Turizmcinin umudu Gül'ün İsrail ziyareti

Güncelleme Tarihi:

Turizmcinin umudu Gülün İsrail ziyareti
Oluşturulma Tarihi: Ocak 06, 2010 13:12

ANTALYA'da seyahat acentelerinin sektör değerlendirmesine İsrail'de yaşanan büyük kayıp ve ‘one minute' krizi öne çıktı.

Haberin Devamı

Acentelerin yöneticileri ‘one minute' krizi nedeniyle yaşanan sorunların ‘two minute' ile çözülmesini bekliyor. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün 1- 2 ay içinde yapacağı söylenilen İsrail ziyaretine de büyük umutlar bağlandı.
Antalya'da seyahat acentelerinin temsilcileri, önceki yıllara oranla daha kötü geçen turizmi masaya yatırdı. Turizmciler İsrail'le yaşanan ‘one minute' krizini ve en önemli iki ülke Almanya ve Rusya'yı değerlendirdi. Seyahat Acenteleri Yöneticileri Derneği'nin (SAYD) Kundu'da bulunan Fame Residence Otel'de düzenlenen toplantısına Kayı Tur, Öger Tur, Tez Tur, Deha Tur gibi birçok önemli seyahat acentesinin yöneticileri katıldı.

Değerlendirme toplantısında Polente Tur Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bozkurt İsrail pazarı, Öger Tur Kontrat Müdürü Levent Bekaroğlu Almanya pazarı, Tez Tur Satış Müdürü Seyfi İmamoğlu ise Rusya pazarı hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Seyahat Acenteleri Yöneticileri Derneği Başkanı Recep Yavuz, “Turizmci 2010 yılı için, ‘one minute'ten sonra two minute olacak mı yoksa olmayacak mı, onu bekliyor” dedi.

İSRAİL'LE YENİ KIVILCIM BEKLENTİSİ

5.5 milyon nüfusu olan İsrail'de 4.5 milyonun Yahudi, geriye kalanın Arap- Müslüman olduğunu belirten Polente Tur Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bozkurt, geçen yıl yaşanan politik olaydan sonra Türkiye'nin İsrail pazarındaki kaybının yüzde 55- 60 olduğunu kaydettiğini söyledi. 2008'de 568 bin olan İsrailli turist sayısının 2009'da 329 bine düştüğünü söyleyen Bozkurt, şunları söyledi:
“Meşhur one minute olayından sonra İsrailli turistler eskisi kadar rahat edemeyecekleri ve herhangi bir sataşmada ne cevap verebilecekleri endişelerini taşıdıkları için gelmek istemedi. Önümüzdeki bir iki ay içinde Cumhurbaşkanımızın İsrail'e gitmesi bekleniyor ve ‘Komşular arasında olur böyle şeyler' denildiğinde rakam 500- 600 bine yükselecektir. İsrail ile Türkiye arasında sorunu çözecek bir kıvılcım gerekli. Bu adımın bizden gitmesi rakamların daha da patlamasını sağlayabilir. Ayrıca, ‘İsrail gittiyse Suriye'den de yüzde 30 artış oldu' deniyor. Suriye'den 10 bin kişi yüzde 30 artmış 13 bin olmuş yüzde 500 artsa ne olur?” diye konuştu.

ALMANYA'DA DESTİNASYONLAR UCUZLADI

Akdeniz çanağında tatili tercih eden Alman sayısının 23 milyon olduğunu ve bunların 3.3 milyonun Türkiye'ye geldiğini belirten Öger Tur Kontrat Müdürü Levent Bekaroğlu, İspanya'da 1180 euro olan kişibaşı bir Alman'ın harcama tutarının Türkiye'de ise 783 euro olduğunu söyledi.

Türkiye'de 2009 için fiyatlara bakıldığında tüm destinasyonlarda yüzde 10'a varan düşüşlerin gerçekleştiğini belirten Bekaroğlu, Almanların fiyat-hizmet ilişkisine göre en çok beğendiği ülkenin Türkiye olduğunu kaydetti.

Bekaroğlu, Almanya'dan Türkiye'yi tercih eden kişilerin hep aynı olduğuna ve bu kişilerin yaşlanmaya başladığına da dikkat çekerek yeni nesillerin çekilmesi gerektiğini de vurguladı. Alman turistlerin aile tatili için en çok tercih ettiği ülkenin Türkiye, deniz- kum- güneş tatilinde ise İspanya olduğunu kaydetti. Türkiye paket satış fiyatlarının 2009'a göre ucuzladığını da açıklayan Bekaroğlu, “Tüm destinasyonlar ucuzladı. İmaj problemimiz var. Arz- talep dengesini sağlayabilmek için genelde son dakikada cazip fiyatlar yapıyoruz” dedi.

‘RUSLARI MISIR'A KAPTIRIYORUZ’

2008 yılının turizmde yaşanan en güzel yıl olduğunu belirten Tez Tur Satış Müdürü Seyfi İmamoğlu Rusya pazarını değerlendirdi.

İmamoğlu, Rusya'dan 2009'da yaşanan düşüşte tek başına ekonomik krizin etkili olmadığını ve tur operatörleri arasındaki yanlış rekabetin de etkisi olduğunu Rus turistlerin tercihinde Mısır'a bir ilgi olduğunu, bunun Mısır'daki hava, fiyatlar ve güneşin etkisinden kaynaklandığını söyledi. Türkiye'nin tanıtım işini beceremediğini de dile getiren Seyfi İmamoğlu, Bakanlık tarafından yapılan reklam içeriklerini eleştirdi ve bu reklamların Rusya'da hiçbir etkisinin olmadığını söyledi.

İmamoğlu, “Yapılan iş dost veya ahbaba para kazandırmak. Adamlar ne anlasın Kızkulesi'nin üzerinden uçan atı. 2010'un 2009'dan daha iyi geçeceğini düşünüyoruz ama sıkıntıların çok da fazla değişeceğini umut etmiyoruz” diye konuştu.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!