne otomotiv firması Toyota ne de lastik üreticisi Bridgestone Türkiye’de bulunuyordu. Bu süre içinde Sabancı Holding ile Komatsu’nun baÅŸarılı iÅŸbirliÄŸi diÄŸer Japon firmalarının da dikkatini çekti. Böylece, Bridgestone ve Toyota’nın Sabancı Holding ile Türkiye pazarına girmesinde etkili olduk. EÄŸer baÅŸarılı olamasaydık ve ortaklığımız ÅŸimdi olduÄŸu gibi mükemmel bir uyum içinde devam etmeseydi, bu dev Japon firmaları Türkiye’ye yatırım yapma konusunda pek de istekli olmayacaklardı.’ PAZAR YÃœZDE 20 BÃœYÃœR: Türkiye’de halen 9 bin adet Komatsu marka iÅŸ makinasının görev yaptığını belirten Suzuki, ‘geçen yıl 2 bin 400 adet ile OrtadoÄŸu ve Afrika bölgesinin en büyük pazarı olan Türkiye’de 47 milyon Euro’luk satış gerçekleÅŸtirdik. Bu yıl ise pazarın yüzde 20 büyümesini bekliyoruz’ dedi. Türkiye gibi rekabetin çok yoÄŸun olduÄŸu bir yerde yüzde 10’lar seviyesinde bir pazar payına ulaÅŸmanın oldukça güç olduÄŸunu dile getiren Suzuki, ‘Buna raÄŸmen Komatsu olarak bu yıl pazar payımızı yüzde 15’e çıkarmayı ve ikinci sırada yer almayı hedefliyoruz. 2005’in ilk iki ayında elde ettiÄŸimiz yüzde 23’lük pazar payı da yıl sonu hedefimize ulaÅŸacağımızın en iyi göstergesi’ diye konuÅŸtu. Samuray’la mobil olduk Japonlar bile ÅŸaşırdıTEMSA Ä°ÅŸ Makinaları Direktörü Taner Köseler ise 2004 yılı başında ‘Samuray Pazarlama’ (Samurai Marketing) adı altında sektörde bir ilk olma özelliÄŸini taşıyan yeni bir stratejiyi hayata geçirdiklerine dikkat çekerek, şöyle konuÅŸtu: ‘Geleneksel yapılanmaya göre bir ülkenin distribütörlüğünü yürüten firma bölge satış ofisleriyle hizmet verir. Samuray stratejisi doÄŸrultusunda bütün bölgesel satış ofislerimizi kapattık ve bütün satış ekibimizi mobil hale getirdik. Dolayısıyla, ofiste müşterinin gelmesini bekleyen bir yapılanmadan müşterinin ayağına giden bir organizasyona geçtik’ diye konuÅŸtu. Yeni strateji sayesinde maliyetleri yarı yarıya düşürdüklerine iÅŸaret eden Köseler, ‘Satışlarımızı ise yüzde 26 oranında artırdık. Böylece, minimum maliyetle maksimum iÅŸ yaptığımız Samuray pazarlama büyük bir ilgi gördüğü Japonya’da herkesi ÅŸaşırttı’ dedi. Ä°ÅŸ makinelerinde kadın eli tercihiJAPONYA’da iÅŸ makinesi operatörlerinin çoÄŸunluÄŸunun kadınlardan oluÅŸtuÄŸuna iÅŸaret eden Taner Köseler, ‘Ağırlığı 80 ila 100 tonu bulan bu dev araçları kadınlara emanet ediyorlar. Çünkü özel olarak meslek okullarında eÄŸitim gören bu kadın operatörlerin ellerinin erkeklere göre çok daha hassas olduÄŸunu düşünüyorlar’ diye konuÅŸtu. Türkiye’de ise bu eÄŸimi veren hiç bir okul olmadığının altını çizen Köseler, ‘Bu meslek usta çırak iliÅŸkisiyle devam ediyor. Çırak olarak 4-5 yıl çalışan biri iÅŸi öğrenip operatör oluyor. Oysa, 250 bin Euro’luk bir aracı teslim ettiÄŸiniz kiÅŸinin eÄŸitimli ve konusunda yetkin olması çok önemli’ dedi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!