OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 11, 2003 00:00
Hülya Avşar'ın son reklamında kızlar yoldan geçenleri durdurup, onlara 'molpediniz var mı', diye soruyorlar ve bu muzip cesaretleriyle ‘‘delikanlı kızlar’’ oluyorlar ya... Delikanlı erkekler, artık sizin de kıyıda köşede utanıp sıkılarak, çoluğu çocuğu eczaneye, markete yollamanıza gerek yok. Çünkü sizin de artık dünya ödüllü bir prezervatifiniz oldu. Bozacının tıpkısı prezervatifçinin geceleri sokak sokak dolaşarak OK sattığı reklam filmi Amerika'da ödül aldı. EN İYİ REKLAM DALINDAHülya Ablaları molped dağıtıyor ya kızların hepsi delikanlı oldu. Ya bizim çocuklar? Kaya Abimiz bir prezervatif reklamında oynamadı ki biz de mecramızı bulalım. Neyse ki imdadımıza Amerika'dan bir ödül yetişti: Dünya Nüfus Enstitüsü OK adlı prezervatife bir ödül verdi. Kimse hemen boş yere şişinmesin, bunun ulusal libidomuzla bir ilgisi yok, ödülü en iyi reklam dalında verdiler. Reklamı hazırlayan RPM RADAR şirketi aynı reklam için Kristal Elma ödülü de almıştı. BOZACI GİBİ PREZERVATİFÇİReklam, omuzlarına kefelerini asmış bozaaaa der gibi gece dolaşarak Oookeeyy diyen prezervatifçi reklamı. Hani karısı gece işe yolcu ediyor, bozacının tıpkısı prezervatifçi sokak sokak dolaşıyor, halk sahura kalkar gibi kalkıyor, ışıklar yanıyor, sepetler sarkıtılıp, prezervatif satın alınıyor. 2001-2002 sezonunda sık sık ekranlarda dönen bir reklamdı. Kod adı Boza olan bu reklamı Dünya Nüfus Enstitüsü ödüle layık buldu.BU KURULUŞ ÖZAL'A ÖDÜL VERDİWashington merkezli Dünya Nüfus Enstitüsü 1969 yılında kuruldu. Amacı dünyadaki hızlı nüfus artışına karşı mücadele etmek. 172 ülkede üyeleri var, hükümetten destek görmüyor ve aldığı bağışlarla faaliyet gösteriyor. Enstitü her yıl politik liderlere, gazetecilere, reklamcılara nufüs kontrolü konusundaki çalışmalarından dolayı ödüller veriyor. Merhum Cumhurbaşkanı Turgut Özal da bu ödüle layık görülenler arasındaydı.AİLE PLANLAMASIYLA ÇALIŞMAJüri bu yıl Küba'da toplandı. Türkiye'den Aile Planlaması Vakfı'nın yarışmaya gönderdiği OK reklamı, en iyi ticari reklam kampanyası ödülünü aldı. Zaten OK prezervatiflerinin üreticisi Eczacıbaşı İlaç firması ile vakıf on beş yıldır bu ortak proje üzerinde çalışıyorlar. OK prezervatifleri bu çalışmanın bir ürünü. Çalışmanın halkla ilişkiler ve reklam kısmını yürüten ekip de başarılı bir ekip olunca OK, Türkiye piyayasında ilk sıraya yerleşmiş.SÜPERMARKETTEN DE ALINABİLİYORRPM RADAR şirketi yetkilileri reklamı hazırlarken hem sevecen hem de topluca televizyon izlerken aile yapısını rahatsız etmeyecek bir reklam tasarladıklarını söylüyor. Eczacıbaşı Grubu'yla Vehbi
Koç'un Türkiye Aile SaÄŸlığı ve Planlaması Vakfı'nı bir araya getirmek ve ortak çalışmak fikri hem kondom (prezervatif) kullanımını yaygınlaÅŸtırdı, hem de bunu bir aile planlaması yöntemi olarak televizyonda sözü edilebilir bir ürün haline getirdi. Nitekim artık prezervatifler utana sıkıla eczacı hanımdan deÄŸil, süpermarketlerden bile alınabiliyor. Gerçi gece bozacıdan istemek biraz cesaret gerektiriyor ama delikanlı raconunuz rahat olsun, markette kasa yanları hálá bizim. REKLAMIN KÃœNYESÄ°Reklamveren : Eczacıbaşı Ä°laç PazarlamaÇekim tarihi : Eylül 2001Çekim mekanı : Ortaklar Mahallesi/Mecidiyeköy ve Ä°talyan YokuÅŸu / CihangirÄ°lk yayın tarihi : 19 Nisan 2002Ä°lk yayınlandığı TV kanalı : CINE 5Reklam süresi (saniye) : 48Reklam ajansı : RPM Radar cdp EuropeMüşteri iliÅŸkileri grubu : Suna MaÄŸara, Ä°dil OzmanYaratıcı yönetmen : R. Paul McMillenYaratıcı grup : Mustafa Nuri, Aylin Kanpak, Serdar BeyazÂ
button