Turizmde en etkili imaj, bayrak

Güncelleme Tarihi:

Turizmde en etkili imaj, bayrak
Oluşturulma Tarihi: Haziran 05, 2004 13:40

Türkiye'nin tanıtım ve imaj zaafiyeti göz önüne alındığında sadece kendi bilgilerine dayanarak Türkiye'ye gelen 11 milyon turisti tebrik etmek gerekiyor.

Dünyada ülkeler en çok bayrakları ile tanınıyor. Bayrağın şekli, renkleri, ülkenin imajını en çok tanımlayan objelerin başında geliyor. Bir çok ülke bayraklarını tanıtım aracı olarak kullanıyor, ABD, İngiltere, Yunanistan, Çin, Japonya bayrakları en çok tanınan ülkeler arasında geliyor. İspanya kırmızı ve siyaha sarı çizgi atarak renklerini çok etkili kullanıyor.

AY-YILDIZ SAKLANIYOR

Fransa'nın, özgürlük, eşitlik, kardeşlik anlamına gelen mavi, kırmızı, beyaz renkleri dünya çapında tanınıyor. Türkiye ise son beş yılda başladığı imaj çalışmasında adeta ay yıldızı saklamak ister gibi davranıyor. Türk milli takımının formalarında kırmızı ve beyaz hakim olurken, dünyanın her yerinde Türkiye'yi tanıtacak olan logoda beyaz zemin üzerine kırmızı, siyah ve turkuaz kullanılıyor.

Türk bayrağı ile Türkiye logosu, yaratılmak istenen Türkiye imajı ile Türk bayrağı arasında her hangi bir bağlantı bulunmuyor. Durum böyle olunca da Türk bayrağı gibi çok önemli bir tanıtım aracı etkin olarak kullanılamıyor. Türk bayrağının korunması hakkındaki kanunda zaten Türk bayrağının bir tanıtım aracı olarak kullanımını engelliyor.

Bayrağı ülke imaj çalışmasının bir parçası olarak en başarılı şekilde uygulayan ülkelerin başında Yunanistan geliyor. Yunanistan, bayrağının renkleri olan mavi ile beyazı bütüncül bir tarzda hemen her objenin parçası olarak kullanıyor.

Yunan ülke imajında mavi denizi, beyaz Akdeniz tarzı yapıları temsil ediyor. Yunanistan'da satılan her kartpostalda, girilen her mekanda, denize doğru yaptığınız her ufuk turunda mavi ile beyazı görüyorsunuz.

BÜYÜK BAŞARI

Yunan bayrağının hem mavi-beyaz oluşu, hem de Hıristiyan aleminin simgesi olan haçı taşıması, gelişmiş, Hıristiyan batı dünyasından gelecek turistleri çekmek için avantaj oluşturuyor. Yunanistan, eskimiş bir turizm altyapısına sahip olmasına karşılık, yılda 14 milyon turisti ağırlıyor. Yunanistan'ın ağırladığı turist sayısının Türkiye'den fazla olması, bu ülkenin Avrupa'ya uzaklığı nüfusu ve yüzölçümü göz önüne alındığında dikkate değer bir başarı olarak yorumlanıyor.


Turizm mevsimine girilirken Türkiye yine rotasız bir uçak gibi hareket ediyor. Uluslararası alanda ciddi bir tanıtım faaliyeti yürütülmüyor, sektör dernekleri parçalanmış durumda ve hemen her toplantıda turizmciler tarafından dile getirilen sorunlar masa üzerinde duruyor.

Türkiye’nin imajı flu

Türkiye markalaşma hamlesini hem bölük pörçük hem de flu bir imajla yürütüyor. Türkiye'nin tanıtım bütçesinin nasıl kullanıldığı bilinmiyor. Türkiye'nin tanıtım çalışması, yaratılan bir logo, çekilen bir tanıtım filmi, uluslararası kanallarda gösterilen birkaç reklam filmi ile sona erecekmiş gibi bir hava sezinleniyor.

Beş yıl önce başlatılan 'Türkiye logosu yaratalım' atılımı hız kaybetti. Medeniyetlerin kavşak noktası teması ile başlatılan yeni imaj oluşturma çalışması ise ortaya, sadece bizim anlayabileceğimiz bir entelektüel durum çıkartıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!