Güncelleme Tarihi:
ALMANYA’nın Stuttgart kentinde devam eden Karavan, Motor ve Turizm (CMT) fuarına 90 ülkeden 1400 firma katılıyor. Avrupa’nın halka açık en büyük turizm fuarı olma özelliğine sahip CMT, bu yıl da ziyaretçilerle dolup taşıyor. 21 Ocak tarihine kadar açık kalacak fuarda etkinlikler çerçevesinde dans gösterileri ve müzik dinletilerine yer veriliyor. CMT’yi 180 bin kişinin ziyaret etmesi bekleniyor.
EN GÜVENLİ ÜLKE TÜRKİYE
Frankfurt Başkonsolosluğu Kültür Ataşesi Tahsin Yılmaz, Türk turizminin en önemli pazarının Almanya olduğunu hatırlatarak, bazı Almanların güvenlik konusunu bahane ederek Türkiye’ye gitmediğine işaret etti. Yılmaz, “Kuş gribi, terör gibi nedenler öne sürerek tatil tercihlerini Türkiye aleyhinde kullanan Almanlara, bu tür olaylara Avrupa’nın birçok ülkesinde de rastlandığını anlatmalıyız. Bu soruna daha geniş çaplı bakmamız gerekiyor. Önyargılarla beslenen bu güvenlik algılayışını değiştirmek için Almanlara Türkiye’nin tarihi, kültürü ve insanlarını daha iyi tanıtmanın yollarını aramalıyız. İddia ediyorum: Türkiye en güvenli tatil ülkesidir. Türkiye’nin bir güvenlik sorunu yok, bir tanıtım sorunu var” dedi.
BEKLENTİMİZ BÜYÜK
Geçen turizm yılının değerlendirmesini yapan Yılmaz, “2006 istediğimiz şekilde geçmedi. Ancak kötü bir turizm yılı yaşadığımız da söylenemez. Gelecek için çalışıyoruz. 2007 yılında Türkiye turistik potansiyelini gözler önüne serecek, turizm pazarında hak ettiği yeri alacaktır. Başka bir ifadeyle 2007 Türkiye’nin yılı olacaktır. Sadece Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın değil, tur operatörlerinin de beklentisi bu yöndedir. Dünya pazarlarında İstanbul, Antalya, Kapadokya gibi bilinen destinasyonlarımız var. Asıl amacımız, Karadeniz ve Doğu Anadolu dahil olmak üzere Türkiye’nin bütün bölgelerini turizm destinasyonu haline getirmektir” diye konuştu. Yılmaz, Almanya’da yaşayan Türk gençlerinin toplum içinde artık söz sahibi olduklarına dikkat çekerek, “Başarılarıyla övündüğümüz bu gençler Türkiye’yi Almanlara en iyi şekilde anlatarak, Türk turizmine katkıda bulunabilirler” dedi.
7 TÜRK FİRMASI KATILDI
Avrupa’nın halka açık en büyük turizm fuarı olma özelliğine sahip CMT’de Türkiye’yi Kas-Kalkan-Patora, Türk Hava Yolları, Kamelya World, Ova Reisen, AZ-Reisen, İBER Hotel ve Reiseweg temsil ediyorlar.
GELENEKSEL MİSAFİRPERVERLİK
Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı, bu yıl geçen yıllardan farklı olarak bambaşka bir stand konseptiyle turizm fuarına katıldı. Türk misafirperverliğinin en iyi örneğinin sergilendiği standda birbirinden güzel bayanlar ziyaretçilere çay ve kahve ikramında bulunuyor. Şık koltuklarda sohbet ederek yorgunluk atan ziyaretçilere, aynı zaman Türkiye’yle ilgili bilgi edinme olanağı sunuluyor. Stand alanının ortasında ise, Unesco’nun 2007’yi Mevlana yılı ilan etmesini simgeleyen, sürekli kendi ekseninde dönen bir semazen figürü yer alıyor.
“2010 YILININ PARTNER ÜLKESİ TÜRKİYE OLSUN”
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın standı, siyaset dünyasının önemli isimlerini bir araya getirdi. Türk standını gezenler arasında bu yılkı turizm fuarının Peru’yla birlikte partner ülkesi olan Bulgaristan’ın Dışişleri Bakanı Ivajlo Kalfin, Baden-Württemberg Eyalet Meclisi Başkanı Peter Straub, Eyalet Ekonomi Bakanı Ernst Pfister ve Stuttgart Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Wolfgang Schuster yer aldı. Standı beğeni ile inceleyen siyasetçiler, Kültür Ataşesi Dr. Tahsin Yılmaz’la çay içerek sohbet ettiler. Alman siyasetçiler, turistik potansiyeline hayran kaldıkları Türkiye’nin 2010 yılında düzenlenecek turizm fuarında partner ülkesi olmasını önerdiler. Bu yılki CMT’nin partner ülkelerinden Peru, turistik sektöründeki olanaklarını geliştirmek için ziyaretçilere geniş bir tanıtım programı sunuyor.
TREND UZAK ÜLKELER
Turizm fuarı öncesi düzenlenen basın toplantısında, Almanların seyahat alışkanlıklarıyla ilgili yapılan araştırmaların sonuçları açıklandı. Almanların 2006 yılındaki tatil tercihleri mercek altına alındığında şöyle bir tablo ortaya çıkıyor: Almanların yüzde 30,4 tatillerini Almanya içinde, yüzde 36,5’i Akdeniz ülkelerinde, yüzde 13,5’i Batı Avrupa ülkelerinde geçirmeyi yeğledi. Almanların yüzde 6,1’i ise uzak ülkelere seyahat etmeyi tercih etti. Öte yandan veriler uzak ülkelere seyahatin yükselen bir trend haline geldiğini, Almanların tatil yeri olarak gittikçe daha çok Asya ülkelerini ve Hint Okyanusunda bulunan adaları tercih ettiklerini gösteriyor.