Türk Reklamcılar Cannes'da 8 ödül aldı

Güncelleme Tarihi:

Türk Reklamcılar Cannesda 8 ödül aldı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 01, 2010 00:07

Milliyet Gazetesi’nin 2002 yılından bu yana temsil ettiği bu yıl 57’incisi düzenlenen Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali’nde, Türkiye 1’i altın olmak üzere 8 ödül kazandı. Festivalde CNN Türk için hazırladığı çalışmalarla ‘Altın Aslan’ ödülüne layık görülen DDB&Co Sanat Yönetmeni Ali Batı’ya ödülünü Doğan Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner ile Reklamcılar Derneği Başkanı Yiğit Şardan verdi.

Milliyet Gazetesi’nin 2002 yılından bu yana temsil ettiği Cannes Lions Reklam Festivali’ne bu yıl Türkiye’den rekor seviyede katılım gerçekleşti. Yarışmaya tam 420 iş katıldı. Aralarında DDB&Co, TBWA/İstanbul, Grey, Leo Burnett ve Consept’in işlerinin yanı sıra Mindshare tarafından festivale gönderilen çalışmalarında bulunduğu 41 iş, basın, açıkhava, radyo, film ve medya dallarında kısa listeye kalarak finalist sertifikası kazandı. Kısa listeye giren bu çalışmalar arasından Türkiye, 1’i altın olmak üzere 8 ödül kazandı.
Sabancı Müzesinde düzenlenen ödül törenine Doğan Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, Doğan Gazetecilik CEO’su Servet Topaloğlu, Milliyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Vicky Vabif, Reklamcılar Derneği Başkanı Yiğit Şardan, Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, Zafer Mutlu, Ertuğrul Özkök, Güneri Civaooğlu gibi iş ve medya dünyasının önemli isimleri katıldı.
YENİ YETENEKLERİ MESLEĞE KAZANDIRIYOR
Törende konuşan Reklamcılar Derneği Başkanı Yiğit Şardan, Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali’nin tüm reklam camiası tarafından bilindiğini ifade ederek, “Bunun Evrensel yaratıcılığın gövde gösterisi olduğu, yaratıcı akımların ortaya konulduğu yeni yıldızların yaratıldığını Cannes’de görüyoruz. Gençlere cesaret veriyor. Yeni yetenekleri mesleğe kazanmasında aracılık ediyor. Bu yarışmaya katılan ve ödül kazanan ajanslarımız gerçekten dernek başkanı olarak samimiyetle kutluyorum. Bu yarışmaya 2002 yılından beri temsilcilik yapan yarışmaya özendiren Milliyet gazetesini hem tebrik ediyorum hem de teşekkür ediyorum. Çünkü Milliyet bu görevi üstlendiğinden itibaren Cannes Lions hayatımıza daha çok girmeye başladı. Ve görüyorsunuz 8 yıl sonra 1 altın olmak üzere 8 tane aslan kazandık” dedi.
ALTIN ASLAN ÖDÜLÜNÜ HANZADE DOĞAN BOYNER VERDİ
Yiğit Şardan konuşmasının ardından festivalde CNN Türk için hazırladıkları çalışması ile açıkhava dalında altın aslana layık görülen DDB&Co Sanat Yönetmeni Ali Batı’ya ödülünü Doğan Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner ile birlikte verdi. Doğan Gazetecilik CEO’su Servet Topaloğlu ise festivalde İstanbul Oyuncak Müzesi için hazırladıkları açıkhava kampanyası ve radyo dalında iki bronz madalya kazanan Leo Burnett adına ödülü Yaratıcı Grup Başkanı Yaşar Akbaş takdim etti.
SERTİFİKALAR VİCKY HABİF VE AHMET PURA’DAN
Törende ayrıca aralarında DDB&Co, TBWA/İstanbul, Grey, Leo Burnett ve Consept’in işlerinin yanı sıra Mindshare tarafından festivale gönderilen çalışmalarında bulunduğu 41 iş, basın, açıkhava, radyo, film ve medya dallarında kısa listeye kalarak finalist sertifikası kazananlara sertifikaları Milliyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Vicky Habif ve Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura tarafından takdim edildi.
Tören sonunda ödül kazanlar ve emeği geçen ajans çalışanları ile birlikte toplu fotoğraf çektirdi. Tören kokteylin ardından sona erdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!