Güncelleme Tarihi:
Dünyanın en büyük sosyal paylaşım sitesi Facebook, Türkiye’de 20 milyon üyeyi geçmesi sebebiyle bir dizi duyuru yaptı ve basın toplantıları gerçekleştirdi…
Yapılan açıklamalarda Türkiye ile ilgili önemli işaretler de vardı…
Bizim basın emekçilerimiz çoğunlukla içe kapalı yaşadığından, balyoz’dan nevroz’dan başka gündemi olmadığından bu rakamlar beklediğim gibi hiç bir yerde yayınlanmadı…
En çarpıcıysa başlayalım...
Facebook'un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 20 milyon’a ulaştı.
Bu şu demek,
Türkiye’nin Facebook adındaki sanal şehri, İstanbul'dan daha kalabalık ve sürekli daha da kalabalıklaşıyor.
Comscore’un yaptığı araştırmaya göre Türkiye’de her 10 internet kullanıcısından 8’i Facebook’a üye... Bu biraz da magazin kültürünün ülkemizde ne kadar kökleştiğinin ve insanların başkalarının hayatlarına ne kadar önem verdiğinin de bir göstergesi...
Araştırmanın sayfalarını çevirmeye devam edelim,
Türkiye’nin Avrupa’nın en büyük 7. Internet nüfusuna sahip olduğu ortaya çıkmış.
Daha da önemlisi Türklerin Avrupa’nın internette en çok zaman geçiren kullanıcıları olduğu...
Bir Türk internet kullanıcısı ayda 32 saatini internette geçiriyor. Bu sayı İrlanda’da 17, Almanya’da 22 saat.
Ortalama bir Türk Facebook kullanıcısı ise günde Facebook’ta ise 55 dakika harcıyor.
Son olarak dikkatimi çeken Facebook’un sadece insanların birbirlerinin özel hayatlarını dikizlediği sanal bir mecra görüntüsünden çıkmış olması... Artık ciddi iletişim manevraları Facebook’a inmiş durumda...
Markalar yeni iletişim kanalı olarak Facebook’u kullanmaya başlamış. Şirketler kendi ürünlerinin profil sayfalarını, fan gruplarını kuruyor ve kullanıcılarıyla bu yolla iletişime geçiyor.
Mesela Onur Air’ın Facebook’ta 80 bin, Ülker’in 30 bin üyesi var. Markalar buradaki üyelerine sürpriz ödüller veriyor, yarışmalar düzenliyor, yurtdışı seyahatleri, çekilişler gibi aktiviteler düzenliyor ve tabii ki esas amaçları olan yeni ürünlerinin tanıtımını yapıyor. Böylece Türk markalarının dünya çapında tanınmasının da önü açılıyor. Facebook yine kendi sitesinde dünyanın dört bir yanından 49 başarılı iletişim kurumunu seçmiş. Promoqube adlı Türk iletişim takımını da dünyanın en başarılı ajanslarından biri olarak göstermiş. Gurur duyduk, kendilerini de ayrıca kutlarız...
DİĞER HABERLER