Tur şirketleri hacı avında

Güncelleme Tarihi:

Tur şirketleri hacı avında
Oluşturulma Tarihi: Nisan 16, 2008 11:28

Diyanet’in serbest rekabet kararı, hacı adaylarının işine yaradı. Müşteri kapmak için amansız bir savaşa giren tur şirketleri, promosyon sistemine geçti. Hediyeler arasında zemzem suyu da var, pike takımı, Cidde gezisi de...

Haberin Devamı

Diyanet İşleri Başkanlığı’nın ‘serbest rekabet kararı’, tur şirketleri arasındaki rekabeti kızıştırdı. Ofisten çıkıp sokağa dökülen şirket çalışanları, belli merkezlere stant kurup ‘hacı avı’na çıkıyor. Adayları etkilemek için de birbirinden ilginç tanıtım broşürleri dağıtıyorlar.

 

2 yıldır uygulanan serbest rekabetten önce, tur şirketlerini Diyanet İşleri belirliyor, 500’den az hacı adayı bulan şirketlere de izin vermiyordu. Yeni düzenlemeyle bu limit kaldırıldı. Artık turizm şirketlerinin ‘hac sektörü’ne girmesi için Diyanet’in teknik koşullarını yerine getirmesi yeterli.

 

akşam Gazetesi'nden Ali Ekber Ertürk'ün haberine göre, turizm şirketlerinin en sert çarpışma alanı ise Ankara Kocatepe Camii... Cami yakınına stant açan firmalar, müşteri kapmak için kıyasıya yarışıyor. Tabii birbirinden ilginç vaatler de havada uçuşuyor. İşte bunlardan bazıları:

 

Haberin Devamı

TÜRKLERE UYGUN DAMAK TADI

 

Beraat Turizm: Tanıtım broşürlerinde yolcularına eşantiyon olarak dini kitapların yanı sıra ‘dolu zemzem bidonu’, pike ve elbiselik kumaş vermeyi taahhüt ediyor.

 

Şirketin tanıtım broşüründe şu ifadeler yer alıyor: Bu sene de Haccınızın Beratınız olabilmesi için bütün teknik ve manevi hazırlıkları tamamlamış olmanın gönül rahatlığı ve şükrü içerisindeyiz. Arabistan’daki kardeşlerimizin bir sözü vardır ‘Hacılara hizmet, şereftir, emanettir ve mesuliyettir’.

 

Seyr-i Alem Turizm: Türk mutfağına uygun yemek servisi ve Mekke-Medine arası klimalı otobüslerle yolculuk vaatleriyle rakiplerinin önüne geçmeye çalışıyor. Broşüründe de “Yola çıkmadan önce komşu, arkadaş, dost ve akrabalar ile helalleşin, işlediğiniz günahlarınız için tövbe edin, gösterişten uzak, alçakgönüllü olun, yola çıkarken ve evine dönünce ikişer rekat yolcu namazı kılın” önerilerinde bulunuyor.

 

Makro Tours: Sloganı ‘Farkın ve güvenin adı’... Genel taktiği yazılı iletişim; hacı adaylarına en çok broşür dağıtan firmalar arasında...

 

Haberin Devamı

Ref Tur: Kitap, çanta, pasaport çantası, kumaş, pike takımı, zemzem suyundan oluşan hediye paketi veriyor.

 

SÜRPRİZ HEDİYELER DE VAR

 

AGM Turizm: Hacı adaylarına ‘Konaklayacağınız müstakil odalarda karyolalı yataklarda yatacaksınız’ vaadinde bulunuyor. Broşürleri, Diyanet İşleri Başkanlığı’ndan aldıkları sertifika ile firmayla ilgili gazete haberleriyle süslenmiş.

 

Koptur: Ekstra hizmeti kişi başına 20 euroya Cidde gezisi...

 

Senabin Tours: Grupların isteklerine göre özel program yapmayı vaat ediyor. Broşürde ‘Hacı adaylarına çeşitli hediyeler verilecektir’ yazıyor ama hediyeler sürpriz...

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!