Oluşturulma Tarihi: Nisan 17, 2008 11:32
Praktiker Grup Yönetim Kurulu Üyesi Michael Arnold, Türkiye'nin, Doğu ile Güney Doğu Avrupa üzerine odaklaşmış olan genişleme stratejilerinde anahtar bir rol üstlendiğini bildirdi.
Praktiker'in 10. kuruluş yıl dönümü dolayısıyla düzenlenen kokteylde konuşan Arnold, 2008 yılının Praktiker Türkiye'nin 10., Grubun ise 30. yıl dönümü olduğunu söyledi.
Arnold, "Kendin Yap/Do It Yourself" anlayışında, bugüne kadar çok yetkin bir yerel rakiple kıyasıya ama adil bir şekilde rekabet ederek sektör lideri olmaya çalıştıklarını ifade ederek, rekabetin sektörü her zaman canlandırdığını dile getirdi.
2007 yılında şimdiye kadar elde edilmiş en yüksek ciroyu elde ettiklerini, 4 milyar avroluk holding cirosu, 30 bin çalışan ve 9 ülkede 430 şubeleri bulunduğunu belirterek, "Her yıl bunlara 20 yapı market daha ekleniyor. Bu açılan yeni şubeler Almanya'da değil, Almanya dışındaki ülkelerde... Bu rakamlar size Praktiker'in uluslararası alanda nerede durduğunu gösteriyor" dedi.
Arnold, Avrupa'daki yapı marketler arasında en büyük 4 şirketten biri olduğunu ifade ederek, "Türkiye, Doğu ile Güney Doğu Avrupa üzerine odaklaşmış olan genişleme stratejimizde anahtar bir rol üstlenmiştir. Sürekli olarak yeni pazarlara da açılıyoruz. Örneğin son olarak Ukrayna pazarına girdik. Bu yıl Arnavutluk'u bunların arasına kattık. Bir sonraki aşamada Moldova'ya girmeyi düşünüyoruz. Fakat bunları yaparken yerleşmiş olduğumuz ülkeleri de unutmuyoruz elbette..." diye konuştu.
Türkiye'nin Almanya'nın ardından Praktiker içerisindeki en büyük paya sahip, dolayısıyla büyüme potansiyelinin yüksek olduğu bir ülke olduğunu vurgulayan Arnold, bu potansiyel içinde yeni yatırımların da yer aldığını, yapılan her yeni mağaza için 8-10 milyar avro yatırım yaptıklarını söyledi.
PRAKTİKER TÜRKİYE ÜLKE MÜDÜRÜ BEDNAR
Praktiker Türkiye Ülke Müdürü Frank Bednar da Praktiker'in Türkiye pazarına 1998 yılında Ankara Bilkent'te açtığı mağazayla başladığını hatırlatarak, Türkiye'nin Praktiker'in yurt dışına açıldığı 4. ülke olduğunu söyledi.
Bednar, Praktiker'in genişleme ağırlık noktalarının İstanbul ve Ankara gibi büyük şehirler olduğunu ifade ederek, Praktiker'in Türkiye'de 6 farklı şehirde yapı market işlettiğini anlattı.
Türkiye'de "Kendin Yap/Do It Yourself" anlayışının çok tanınmadığını dile getiren Bednar, Türkiye'de hala klasik teknikleri olan çok sayıda küçük tedarikçinin bulunduğu bir pazarın mevcut olduğunu ifade etti.
Bednar, bu alandaki pazar paylarının yüzde 10'un altında kaldığını ve çok küçük bir kısmını teşkil ettiğini belirterek, "Hedefimiz 'kendin yap' anlayışını Türkiye'de daha yaygın hale getirmek. Bu amaçla da düzenli olarak müşterilerimize sunum yapıyoruz" dedi.
Müşterilerin gereksinimlerini bugün 10 yıl öncesine kıyasla daha iyi bildiklerine işaret eden Bednar, bu yıl içindeki hedeflerinin yapı marketleri daha modern bir hale getirmek ve daha fazla büyümek olduğunu bildirdi.
Bednar, Praktiker Türkiye'nin gelecekte sosyal anlamda da daha göz önünde olacağını vurgulayarak, yardıma muhtaç çocukların desteklenmesi için UNICEF'le birlikte bir çalışma başlatacaklarını, yapı marketlerde bağış toplayacaklarını sözlerine ekledi.