Tüketicinin korsanla mücadelesi sonuç verdi

Güncelleme Tarihi:

Tüketicinin korsanla mücadelesi sonuç verdi
Oluşturulma Tarihi: Mart 28, 2010 12:14

Tüketicilerin Birliğinin girişimleri üzerine, 1 Nisan tarihinden itibaren, vatandaşlar iletişim hizmetlerinde kontör yerine görüşme ücretini dakika ve saniye olarak satın alıp, aynı şekilde kullanacak.

Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Dinç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, sabit ve cep telefonu operatörlerinin uyguladığı kontör sisteminin, bu firmaların çoğuna haksız kazanç sağladığını, tüketicinin de zarara uğradığını iddia etti.

Dinç, Tüketiciler Birliği olarak, bu konudaki ilk şikayeti 2003 Mayıs ayında Telekomünikasyon Kurumu'na yaptıklarını, verdikleri hukuk mücadelesinden 2009 Ekim ayında Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) nihai kararı vermesiyle sonuç aldıklarını söyledi.

BTK'nın verdiği 6 aylık süreyi iletişim kuruluşlarının sonuna kadar kullandıklarını ve “kontörden paraya geçme” kararını 1 Nisanda uygulama kararı aldıklarını, bu da reklamlarıyla “bu kararı kendi istekleriyle vermişler gibi” duyurmaya başladıklarını söyledi.

Bunun Tüketiciler Birliğinin, dolayısıyla Türk tüketicisinin bir başarı, kazanımı olduğuna dikkat çeken Dinç, şunları kaydetti: “1 Nisan tarihinden itibaren, iletişim hizmeti sağlayan şirketler kafa karışıklığına, tüketicinin mağduriyetine neden olan kontör sisteminden para sistemine, yani gerçek zaman sistemine geçiyor. Kontörü 15 saniye yapan da 60 saniye kabul eden firma da vardı.

Şirketler haksız kazanç elde ediyordu. Yani bir kontör, bazı firmalarda 15 saniye, kiminde 40 saniye, kiminde ise 60 saniyeydi. Ancak vatandaşın bundan haberi yoktu, çünkü vatandaş yeterince bilgilendirilmiyordu, bilgilendirilmek istenmiyordu. Artık herkes, kontör yerine görüşme ücretini dakika ve saniye olarak satın alıp, yine aynı şekilde kullanacak.”

“Bu bir modern soygun” olduğunu iddia eden Dinç, “Artık bu dönem kapanıyor, vatandaş 15 saniye konuşup, bir dakika sandığı ancak daha az süre uygulanan bir kontör ödemek zorunda kalmayacak. Artık 30 saniyelik kontör yükleyip bu satın aldığımız 30 saniyeyi 30 saniye kullanabileceğiz” dedi.

TÜKETİCİ ŞİMDİ DE “FARKLI BİR OPERATÖRÜ ARIYORSUNUZ” UYARISI İSTİYOR

Kontör mağduriyetinin sona erdiğini ancak operatörler arası numara taşıma nedeniyle, vatandaşın, aradığı numaranın diğer operatöre geçtiğinin kavrayamadığını, bu nedenle abonelerin yüksek faturalarla karşılaşabildiğini vurgulayan Dinç, şöyle devam etti: “Şuan, farklı operatör arandığında, sadece bip sesi uyarısıyla karşılaşılıyor. Bu uyarıyı çoğu kez vatandaşlar fark edemiyor ve 'kendi operatörüm' diye başka operatöre geçmiş bir telefonla saatlerce görüşüyor. Bu nedenle fatura da bir hayli şişiyor.

Bize öyle başvuruyor yapılıyor ki, kişiye 2 bin lira fatura geliyor. Bir kaç milyar cep telefonu faturasıyla neye uğradığını şaşıran bu kişiler ise ya da inşaatta çalışan işçi ya da sabit gelirli memur oluyor. Bunun için ilgili kurumlara, tüketicinin bu mağduriyetinin önlenmesi için, farklı operatöre geçen numaralar aranırken 'şuan farklı bir operatörü arıyorsunuz' şeklinde sesli uyarı dinletisi konulması gerekiyor. Yoksa mağduriyetler, şirketlerin ise haksız kazançları devam edecek.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!