OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 29, 2003 00:00
Türkiye'de modaya yön veren markalar, bütün dünyada her dokuz kadından birini tehdit eden meme kanserine karşı toplumu bilinçlendirmek için harekete geçtiler.Ãœnlü modacı Ralph Lauren'in çok yakın arkadaşı moda editörü Nina Hyde'ı meme kanserinden kaybetmesiyle 1990'da baÅŸlattığı ''Moda, Meme Kanserine Karşı'' (Fashion Targets Breast Cancer/FTBC) projesi için Türkiye Meme Vakfı ile baÅŸkanlığını Yalçın Ayaydın'ın yaptığı moda dünyasının çatısını oluÅŸturan BirleÅŸmiÅŸ Markalar DerneÄŸi (BMD) el ele verdi.  BMD BaÅŸkanı Yalçın Ayaydın, Ralph Lauren'in çizdiÄŸi tescilli amblemi taşıyan ve farklı modacıların hazırladığı t-shirtlerin dernek üyesi prestijli maÄŸazalarda satılacağını açıkladı.  Satışlardan elde edilecek gelirin toplumun meme kanserine karşı bilinçlendirilmesinde ve saÄŸlık taramalarında kullanılacağını belirtenAyaydın, maÄŸazaların bu satışlardan hiçbir ÅŸekilde pay almayacağını bildirdi.  Bütün dünyada büyük ilgi gören bu sosyal sorumluluk projesinde, gelir getirecek t-shirtlerin tüketici ile buluÅŸması için ellerinden gelen gayreti sarf edeceklerini vurgulayan Ayaydın, ÅŸunları kaydetti:  ''T-shirtler, yılbaşına kadar Ä°pekyol, Marks&Spencer, Collezione, YKM, Opmar Gözlük, Ä°nci Deri, Faik Sönmez ve Çarşı maÄŸazalarında 20 milyon liraya satılacak.  Türk kadının en önemli saÄŸlık sorunları arasında yer alan meme kanserine karşı baÅŸlatılan savaşın içinde yer almaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Ãœlkemizde bu ve benzeri sosyal sorumluluk projelerinin yaygınlaÅŸtırılması gerekiyor. Çünkü bütün hastalıklarda olduÄŸu gibi meme kanserinde de erken teÅŸhis çok önemli. Her üç dakikada bir olmak üzere bütün dünyada her yıl 1 milyon kadın bu hastalığa katılıyor. Yine her 11 dakikada bir kadın hayatını kaybediyor. Toplumun bu konudabilinçlendirilmesi ve geniÅŸ çaplı saÄŸlık taramaları ile meme kanserinikadınların kabusu olmaktan kurtarabiliriz.''     DEFÄ°LEYLE BAÅžLADI    Projenin bugüne kadar uygulandığı ABD, Kanada, Avustralya, Brezilya, Ä°ngiltere ve Yunanistan'da toplam 16 milyon dolarlık gelir elde edildi.  T-shirtler, her yıl deÄŸiÅŸen renkleri, örgü stilleri, modelleri ilesatıldığı ülkelerde moda yarattı.  ABD'deki kampanya 1994'de Hillary Clinton tarafından Beyaz Saray'da baÅŸlatılırken, Ä°ngiltere'de ise projenin fahri baÅŸkanlığını Prens Charles yaptı. Aralarında Naomi Champbell, Cindy Crawford, LindaEvangelista gibi dünyaca ünlü mankenler projeye destek verdi.  ''Moda, Meme Kanseri Karşı'' hareketinin Türkiye ayağı ise ünlü markaların katılımıyla geçen yıl sonu Ä°stanbul'da Tophane-i Amire'de düzenlenen defileyle baÅŸladı. 20 Aralık-20 Ocak tarihleri arasında tüketicilerin de dahil edildiÄŸi bir kampanya düzenlendi.Â
button