Güncelleme Tarihi:
Financial Times gazetesi, kurban satışlarının, Türkiye’nin en büyük market zincirlerinin bazıları arasında son rekabet odağı olduğunu belirterek, “Son yıllarda marketler, Türk toplumu kentselleşip daha muhafazakâr hale gelirken büyüyebilecek olan kurban pazarına girmeye başladı” dedi.
Kentlerde kurban kesiminin zorluklarına dikkat çeken gazete, birçok dindar Türkün bağış yapmayı tercih ettiğini belirterek “Son yıllarda süpermarketler, Türk toplumu kentselleşip daha muhafazakâr hale gelirken büyüyebilecek olan kurban pazarına girmeye başladı” diye yazdı.
KREDİ KARTIYLA KURBAN SATIŞI
Migros, Kipa, Carrefour ve Real gibi zincirlerinin “Kurban” kampanyalarını örnek gösterildiği haberinde sadece nakit parayla alışveriş yapılan “kurban pazarları”nın aksine zincirlerin kredi kartı ile satış yaptığını, bunun da et fiyatlarının yükseldiği bir zamanda bir avantaj olabileceğini kaydetti.
FT, Alman Metro şirketinin sahibi olduğu Real yetkilisinin “Talep, beklediğimizden büyük. İnsanlar, daha ucuz ve kolay buluyor” açıklamasına yer verirken, Metro mağazasında küçük hayvanların satışlarının yüzde 45, büyük hayvan satışlarının ise yüzde 78 arttığına dikkat çekildi.
Real, süpermarketler arasında kurbanlık hizmetlerinin öncüsü olduğunu öne sürüyor ve sürecinin, Türkiye’nin devlet dini otoritesi olan Diyanet tarafından onaylandığını söylüyor. Zincir, müşterilerine, kurban kesiminin, bir dini görevli, veteriner ve noter önünde nasıl yapıldığını gösteren bir DVD seçeneğini de sunuyor.
Türkiye’de süpermarketlerin, toplam gıda satışlarının yarısı kadar oluşturduğunu, bunun hala Avrupa ortalamasının altında olduğunu da belirten gazetede, “Bir kurbanlık satın almak, geleneksel olarak uzun süren bir adet. Aynı zamanda canını da sıkabilir, bu hafta muhalefet lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun kurban pazarı gezisi, kurşun ateşi ile kesildi. Şimdi ise, internet üzerinden alışveriş yapan alıcılarının, market fiyatlarını karşılaştıran bir web sitesine girmeleri yeter” ifadelerine yer verildi.
*Bu yazı FT’de “Sacrifice trade draws Turkish supermarkets” başlığıyla yayımlanmıştır.
EkoNet'i Facebook'ta takip etmek için:
http://www.facebook.com/#!/HurriyetEkonet
EkoNet'i Twitter'da takip etmek için:
http://twitter.com/HurriyetEkonet