Tüketici konuştu Philips dinledi

Güncelleme Tarihi:

Tüketici konuştu Philips dinledi
Oluşturulma Tarihi: Eylül 05, 2003 21:37

Philips Ev Aletleri ve Kişisel Bakım Ürünleri, ürün geliştirme sürecinde tüketicileriyle yakın temasa geçti. 4 Eylül'de bütün dünyayla aynı anda tüketicileriyle bir araya gelen şirket, söz hakkını onlara verdi. Gelecek 10 yılın ürünlerinin tasarlanmasında tüketicileriyle görüş alışverişinde bulundu.

Philips gelecek 10 yıl içinde üreteceği ev aletleri ve kişisel bakım ürünlerine tüketicileriyle beraber karar verecek.

Şirket, mutfak robotundan kızartma makinesine, tıraş makinesinden epilatöre kadar günlük yaşamda sürekli kullanılan ürünlerin geliştirilmesi için tüketicileriyle yakın temasa geçti. Bu amaçla 4 Eylül'de 60 ülkede aynı anda tüketicilerle bir araya gelindi. İnteraktif bir çalışma ortamında ürünlerin geliştirilmesinde tüketicilerin görüşleri alındı. Türkiye'deki tüketici profilinden seçilen 35 kişi ile karşılıklı görüş alışverişinde bulunuldu.

Philips Ev Aletleri ve Kişisel Bakım Ürünleri Genel Müdürü Yenal Gökyıldırım, müşteriyle çok yakın çalışmayı gerektiren ve günlük yaşamda sürekli kullanılan bir ürün grubuna sahip olduklarını belirtiyor. Bu nedenle bütün dünyada tüketiciyle yakın temasa geçmeye karar vermişler.

Yeni sloganlarını 'beklentilerin çok ötesinde' olarak belirlediklerini dile getiren Gökyıldırım, ürünlerinin yalnızca tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamadığını onlara isteklerinin bir adım ötesini vermeyi hedeflediklerini söylüyor:

‘‘Dünyada faaliyet gösterilen her ülkede tüketicilerle ilgili bilgiler toplanıyor. Bu bilgiler ve istekler Philips'in çeşitli ülkelerde bulunan ar-ge merkezlerine gönderiliyor. Ama yeni uygulamayla tüketicilerimizle daha yakın temasa geçtik. Her ürünün bir adım sonrası hesaplanıyor. Ar-ge'ye çok önem veriyoruz. Philips dünya genelindeki 30 milyar euro’luk cirosunun yüzde yedisini ar-ge için kullanıyor.‘‘

İNTERAKTİF BULUŞMA

Tüketicisiyle interaktif olarak ilk defa bu yıl buluşan Philips, beklediği sonucu elde ederse bunu önümüzdeki yıllarda da tekrarlamayı planlıyor. 4 Eylül'ün 'Philips Tüketiciler Günü' olarak kutlanması düşünülüyor.

Gökyıldırım, dünya çapında yaptıkları grup çalışmasıyla tüketicilerini daha yakından tanıdıklarını belirterek, gelecek 10 yılın ürünlerinin tasarlanmasında onlarla birlikte çalışacaklarını kaydediyor. Tüketicileriyle buluşmalarından beklentilerini şöyle anlatıyor:

‘‘Kendi tüketicimizi anlamayı umut ediyoruz. Öncelikle konuya yerel bakıyoruz. Kime ürün sattığımızı ve tüketicilerimizin beklentilerini yüz yüze interaktif bir ortamda gördük. Onlardan edindiğimiz bilgileri önümüzdeki yıllardaki ürünlerin geliştirilmesinde kullanacağız.’’

Philips'in yüzlerce tüketici yerine yalnızca 35 kişiyle buluşmasının ardında tek yönlü bir çalışma yapmama isteği yatıyor. Tüketici profiline uygun olarak seçilen herkesle şirket yönetici ve çalışanları birebir ilgilendi. İnteraktif olarak ürünler hakkında görüş ve beklentilerini öğrendiler.

YILDA 100 YENİ ÜRÜN

Philips ev aletleri ve kişisel bakım ürünlerinde dünyada 400'e yakın ürün gamına sahip. Türkiye'de tüketicilerin alışkanlıklarına uygun olarak pazara sunduğu ürün çeşidi 270 civarında. Dünyada binlerce buluş ve patente imza atmış. Her yıl 100 yeni ürünü piyasaya sunuyor. Yıllık ürün satış miktarı 70 milyon adet. Philips Ev Aletleri ve Kişisel Bakım Ürünleri Genel Müdürü Yenal Gökyıldırım, Türkiye'de ürün gruplarında en çok satışı ütü ve kişisel bakım ürünlerinde gerçekleştirdiklerinden söz ediyor. Bu ürünleri mutfak aletleri ve süpürgeler takip ediyor. Gökyıldırım, yılda bir buçuk milyon tane ütü satışı gerçekleştirdiklerini, kadın güzellik ürünlerindeki pazar paylarının da yüzde 42 olduğunu dile getiriyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!