Türk Telekom faturayı vatandaÅŸa kesiyor

Güncelleme Tarihi:

Türk Telekom faturayı vatandaşa kesiyor
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 29, 2005 00:00

Telefon ve ADSL Ä°nternet abonelerinin başı ÅŸu aralar yüksek faturalarla dertte. Türk Telekom, arıza ve teknik problemlerinin faturasını vatandaÅŸa kesiyor.YoÄŸun okur ÅŸikayetleri ve sivil toplum örgütlerinden çıkan sonuç ÅŸu ki Türk Telekom, arıza ve teknik problemlerinin faturasını vatandaÅŸa kesiyor. Daha doÄŸrusu, kestiÄŸi faturaya ekliyor.Aylık 29 YTL sabit ücretle limitli ADSL hizmetini satın alan abonelerden bazıları Hürriyetim'e yolladıkları mesajlarda, bu sabit ücretin çok daha üstünde faturalar kesildiÄŸini belirterek ÅŸikayetlerini dile getirdiler. Ayrıca bazı forum sitelerinde de en çok tartışılan konulardan biri oldu bu. Ãœstelik Marmara Denizin'den geçen kablonun kopmasının üzerinden 13 gün geçmiÅŸ olmasına raÄŸmen baÄŸlantı hızı problemleri devam ediyor. Bu kadar süreye raÄŸmen hala sorunların giderilmemiÅŸ olması akıllara kablo kopması dışında arızalar olduÄŸu şüphesini getiriyor. Santraller deÄŸiÅŸti faturalar ÅŸiÅŸtiHaber Sen'in yaptığı açıklama ise çarpıcı iddialar içeriyor. Türk Telekom'un santrallerde yaptığı teknik deÄŸiÅŸikliÄŸin hesaplama hatalarına neden olduÄŸunu ve bu nedenle yapılmayan görüşmeler için binlerce YTL'lik faturalarla karşılaşıldığını savunan Haber Sen açıklaması, santrallardaki eski teknolojinin faturasının vatandaÅŸa ödettirildiÄŸini iddia ediyor. "61 saniye ÅŸehiriçi telefon görüşmesi yapan abone ile 1 dakika 59 saniye ÅŸehiriçi telefon görüşmesi yapan abone aynı ücreti ödüyor" iddiası ise sorunun vehametini ortaya koyuyor. Ä°ddiaya göre Türk Telekom, dijital santrallerindeki yazılımın versiyonunu güncelledi. Bu deÄŸiÅŸiklikten sonra  vatandaşın faturaları astronomik rakamlara ulaÅŸmaya baÅŸladı. Çünkü  versiyon deÄŸiÅŸikliÄŸinden sonra ÅŸehir içi görüşmeler dışındaki aramalardan sonra görüşme yapılıyormuÅŸ gibi hat açık kalmaya devam etti. Hattın açık kalması yeni bir arama  ya da aranma gerçekleÅŸinceye kadar sürdü. Hat kapanmayınca vatandaşın da faturası kabarmaya baÅŸladı. Bu durumu fark eden  vatandaÅŸlar Telekom'a itiraz etmeye baÅŸlayınca hata farkedildi. Bunun üzerine yüksek fatura gelen abonelerin önceki  aylarda yaptığı görüşmeler baz alınarak ortalama bir fiyat bulunmaya çalışıldı. Durumu farkeden Telekom teknik personeli, önlemleralmaya çalıştı ama çok sayıda vatandaşın maÄŸdur olmasını önleyemedi.Ä°nternet abonelerine Çin iÅŸkencesiAynı altyapı problemlerinin cezasını kullanıcılar Ä°nternet hizmetlerinde de çekiyor. Ä°ki haftaya yakın zamandır problemli durumda olan Ä°nternet baÄŸlantısı için aboneler, uÄŸradıkları zararın fiyat indirimiyle tazminini beklerken, baÄŸlanamadıkları Ä°nternet'in faturasını da kat kat fazla ödemek durumunda kalıyor. Aylık 29 YTL sabit fiyatlı 256 Kbps hızındaki ADSL hattına sahip bazı kullanıcılardan aldığımız ÅŸikayet mesajlarına göre, 3 GB'lık limitin üzerine çıkmamalarına raÄŸmen bu abonelere 50-60 YTL civarından faturalar kesilmiÅŸ. Ä°ndirdikleri dosya miktarını Türk Telekom'un sitesinden kontrol eden ve kapasiteyi aÅŸmadıklarını kanıtlayan abonelere bir açıklama yapılamıyor. Ãœstelik Türk Telekom'un 4440375 numaralı çaÄŸrı merkezi de cevap vermiyor. Limitli ADSL tercihi yapanlar için bir kâbusa dönüşen faturalar için henüz bir önlem alınmış deÄŸil.Bağışlanmayan Ä°nternet'in faturasıBir diÄŸer problem de di-al up, yani telefon hattından çevirmeli olarak Ä°nternet'e baÄŸlanan kullanıcıları ilgilendiriyor. Son kablo kopmasının ardından çöküşe geçen Türkiye Ä°nternet'i, telefonla baÄŸlanan kullanıcıları da etkiledi. Geçen haftadan bu yana dial-up kullanıcıları defalarca deneyerek ancak baÄŸlantı saÄŸlayabiliyor. Ãœstelik bu denemelerin hepsi kontöre mal oluyor. Yani Ä°nternet'e baÄŸlanılmasa da denemesi bile parayla. Haber Sen'in açıklamasında verilen bir örneÄŸe göre, "... 64 80" numaralı telefon abonesinin 31.12.2004 tarihli  41 milyon 750 bin TL'lik faturasının 20 milyon 952 TL'lik bölümünü Ä°nternet kullanımı oluÅŸturuyor.Abone, bu faturanın kapsadığı 03-30 Aralık 2004 döneminde, yani 28 günde toplam 208 kez Ä°nternet'e baÄŸlanmaya çalışmış, sadece 7 kez  Ä°nternet'e baÄŸlanabilmiÅŸ. 7 baÄŸlantının ücreti 6 milyon 480 bin TL. Bu abone baÄŸlantının gerçekleÅŸmediÄŸi 201 deneme için toplam 14 milyon 472 bin TL ödemiÅŸ. Yani abonenin  her Ä°nternet'e baÄŸlanma denemesi  bir kontöre (72.000TL) mal olmuÅŸ. Kontörler kimin için atıyor?Haber Sen tarafından yayımlanan kapsamlı basın açıklamasında, telefon görüşmeleri için uygulanan fatura fiyaskosu net rakamlarla somutlaÅŸtırılmış. Åžehiriçi görüşmelerde 60, ÅŸehirlerarası görüşmelerde 21.9, uluslararası görüşmelerde 4, cep telefonlarını aramalarda 7.1 saniyede bir kontör atmakta olduÄŸunu ve yürürlükte olan tarifeye göre kontör ücretinin 72 kuruÅŸ (72.000 TL) olduÄŸunu yazan rapor, telefon abonelerine ÅŸehiriçi görüşme yaptığında "bir saniye için 72 kuruÅŸ" ödettirildiÄŸini bildiriyor. Telekom'un yaklaşık 20 milyon abonesi var. Her abonenin bu ÅŸekilde bir kontör ücreti fazla ödediÄŸini dikkate alarak hesaplama yapılırsa ortaya astronomik rakamlar çıkıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!