Türk erkeklerinden, Dünya Kupası'na yoğun ilgi

Güncelleme Tarihi:

Türk erkeklerinden, Dünya Kupasına yoğun ilgi
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 11, 2006 13:11

Erkekler beklendiği gibi Dünya Kupası'na kadınlardan daha fazla ilgi gösterdi. Türklerin Dünya Kupası ilgisinin değerlendirildiği araştırmaya göre, Türk erkeklerinin yüzde 79'u 2006 Dünya Kupası heyecanını yaşadı.

2006 Dünya Kupası ana sponsoru MasterCard, Dünya Kupası boyunca Türklerin davranış biçimlerini ve Dünya Kupası'na ilgilerini araştırdı. Araştırmaya göre Dünya Kupası, Türk halkının yüzde 43'ü tarafından ilgiyle izlendi. Dünya Kupası'nı en çok ilgiyle izleyen grup 20-24 yaş grubu oldu.

11 il merkezinde bin kişi arasında yapılan araştırmaya göre erkekler beklendiği gibi kupaya kadınlardan daha fazla ilgi gösterdi. Kadın tüketicilerin sadece yüzde 23'ü kupayla ilgilendiğini belirtirken, bu oran erkeklerde yüzde 79'a yükseldi. Yaş gruplarında 35-44 yaş arası en az ilgilenen grup oldu.

Araştırmaya verilen yanıtlar bölgelere göre farklılıklar gösterdi. Dünya Kupası'na en fazla ilgiyi Akdeniz Bölgesi gösterirken, bu bölgeyi Ege ve Marmara bölgeleri takip etti. Dünya kupasına en az ilgi gösteren bölge ise İç Anadolu Bölgesi oldu.

Yapılan araştırmada, maçların nerede ve ne şekilde izlendiği sorulduğunda yüzde 20'sinin evde izlediği, yüzde 8'inin tek başına, yüzde 12'sinin ise arkadaşları ile izlemeyi tercih ettiği belirlendi. Dünya Kupasını seyretmek için Almanya'ya gidenlerin oranı yüzde birin altında kaldı.

Kupayı takip edenlerin yüzde 31'inin sadece maçları takip ettiği belirlenirken, hem maçları hem de yorum programlarını takip edenler yüzde 20 olarak gerçekleşti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!