OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 19, 2005 00:00
DaimlerChrysler Yönetim Kurulu Ãœyesi Wolfgang Diez, ‘İstanbul HoÅŸdere’deki otobüs fabrikamız üstün kaliteli üretim yapıyor. Burada ürettiÄŸimiz otobüsler örneÄŸin Çinliler için grubumuzun en lüks otomobili Maybach gibi görünüyor’ dedi.MERCEDES-Benz Türk’ün Ä°stanbul DavutpaÅŸa’daki tüm birimlerini de içine alarak iki kat büyütülen HoÅŸdere’deki otobüs fabrikasındaki ek yatırımın açılışına katılan DaimlerChrysler Yönetim Kurulu Ãœyesi (otobüsten sorumlu) Wolfgang Diez, ‘HoÅŸdere fabrikasında ürettiÄŸimiz otobüsler, öylesine kaliteli ki, Çinli’ye bunlar Maybach otomobil gibi görünür’ dedi.ÃœSTÃœN KALÄ°TESÄ° VAR: Aynı zamanda Mercedes-Benz Türk’ün Yönetim Kurulu BaÅŸkanı da olan Wolfgang Diez, kapasitesi artırılan ve yeni modelleri piyasaya veren HoÅŸdere fabrikasının üstün kaliteli ve belirli standartların üzerinde üretim yaptığını söyledi. Diez, DaimlerChrysler’in dünya otobüs pazarında yüzde 17’lik payla ilk sırada yer aldığını belirterek ‘Avrupa, Güney ve Kuzey Amerika gibi bizim tabirimizle geleneksel pazarlarda açık ara lideriz. Ancak Asya’da biraz daha çalışmamız ÅŸart’ dedi.MAYBACH GÄ°BÄ° GELÄ°R: Diez, Asya’daki planlarının ne olduÄŸuna iliÅŸkin soruya ise ÅŸu yanıtı verdi: ‘Bu ülkeler çok büyük hacimli pazarlar olmakla birlikte kalite, standart ve fiyat açısından baÅŸlangıç pazarları. ÖrneÄŸin HoÅŸdere’de üretilen bir otobüs Çinliye, Maybach (Mercedes-Benz’in ürettiÄŸi en pahalı ve lüks binek otomobil) gibi gelir. Ancak zaman içinde o pazarlarda da standartlar ve kalite açısından iyi noktalara gelinecek.’SÃœRPRÄ°ZLERÄ° GÖRÃœRSÃœNÃœZ: Diez, Türkiye’de 2005 yılında baÅŸlattıkları ‘İkinci Ãœrün Atağı’nda her yıl yeni modelleri piyasaya süreceklerini söyledi. Türkiye’nin Avrupa BirliÄŸi’ne (AB) entegrasyonun önce insanların entegrasyonuyla baÅŸladığını savunan Diez, Mercedes Benz Türk’te bunun gerçekleÅŸtirdiklerini vurguladı. Diez, ‘HoÅŸdere fabrikamızdan çıkacak sürprizlerimizi bekleyin’ dedi.12 BÄ°N KİŞİYE Ä°Åž: Diez, HoÅŸdere Fabrikası’nın dünyanın en modern tesislerinden biri haline geldiÄŸini belirterek, ‘Avrupa’daki geliÅŸtirme ve üretim ağımızda kendini kanıtlayan fabrikamız, Almanya’daki Mannheim ve Neu-Ulm fabrikalarımızla birlikte DaimlerChrysler’in Avrupa’daki otobüs üretiminin omurgasını oluÅŸturuyor’ dedi. Mercedes-Benz Türk’ün 2004 cirosunun 1.2 milyar Euro, ihracatının da 250 milyon Euro olduÄŸunu belirten Diez, HoÅŸdere’de ürettikleri otobüslerin yüzde 65’ini 70’den fazla ülkeye ihraç ettiklerini kaydetti. Diez, otobüste yerli yan sanayi ürünü kullanma oranının yüzde 70, kamyonda ise yüzde 20-40 olduÄŸunu vurguladı. Diez, Türkiye’de 350 yan sanayiciden mal aldıklarına dikkat çekerek, ‘Mercedes Benz Türk’te 4 bin kiÅŸi çalışıyor. Yan sanayicilerimizi de katarsak, yani dolaylı istihdamla birlikte 10-12 bin kiÅŸiye iÅŸ olanağı yaratmış oluyoruz’ diye konuÅŸtu.İŞÇİLÄ°K UCUZ AMA: Wolfgang Diez, Avrupa ve Türkiye’de üretimin birbirine tercih edilmesinin mümkün olmadığını belirterek, şöyle konuÅŸtu: ‘Türkiye’de üretimin belli avantajları var. Bunların başında işçilik maliyetlerinin ucuzluÄŸu geliyor. Ancak hammadde ve enerji fiyatları için aynı ÅŸeyi söylemek mümkün deÄŸil. Almanya’da veya Avrupa’da üretimin ise baÅŸka avantajları var. Bunların başında pazarın yakınlığı geliyor. Dolayısıyla Türkiye’de ya da Almanya’da üretmek daha avantajlıdır demek mümkün deÄŸil. Önemli olan en uygun birlikteliÄŸi yakalamak.’HEM ÃœS HEM KÖPRÃœ: Diez, Türkiye’nin DaimlerChrysler’in yapılanmasında özel öneme sahip olduÄŸunu belirterek, ÅŸunları söyledi: ‘Türkiye çok önemli bir köprü ülke. Bu ülkede yatırım yaparsanız hem büyük bir iç pazardan yararlanırsınız, hem de çevre