Turkcell’de yeni dönem

Güncelleme Tarihi:

Turkcell’de yeni dönem
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 07, 2002 00:00

Turkcell Genel Müdürü Muzaffer Akpınar, bu yıla daha parlak baktıklarını belirterek, ''Elbette görevimiz ÅŸirketi kara geçirmektir'' dedi. Yılbaşından itibaren Turkcell Genel Müdürlük görevini üstlenen Akpınar, düzenlediÄŸi tanışma toplantısında, ÅŸirket yönetiminde yenidenyapılanmaya gittiklerini söyledi.Soruları da yanıtlayan Akpınar, Turkcell'in geçen yılın 9 aylık bölümündeki zararının karşılık ayırma zorunluluÄŸundan kaynaklandığını vurgulayarak, operasyonel karlılığın ise negatif olmadığını bildirdi. Zor bir yıl olmasına raÄŸmen, 2001'in nakit problemi yaÅŸamadan atlatıldığını kaydeden Akpınar, ''Bu seneye çok parlak baktığımızı biliyoruz. Görevimiz elbette ÅŸirketi kara geçirmektir'' diye konuÅŸtu.Geçen yıl abone başına düşen gelirde azalma görüldüğünü, buna abone sayısının artmasının yanında yaÅŸanan krizin de neden olduÄŸunu anlatan Akpınar, yatırımlarının büyük bölümünü tamamlamış olmalarındandolayı bu yıl için kontrollü bir yatırım bütçesi yaptıklarını anlattı. ROAMÄ°NG KONUSUTurkcell Genel Müdürü Muzaffer Akpınar, ''Ulusal roaming konusundaserbest rekabetten kaçmakla suçlandınız. Bu konuda pozisyon deÄŸiÅŸikliÄŸiniz var mı? Ayrıca, diÄŸer operatörlere roaming konusunda bakanlıkça söz verildiÄŸi söyleniyor, bu konuda ne düşünüyorsunuz'' sorusu üzerine, böyle bir sözün verildiÄŸini bilmediklerini vurguladı. Ticari olarak her konuya açık olduklarını da kaydeden Akpınar, ÅŸunları söyledi: ''Ama maalesef bu ticari olmaktan uzaklaÅŸtı ve kural koyucu belirleyici olma yönünü seçti. Kural koyucunun ticari tercihleri, öngörüleri doÄŸal olarak 2 tarafın birini yeterince mutlu edemeyebilirdi.Bu konuyu çok mutlu olmadığımız için, sorumluluklarımız nedeniyle maalesef tahkime götürdük. Bu tür problemler yaÅŸamaktan mutlu olmuyoruz. Bunun sonucunu beklemek lazım.''Akpınar, ''Turkcell'deki yönetim deÄŸiÅŸikliÄŸine kötü yönetildiÄŸi için mi gidildi?'' sorusu üzerine de Turkcell'in baÅŸarılı bir çizgisi bulunduÄŸunu kaydederek, bu deÄŸiÅŸikliÄŸin geçmiÅŸte olanlarla bir ilgisi olmadığını söyledi. Muzaffer Akpınar, ayrıca, müşteri sayılarını artırmak için diÄŸer operatörlerin abonelerini cezbetmek gibi bir önceliklerinin de bulunmadığını kaydederek, ''Önümüzdeki oyun alanını bizim için için yeterli görüyoruz'' dedi.DEVLETE DÜŞEN GÖREV VERGÄ° YÃœKÃœNÃœN KALDIRILMASITurkcell'in cirosunun yüzde 70'den fazlasını devlete özel iletiÅŸimvergisi, Hazine payı, KDV ve diÄŸer unsurlarla gelir kaynağı olarak aktardığını belirten Akpınar, devlete düşen görevin, sektörün liberalleÅŸtirilmesi için gerekli regülasyonların önünü açmak ve vergi yükünün kaldırılması olduÄŸunu söyledi. Muzaffer Akpınar, ''Sektörünüzde 3 özel ÅŸirket vardı. Bir de kamu kuruluÅŸu girdi. Bu durum rekabetin yönünü nasıl etkiliyor?'' sorusu üzerine, ''Bizim bu konudaki tutumumuz net, rekabetten yanayız. Rekabet olacak, rekabetin rasyonel, mantıklı ve eÅŸit ÅŸartlarda olması lazım'' dedi. Akpınar, ''EÅŸit ÅŸartları bozan nedir?'' sorusuna ise ÅŸu yanıtı verdi:''Bozan diyemeyeceÄŸim, bozma riskini taşıyan diyelim. Aycell'in Türk Telekom ile yakınlığı, bir devlet kurumu kisvesi içinde oluÅŸu, Bakanlarımızın o ÅŸirketle ilgili farklı hissiyatlarının olması bizi tedirgin eder.''Sektörün Türk Telekom ile yoÄŸun bir alışveriÅŸ içinde olduÄŸuna iÅŸaret eden Akpınar, ''Bunların kol uzaklığında ve eÅŸit ÅŸartlarda olması lazım. Bugün biz Aycell'in çok ciddi yatırımlar yaptığını duyuyoruz. Bu yatırımlar nasıl finanse ediliyor? Ne mantıkla yapılıyor? Ä°ÅŸ planı nedir? Bunların net olması lazım'' diye konuÅŸtu. 2001'DE 2.1 MÄ°LYON YENÄ° ABONEMuzaffer Akpınar'ın verdiÄŸi bilgiye göre, Turkcell 2000 yılında 10.1 milyon olan abone sayısını 2001 yılında ekonomik durgunluÄŸa raÄŸmen 12.2 milyon kiÅŸiye yükseltti.Dünyada halen 170 ülkede mobil iletiÅŸim sistemi ve 1 milyar da mobil iletiÅŸim abonesi bulunuyor. Bunların 800 milyonu GSM abonelerinden oluÅŸuyor. 2004 yılında toplam mobil abone sayısının 1.6 milyara yükseleceÄŸi tahmin ediliyor.80 milyondan fazla mobil internet kullanıcısına hergün 150 bin yeni mobil internet abonesi ekleniyor. Ayrıca, dünyada hergün 1.5 milyon cep telefonu satılırken, 700 bin yeni GSM abonesi oluÅŸuyor. Heray 30 milyar kısa mesaj gönderiliyor. 65 milyon nüfusuyla Almanya'dan sonra Avrupa'daki ikinci büyük pazar konumundaki Türkiye'de mobil penetrasyon oranı yüzde 29 düzeyinde bulunuyor. Avrupa'da bu oran yüzde 68 seviyelerinde. Bu da sektör için büyük bir potansiyel oluÅŸturuyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!