Türkiye’de ’ilk akla gelen marka’ yine Arçelik

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’de ’ilk akla gelen marka’ yine Arçelik
Oluşturulma Tarihi: Nisan 07, 2008 00:00

ARAŞTIRMA şirketi Nielsen’in Markalar Araştırması’na göre Arçelik, ’ilk akla gelen marka’, ’ilk hatırlanan şirket’ ve ’tüketicinin kendisine en yakın hissettiği marka’ oldu.

Nielsen’in 14’üncü kez gerçekleştirdiği Markalar Araştırması’nın 2007 sonuçları açıklandı ve bu yıl 4 yeni kategorinin eklenmesiyle sorgulanan kategori sayısı 116’ya yükseldi.

BİRİNCİLİĞİ KORUDU: Araştırma sonuçlarına göre, kategori belirtilmeksizin kişilerin ilk aklına gelen marka sorgulamasında Arçelik, 10 yıldan uzun süredir sürdürdüğü liderliğini bu yıl da korudu. Önceki yıla göre Arçelik’i belirtenlerin oranı 2007 yılında artarken, Ülker en çok hatırlanan ikinci marka oldu. Beko ve Adidas ise üçüncülüğü paylaştı. Araştırma sonuçlarına göre hiçbir ürün, marka ya da kategori hatırlatması olmadan tüketicilere "ilk hatırladığınız firma hangisidir" sorusu yönetildiğinde Arçelik yine ilk sırada yer aldı. Arçelik’in ardından Koç ikinciliği alırken, Beko ve Ülker ise üçüncü oldu. Tüketicilere kategori belirtmeden "Kendinize en yakın hissettiğiniz marka hangisidir" sorusu yöneltildiğinde yaklaşık her 5 tüketiciden biri yakın hissettiği bir marka olmadığını belirtti.

ÜLKER YİNE İKİNCİ: Yakın hissedilen markalar sıralamasında Arçelik yine ilk sırada yer aldı. İlk akla gelen markalar sıralamasında olduğu gibi yakın hissetmede de Ülker ikinci oldu. Spor giyim markaları Nike ve Adidas ise iki markanın ardından üçüncü sırada yer aldı. Pınar, Vestel, Sony, Beko, Levi’s, Bosch ve LCW diğer yakın hissedilen markalar olarak sıralandı.

BİLİNİRLİĞİNİ ARTIRANLAR: Markaların bilinirlik düzeyini en fazla arttıran marka, 13 puan artış ile internet servis sağlayıcı kategorisindeki TTNet oldu. Bilgisayar kategorisinde Casper 5 puan artışla, belirtilme düzeyini en fazla artıran ikinci, Nuhun Ankara ise üçüncü marka oldu. Geçen yıl belirtilme oranı azalan markaların başında ise Efes Pilsen ilk sırada yer aldı. Onu Duracell ve Aygaz izledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!