Güncelleme Tarihi:
Â
İki ülke, 2004’te Avrupa Birliği’ne (AB) katılmalarının ardından kıtanın otomobil üretim merkezleri haline gelmişti.
İkinci çeyrekte ekonomisi Çin kadar hızlı bir büyüme gösteren Türkiye’nin, ticaret dünyasında da Ortadoğu, Afrika, ABD ve AB ile de ilişkileri gittikçe düzeliyor. Deloitte finansal danışmanlık şirketi verilerine göre, üretilen her 10 araçtan yedisinin ihraç edildiği Türkiye’de 22 milyar dolarlık bir otomotiv sanayisi mevcut. Toplamda 230 binden fazla kişinin doğrudan çalıştığı bu dev sektör, Türkiye’nin tüm ihracatının da yüzde 20’sini karşılıyor.
En son, Çin’in Chery Automobile şirketi de yakın zamanda Avrupa’ya araç ihraç etmek için Türkiye’de fabrika açma taahhüdünde bulundu.
Yine de, Türkiye’nin hiç yerel markaya sahip olmaması, taşıt ve yakıtlar için alınan yüksek vergiler uzun dönem talebin düşük kalmasına neden oluyor. Åžu ana kadar da Türk hükümetinin vergileri düşüreceÄŸine dair bir geliÅŸme de yaÅŸanmadı.  Â
Â
EkoNet'i Facebook'ta takip etmek için:              Â
http://www.facebook.com/#!/HurriyetEkonet                                                         Â
                                Â
EkoNet'i Twitter'da takip etmek için:               Â
http://twitter.com/HurriyetEkonet       Â
Â