Oluşturulma Tarihi: Mayıs 12, 2005 00:00
Ocak 2005 tarihinde yapılan basın duyurusu ile BlackBerry hizmeti konusunda yapılan çalışmaları duyuran Turkcell, ÅŸimdi sistemin hazır olduÄŸunu ve ön testlerin tamamlanarak kurumsal abonelerin hizmetten faydalanabileceÄŸini duyurdu.Turkcell ve Kanada merkezli Research in Motion (RIM) (Nasdaq: RIMM; TSX:RIM) tarafından iÅŸbirliÄŸi içinde geliÅŸtirilen "Turkcell BlackBerry" servisi, Turkcell tarafından kurumsal abonelerinin hizmetine sunuldu. Hizmetin baÅŸladığına iliÅŸkin anlaÅŸma ve servisin kullanımına yönelik BlackBerry cihazları ile ilgili bilgiler 10 Mayıs 2005 günü iki kuruluÅŸun temsilcilerinin katıldığı bir toplantıyla basına ve kamuoyuna duyuruldu.Türk-Kanada Ä°ÅŸ Konseyi Ortak Konferansı çerçevesinde Turkcell ve RIM arasında imzalanan anlaÅŸma ile öncelikle Turkcell Kurumsal müşterileri BlackBerry hizmetinden yararlanmaya baÅŸlatılırken, BlackBerry 7290 ve BlackBerry 7100g model cihazlarıyla birlikte kullanımına da baÅŸlanıyor. Kurumsal aboneler Turkcell'e baÅŸvurarak bu servisten yararlanmak için deneme süresi talep edebilecek veya isterlerse aylık ya da yıllık hizmet aboneliÄŸi ile sistemi kullanmaya baÅŸlayabiliyor. Ä°lk etapta deneme süresini tamamlamış ve ön sipariÅŸi vermiÅŸ olan kurumlar BlackBerry'yi kullanmaya baÅŸlıyor. Bireysel aboneler ise 2005'in 4.çeyreÄŸinde bu hizmetten yararlanmaya baÅŸlayabilecekler. BlackBerry: Pratik bir çözümDünyada en yaygın kullanılan mobil iletiÅŸim platformlarından biri olan ve Türkiye'de GSM/GPRS ÅŸebekesi üzerinden sunulan "BlackBerry" e-posta hesaplarına ve diÄŸer iletiÅŸim ve bilgi uygulamalarına kolay ve kesintisiz eriÅŸim saÄŸlıyor. Ayrıca telefon ve SMS, Internet tarayıcı, entegre bir platform üzerinden veri uygulamaları, takvim gibi iÅŸlevler sunuyor. Kullanıcılar BlackBerry ile e-posta hesaplarını, görüşmelerini ve randevularını en pratik biçimde yönetebiliyor, kurumsal uygulamalara anında eriÅŸebiliyorlar.Turkcell kurumsal abonelerine sunulan BlackBerry Kurumsal Çözümü (BES), e-posta eriÅŸimi ve kurumsal veriye eriÅŸimde Microsoft Exchange, IBM Lotus Domino ve Novell GroupWise'a entegre çalışıyor. Bireysel kullanıcılara ve KOBÄ°'lere yönelik verilecek olan BlackBerry Internet Çözümü (BIS) ise kullanıcıların Ä°nternet servis saÄŸlayıcılar veya Ä°nternet üzerinde kullandıkları e-postalarına eriÅŸim saÄŸlıyor. BES ve BIS birlikte kullanıldığında tek bir cihazdan 10 kurumsal ve/veya kiÅŸisel e-posta hesabına (Microsoft Exchange, IBM Lotus Domino ve çeÅŸitli Internet Servis SaÄŸlayıcı e-posta hesapları) eriÅŸim olanağı saÄŸlanıyor.Telefon, e-posta, ofis düzenleyici (organiser), Ä°nternet tarayıcı ve yazılı mesaj iÅŸlevlerini entegre eden BlackBerry 7290 ve 7100g modelleri, Bluetooth desteÄŸi sayesinde kablosuz kulaklık ve araç kiti kullanımına (handsfree) olanak tanıyor.Mobil yaÅŸam için önemli bir adımServis ve cihazların ayrıntılı biçimde tanıtıldığı toplantıda bir konuÅŸma yapan RIM Ä°ÅŸ GeliÅŸtirme Direktörü Paul Lucier, "24.3 milyon aboneye hizmet veren Türkiye'nin lider GSM operatörüyle çalışmaktan sonsuz mutluluk duyuyoruz. Turkcell'le çalışmak bizim servislerimizin daha yaygın kitlelere ulaÅŸmasını saÄŸlayacaktır" dedi.Turkcell Satış ve Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ali Kesan ise, mobil yaÅŸamın yaygınlaÅŸtırılması açısından büyük önem taşıyan BlackBerry servisinin Turkcell abonelerine sunulmasında uluslararası bir iÅŸbirliÄŸine imza atmaktan büyük mutluluk duyduklarını belirtti. Kesan, "yeni bir teknoloji olan "push e-mail - anında e-mail" konusunda dünya lideri olan Research in Motion ile yaptığımız anlaÅŸmanın Türkiye ile Kanada arasındaki ticari iliÅŸkilerin geliÅŸimine de olumlu yansımaları olacağını düşünüyoruz. Telekomünikasyonda Türkiye'nin teknoloji öncüsü olma sorumluluÄŸumuzu ve müşteri odaklı hizmet anlayışımızı, BlackBerry hizmetlerini bir toplam çözüm olarak abonelerimize sunarak bir kez daha gösterdiÄŸimiz kanısındayım" dedi. Â
button