Türk mallarına internetten ABD’ye ‘tulumba’ kapısı

Güncelleme Tarihi:

Türk mallarına internetten ABD’ye ‘tulumba’ kapısı
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 24, 2004 00:00

Türk malları ABD pazarına internet üzerinden de girmeye baÅŸladı. Tulumba.com adlı web sitesi sayesinde ABD'liler Kütahya çinisinden Vakko eÅŸarbına kadar her türlü Türk ürününü satın alabiliyorlar.TÃœRK markaları ve ürünleri Amerikan pazarını ele geçirmeye baÅŸladı. Eylül ayında Amerika ve Kanada pazarına yönelik olarak lanse edilen ‘Tulumba.com’ isimli web sitesi Türkiye'ye özgün otantik hediyelik eÅŸyalardan, yiyecek, içeceÄŸe, CD, kitap ve DVD'lerden Vakko, Kütahya Porselen ve Divan olmak üzere 50 bine yakın ürün satışı yapıyor. Ä°lk kez bu çapta bir Türk hipermarketinin Amerika'da kurulması, Türkiye'nin ve Türk ürünlerinin de Amerika'da tanıtılmasını da saÄŸlıyor. Yarısı Amerikalı olan müşteri portfoyü ile ‘Türk Amazon.com’u diye anılmaya baÅŸlayan site hakkında Amerika'nın en prestijli ve büyük gazetelerinden biri olan Chicago Tribune Gazetesi'nin de geniÅŸ yer verdi. ‘Tulumba.com’un Amerika'daki Türklerin büyük bir ihtiyacını karşıladığını belirten Türkiye'nin Åžikago BaÅŸkonsolosu Naci Koru, Tulumba ekibini giriÅŸimleri ve çalışmaları nedeniyle kutladı.6 KİŞİLÄ°K EKÄ°PKoray Yılmaz, Ali Gürsel, Mustafa Atakay, Murat Özbilen, Huma Alpaytaç Gruaz ve Zeynep Arabacıoglu Özbilen'den oluÅŸan bir grup Türk giriÅŸimci tarafından kurulan Tulumba.com sitesinin amacı, Türkiye'ye özgün ürünleri Amerika'da yaÅŸayan Türklerin ve Türkiye'ye ilgi duyan Amerikalıların ayağına getirmek. Tulumba.com BaÅŸkanı Koray Yılmaz, sitenin Amerika'daki Türkler tarafından ‘Memleketi kapımıza getirdiniz’ ÅŸeklinde yorumlandığını belirterek ÅŸunları söyledi: ‘‘Müşterilerimizden teÅŸekkür mesajları yağıyor. Tulumba.com hem Türk'lerin ihtiyaçlarına cevap veriyor hem de Amerika'da Türkiye'nin kaliteli ürün ve markalarının, Türk kültürünün ve geleneksel Türk el sanatlarının tanıtımının yapılmasını saÄŸlıyor.’Amerika'daki yakınlarına hediye göndermek için siteden Türkiye'den alışveriÅŸ eden bir çok müşterilerilerinin de olduÄŸunu belirten Yılmaz, bu bakımdan Tulumba.com'un Türkiye'de yaÅŸayanlar için de çok kullanışlı olduÄŸunu belirtti. Yılmaz, ‘‘Özellikle, Amerika'da öğrenim gören bir çok gencin gereksinimleri Türkiye'deki aileleri tarafından artık Tulumba.com aracılığı ile gönderiliyor’’ dedi.Yılmaz, sitede yer alan 50 bin Türk ürünün çoÄŸunun New York'daki depolardan 1 gün içinde kapıya teslim edildiÄŸini belirtirken stok dışı ürünlerin de 7 ile 14 gün içinde müşterilere gönderildiÄŸini söyledi. Türk firmaları için fırsat yaratıyorTÃœRK ürünlerinin marka olarak Amerikan pazarında yer almasının üretici firmalar açısından da büyük fırsatlar yarattığını ifade eden Yılmaz, ‘‘BaÅŸlangıç olarak Vakko, Kütahya Porselen ve Divan ürünlerini sitemizde temsil ediyoruz. Åžu anda bir çok firma ile görüşme halindeyiz’’dedi.Amerikan müşterilerinin Türk ürünleri bulmasının zor olduÄŸunu belirten Yılmaz, bu yüzden bu tip ürünlerin Ä°ran veya Lübnan maÄŸazalarından alındığını kaydetti.EÅŸarptan çiniye 50 bin ürün varÃœRÃœN yelpazesine Vakko firmasinin eÅŸarp, gömlek ve kravat koleksiyonunu, Kütahya porselenin otantik ürünlerini, Divan Pastanelerinin leziz tadlarını da ekleyen site, ayrıca dakikası 10 cent olan telefon kartları ile Amerika'dan Türkiye'nin kolaylıkla ve hesaplı bir sekilde aranmasını saÄŸlıyor. Tulumba.com'un ürün yelpazesinde 50 bine yakın ürün bulunuyor. Ãœrünlerin bazıları ÅŸunlar: Amerika'daki en büyük Türk kitap koleksiyonu, Türk DVD, VCD, Video ve CD'ler, otantik takı, kilim, bakır, tanınmış çini ustalarının, hat ve teship sanatçılarının eserleri, otantik takılar ve aksesuarlar, müzik aletleri, çocuk dükkanı, her türlü yiyecek, içecek, Türk spor klüplerin lisanslı ürünleri.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!