Tüp geçiÅŸ 4 yılda bitecek

Güncelleme Tarihi:

Tüp geçiş 4 yılda bitecek
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 11, 2001 00:00

UlaÅŸtırma Bakanı Oktay Vural, Marmaray Projesi'nin ihale dokümanlarının hazırlanmasının 8 ay süreceÄŸini ve daha sonra ihale aÅŸamasına geçileceÄŸini belirterek, ''4 yılda tüp geçiÅŸi bitireceÄŸiz'' dedi. Ä°SKÄ° Genel Müdürlüğü Konferans Salonu'nda düzenlenen Ä°stanbul Konseyi'nin 2. Dönem Ä°lk Toplantısı'na katılan Bakan Vural, ''Metropolitan Ekonomi ve Ulaşım Altyapısı: Global Åžehir Ä°stanbul'a DoÄŸru'' konulu bir konuÅŸma yaparak, bakanlığının çalışmalarını slaytlar eÅŸliÄŸinde anlattı.''Ä°stanbul'un güçlü yönleri üzerine inÅŸa edilen ve ilde yaÅŸayanların derinliklerden gelerek sürdürülebilir global ÅŸehir vizyonunun oluÅŸturulması gerektiÄŸini'' ifade eden Vural, ilin güzelliÄŸi, doÄŸal çevresi ve konumunun en büyük varlığını oluÅŸturduÄŸunu, bu bakımdan da ulaşım sorununu çözmüş, temiz ve eÅŸsiz bir Ä°stanbul vizyonunun geliÅŸtirilmesinin ÅŸart olduÄŸunu bildirdi.Bu konuda sivil toplum kuruluÅŸlarıyla birlikte iÅŸbirliÄŸine gidilmesi gerektiÄŸini belirten Vural, bakanlığının Ä°stanbul'da ulaÅŸtırma, iletiÅŸim ve haberleÅŸme konularında yaptığı altyapı yatırımlarını anlattı. Vural, Ä°stanbul'un posta trafiÄŸi açısından Türkiye genelinin yüzde50'sini teÅŸkil ettiÄŸini, 2001 Temmuz ayı itibariyle 200 milyon 222 binadet yurtiçi, 13 milyon 429 bin adet de yurtdışı mektup postası gönderisi yaptığını kaydetti.Ä°lin Avrupa ve Anadolu yakaları baÅŸmüdürlüklerine 20 aylık dönemdetoplam 870 milyar 121 milyon lira harcama yapıldığını dile getiren Bakan Vural, ''Ä°stanbul'a 2002 yılında yapacağımız harcama tutarı ise 2 trilyon 774 milyar lira olarak planlanmıştır. Bu konudaki talepler, Devlet Planlama TeÅŸkilatı'na sunulmuÅŸtur'' dedi.Türkiye'nin, Avrupa, Asya ve Afrika kıtaları arasındaki konumu nedeniyle ulaşım yönünden en kısa yol güzergahı üzerinde yer aldığını,bu nedenle stratejik öneme sahip olan bir köprü durumunda olduÄŸunu vurgulayan Vural, bu önemli konum içinde ayrı bir yeri olan Ä°stanbul'un Türkiye'den geçen tüm karayolu güzergahlarının kesiÅŸme noktasında yer aldığını söyledi. Halen uluslararası eÅŸya taşımacılığı yapan 872 firmadan 205'inin, uluslararası yolcu taşımacılığı yapan 134 firmadan da 66'sının merkezlerinin Ä°stanbul'da bulunduÄŸunu hatırlatan Vural, konuÅŸmasını şöyle sürdürdü:''Kara ulaÅŸtırması içinde demiryolu ulaşımında da Ä°stanbul tam birmerkez konumundadır. 2001 yılında Ä°stanbul ilinde, 5.5 trilyonluk demiryolları için yatırım yapılması planlanmıştır. Demiryollarında çeken ve çekilen araçları modernize etmek amacıyla HaydarpaÅŸa ve Sirkeci elektrikli depo ile dizel deponun iyileÅŸtirme çalışmaları sürdürülmektedir. Ayrıca, Ä°stanbul ili yatırımları içerisinde en önemli kalem olan ve 2001 ödeneÄŸi 3 trilyon 600 milyar lira olan HaydarpaÅŸa Limanı için ihtiyaç duyulan 2 adet römorkör alınacaktır.''Ä°stanbul-Ankara Demiryolu'nun Ä°yileÅŸtirilmesi Projesi'nin seyahat süresini yaklaşık 1.5 saat kısaltacağını ifade eden Vural,  bu projeyle yolcu taşımacılığında yüzde 10 olan demiryolu payının yüzde 15'e, yük taşımacılığında da yüzde 3 olan payın yüzde 5'e çıkartılacağını belirtti.  Bakan Vural, söz konusu projenin ihalesinin tamamlandığını ve kredili teklifin Hazine onayını beklediÄŸini anlatarak, projenin 2 yıl içinde tamamlanacağını kaydetti.Vural, Gebze-HaydarpaÅŸa, Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileÅŸtirilmesi ve demiryolu BoÄŸaz Tüp GeçiÅŸi inÅŸaatı olan  ''Marmaray Projesi''nin etüd çalışmalarının 1983 yılında yapıldığını, 1998'de de BoÄŸaz'ın iki yakasındaki Gebze-Halkalı arası mevcut banliyö hatlarının yüzeysel metroya dönüşüm projesinin hazırlandığını dile getirdi. Bu projeyle halen 10 bin olan bir saatlik yolcu kapasitesinin 75 bin kiÅŸiye çıkacağını belirten Bakan Vural, şöyle devam etti:''Böylece ilk etapta, en az maliyetle yaklaşık 80 kilometrelik ilave bir metro ağına Ä°stanbul kavuÅŸturulmuÅŸ olacaktır. Kuzey-güney metrosuyla birlikte ulaşım sorunu kalıcı ve uzun vadeli olarak çözülecektir. Ä°stasyonların birer çekim merkezi olmasını saÄŸlayacak ÅŸekilde duraklara ticaret, kültür ve turizm amaçlı tesisler planlanmıştır. Demiryolu tüp tüneli inÅŸa edildiÄŸinde, 10-12 adet karayolu köprüsünün saÄŸlayabileceÄŸi bir kapasite yaratılacaktır. Demiryolu BoÄŸaz Tüp GeçiÅŸi, yapılması planlanan Ankara-Ä°stanbul sürat demiryolu dahil uluslararası ve ulusal tüm yük ve yolcu trenlerine hizmet verecektir.''Bakan Vural, Marmaray Projesi'nin müşavirlik ve mühendislik hizmetihalesinin tamamlandığını da hatırlatarak, ''Vize için Maliye Bakanlığı'na baÅŸvuruda bulunulmuÅŸtur. 10 gün içerisinde bu sonuçlanacak. Marmaray Projesi'nin ihale dokümanlarının hazırlanma iÅŸleri 8 ay sürecek. Daha sonra ihale aÅŸamasına geçilecek'' diye konuÅŸtu.Bu projenin doÄŸu-batı ulaşım koordinasyonunun saÄŸlanmasında son derece stratejik bir öneme sahip olduÄŸunu dile getiren Vural, ''Marmaray, bütün safhalarıyla yakından takibimiz altındadır. CumhurbaÅŸkanı Ahmet Necdet Sezer de projeyi yakından takip ediyor. Umarım bu ihale sürecinin sonunda, hep beraber buranın temel atmasını gerçekleÅŸtiririz'' dedi.   Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!