Türk kızının aşkına Çandırwood'u kurdu

Güncelleme Tarihi:

Türk kızının aşkına Çandırwoodu kurdu
Oluşturulma Tarihi: Mart 14, 1999 00:00

Haberin Devamı

Avrupa'nın en büyük film stüdyosunun temeli, bir aşk hikayesiyle atıldı. Antalya'nın Serik ilçesine bağlı Çandır beldesinde kurulan Antalya Stüdios'un kurucusu ünlü yapımcı ve direktör Michael Tabori'nin Türkiye'yi tercih etmesinin nedeni, Amerika'da aşık olduğu bir Türk kızı.

Evlenip Türkiye'ye yerleşen ünlü yapımcı ve direktör Michael Tabori, Golden Horn ve Tekfen Grubu ortaklığında 25 milyon dolarlık bir yatırımla Amerikan sinema endüstrisinin dikkatini Türkiye'ye çekti. 140 dekarlık bir alanda inşa edilen stüdyoların ilerki yıllarda toplam 600 dekarlık bir alana yayılması planlanıyor. En son teknoloji ile donatılan stüdyoların 4 ayrı platosunda yılda 16 film çekilebilecek. 3 Aralık 1998 tarihinde faaliyete geçen stüdyoların ilk film bu hafta tamamlandı. ‘‘Arabian Nights’’ (Arap Geceleri) adlı dört bölümlük televizyon dizisi önümüzdeki yıl Amerika'da gösterime girecek.

TÜRKİYE SEVGİSİ

Michael Tabori'nin daha sonra evlendiği bir Türk kızına duyduğu aşk, daha sonra Türkiye aşkına dönüşmüş. İsveçli bir fotoğrafçıya bir buçuk yıl boyunca Türkiye'nin bütün yörelerini fotoğraflatıp bir katalog hazırlamış. Tabori, ‘‘doğal film platoları’’ olarak düşündüğü bu yerlerin fotoğraflarını ünlü Amerikan film şirketlerine göndererek onları buraya çekmeye çalışıyor. Hatta bu iş için İnternette bir web sayfası bile açmış. Önümüzdeki aylarda çekilecek olan James Bond filmi için Türkiye'nin tercih edilmesi de onun başarısı.

Sinemaya büyük bir aşkla bağlı olan Michael Tabori'nin hayali ilerde iyi bir film çekmek. Fakat çekeceği filmin de Türkiye ile ilgi olmasını istiyor. ‘‘Nasıl’’ diyor, ‘‘biz Yunanistan'ı Zorba filmi ile tanıdıysak, Türkiye'yi dünyaya tanıtacak o nitelikte bir filme imza atmak istiyorum.’’

27 BİN İŞÇİ ÇALIŞTI

Yöre halkının Hollywood'dan esinlenerek ‘‘Çandırwood’’ adını taktığı stüdyolar, Antalya bölgesine ekonomik açıdan canlılık da getirmiş durumda. Filmlerin figüranları Çandır ve civar köylerden karşılanıyor. 27 bin 800 işçinin kuruluş aşamasında çalıştığı stüdyolarda film çekiminde tam 6 bin figüran kullanılmış. Çandırlılar figüranlığı çok sevmişler. Hem köylerinde işlerini görüyor, hem de figüranlık yapıp günde 5 milyon lira para kazanıyorlar. Arada heyecandan küçük kazalar olmuyor da değil. Örneğin bir figüran, adam boğazlama sahnesinde arkadaşını az daha öldürüyormuş.

ÇİNLİ YERİNE TATAR

Michael Tabori, Türkiye'yi sürprizlerle dolu, alternatifi çok bir ülke olarak tanımlıyor. Örneğin filmin yönetmeni 200 Çinli figüran isteyince çözümü Eskişehir'de bulmuşlar. 200 Tatar, Çinli rolünü gayet iyi oynamışlar. Yönetmen de bu durumun kolayca çözülmesinden hayli memnun kalmış. Film çekiminde kullanılan atlar ise Uşak'tan sağlanmış.

Film platosu Antalya'nın ticaretini de hayli canlandırmış durumda. Dekorlar da tamamen Türk ustalar tarafından yapılmış. Tabori, Türk ustalarını inanılmaz derece yetenekli buluyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!