A.A.
Oluşturulma Tarihi: Nisan 10, 2006 13:12
Georgetown Üniversitesi'nin, iletişim alanında tez konusu olarak Turkcell'i seçtiği bildirildi.
Turkcell'den yapılan yazılı açıklamada, “International Executive MBA” programında dünyanın ilk 10 üniversitesi arasında yer aldığı ifade edilen Georgetown'un, uluslararası öğrenim programı IEMBA'de tez konusu olarak Turkcell'i seçtiği belirtildi.
Açıklamada, Türkiye'den 40-50 şirketle birebir görüşme yaparak
seçim yapan ve her biri kendi alanında deneyimli yedi kişiden oluşan IEMBA ekibinin, Turkcell'in dünya piyasalarında genişleme sürecini, olanaklarını, Türkiye'de lider operatör olma sürecini, dünya ve Türk piyasalarındaki rekabet koşullarını incelediği aktarıldı.
Eylül 2005'te başlayan tez çalışmasına, Turkcell yöneticisi Barış Öney'in koçluk ve liderlik yaptığı kaydedilen açıklamada, şunlar kaydedildi: “Turkcell'den projeye destek veren çalışanların da katılımıyla haftada bir telekonferans yöntemiyle bilgi paylaşımı ve yönlendirme alan IEMBA ekibi, (Turkcell'in Küresel Yayılması) (Turkcell Global Expansion) konusundaki tezlerini hazırladı. IEMBA ekibi, 7 Nisan'da Turkcell yönetim takımına yaptığı sunum doğrultusunda yöneticilerden not aldı. Sunum sonrasında bir konuşma yapan Georgetown Üniversitesi Profesörü Ricardo Ernst ve Yardımcı Doçent Sezer Ülkü, 2 yıl daha Türkiye'deki şirketler üzerinde çalışacaklarını ve Turkcell'le ilgili işbirliğinin devam edeceğini söyledi.”
IEMBA
50 yöneticiden oluşan Georgetown IEMBA programı öğrencileri, eğitimin sürdüğü 18 ay boyunca dünyanın belli başlı en büyük ticari alanlarında faaliyet gösteren şirketleri konu alan tezler hazırlayarak program sonunda şirket üst yöneticilerine sunum yapıyor ve not alıyor.
Turkcell'in kuruluşundan bugüne gerçekleştirdiği başarıların anlatıldığı “Turkcell: Wall Street'teki Tek Türk” başlıklı çalışma, California State University'de (CSU) işletme yüksek lisansı yapan öğrencilere ders olarak okutuluyor.