ülkelere yönelik bir köprünüz olur. Biz de bunun için Türkiye’ye önem veriyoruz.’CoÅŸkun: Hiç gaz kesmediSANAYÄ° ve Ticaret Bakanı Ali CoÅŸkun, ‘Her ülke gibi Türkiye de zaman zaman ekonomik bakımdan krizlerle karşı karşıya kaldı. Ama Mercedes burada ürettiÄŸi otobüslerinin gazını hiç kesmedi, hep gaza bastı, bugünlere kadar geldi’ dedi.HoÅŸdere’ye iki yılda 75 milyon Euro yattıMERCEDES-Benz Türk’ün tümüyle entegre otobüs üretim merkezi olan HoÅŸdere Fabrikası’na son 2 yılda 75 milyon Euro’luk yatırım yapılırken, fabrikanın yıllık üretim kapasitesi 3 bin araca kadar yükseldi. HoÅŸdere’de gerçekleÅŸtirilen yatırımlar ayrıca, karoseri üretim tesislerini, otobüs geliÅŸtirme merkezini ve fabrikanın enerji ihtiyacını karşılayacak olan kojenerasyon merkezini de kapsıyor. Åžirketin HoÅŸdere’de ürettiÄŸi yeni otobüs modeli Travego’nun, önümüzdeki yıldan itibaren tüm dünyaya buradan ihraç edilmesi planlanıyor. Biz Türkiye’ye gidiyoruz isteyen arkamızdan gelsinWOLFGANG Diez, Türkiye’de yaptıkları yatırım nedeniyle Almanya’da Mercedes Benz’e mal veren birçok yan sanayicinin de Türkiye’ye geldiÄŸini söyledi. Diez, şöyle konuÅŸtu: ‘10 yıl önce 1995’te HoÅŸdere’ye fabrikalyı kurduÄŸumuzda çevre bomboÅŸtu. Åžimdi etraf yan sanayi ile doldu. Bunların arasında Almanlar da var. Almanya’da bize mal verenlere ‘Türkiye’ye gidiyoruz. Ä°sterseniz gelin, bizimle orada da çalışırsınız’ dedik. Bir bölümü bizimle geldi. Åžimdi burada birlikteyiz.’Becker: Türkiye’ye büyük borcumuz varTÃœRKÄ°YE’ye yaptıkları toplam yatırım tutarının 500 milyon doları geçtiÄŸini dile getiren Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu BaÅŸkanı Till Becker, otobüs segmentinde uzun süredir lider oldukları ve ürettikleri araçların bir yerde ‘efsane’ haline geldiÄŸi Türkiye’ye çok ÅŸey borçlu olduklarını söyledi. Türkiye’nin en parlak sektörlerinden birinin öncüleri arasında bulunmanın kendilerine büyük gurur verdiÄŸini belirten Becker, buna karşılık kendilerinin de Türkiye’nin baÅŸarı öyküsünü her zaman desteklediklerini ve geçen yıl sektörün en fazla vergi ödeyen ikinci firması olduklarını kaydetti. Becker, ‘Türkiye’deki istikrar ortamı ve büyüme, yatırımlarımızı artırmamızda etkili oldu. Bu ÅŸekilde DaimlerChrysler’in Almanya’daki yönetim kurulunu ve hissedarlarını yatırıma ikna etmekte zorluk çekmedik’ dedi.HER KURUÅž YATIRIMA: DaimlerChrysler Grubu’nun Yönetim Kurulu Ãœyesi ve Ticari Araçlar Bölüm BaÅŸkanı Andreas Renschler de, 40 yıldır bulundukları Türkiye’de elde ettikleri bütün kazanımları ülkenin yararına kullandıklarını belirterek, ‘Kazandığımız her kuruÅŸu yeni ürün ve fabrikalara yatırıyoruz’ dedi. Renschler, buradaki yatırımlarının dünya çapındaki üretim stratejileri içinde önemli bir yeri olduÄŸunu, çünkü Türkiye’nin bölge için bir köprü, Avrupa için de kilit konumunda bulunduÄŸunu kaydetti. Renschler Türkiye’de 1967’de girdikleri otobüs pazarında başından beri lider olduklarını, kamyonda da son 5 yıldır ilk sırada bulunduklarını sözlerine ekledi. Türkiye’de ilk ‘daldırma boya’ sistemini kurdukMERCEDES Benz Türk Direktörler Kurulu BaÅŸkanı Till Becker, 5.5 yıldan beri Türkiye’de olduÄŸu için kendisini ‘TürkleÅŸmiÅŸ bir Alman’ olarak tanımlıyor. Becker, günde 11 otobüs üretimi gerçekleÅŸtirilen fabrikadaki boyama havuzunun önemine dikkat çekti. Becker, ÅŸunları söyledi: ‘19 metre uzunluÄŸunda, 6 metre derinliÄŸinde ve 3.5 metre geniÅŸliÄŸindeki bu havuz yaklaşık 400 metreküp boya alıyor. Otobüsler bu havuzlara daldırılıp, 45 dakika süreyle tutuluyor. Böylece boyayla buluÅŸmayan noktası kalmıyor. Böylece paslanma riski ortadan kalkıyor. Bu havuzlardan Mercedes’in 3 fabrikasında vardı. Dördüncüsünü HoÅŸdere’de kurmuÅŸ olduk ve Türkiye’de bir ilki gerçekleÅŸtirdik.’Â
button