OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 27, 2002 00:00
Güney Kore ve Japonya'da düzenlenen 2002
Dünya Kupası’nda birçok maçta tribünlerin boÅŸ kalmasının, bilet satışı için hazırlanan yazılımdaki hatalardan kaynaklandığı belirlendi. Yazılımın bir Ä°ngiliz ÅŸirketi tarafından hazırlandığı belirtildi.Uluslararası Futbol Federasyonları BirliÄŸi (FIFA), Dünya Kupası maçlarında tribünlerin neden boÅŸ kaldığını belirlemek için yaptırdığı araÅŸtırmada, sorunun Ä°ngiliz Byrom firmasının hazırladığı yazılımın hatalı olmasından kaynaklandığı tespit edildi.Ä°nternette yer alan habere göre, danışmanlık ÅŸirketi Ernst & Young’a bir rapor hazırlatan FIFA, bu durumun; bilgisayar hataları ve bilgi akışındaki gecikmelerden kaynaklandığını belirledi. Raporda yer alan bilgilere göre, evsahibi ülkeler Güney Kore ve Japonya dışında dünyadaki bilet satış organizasyonunu üstlenen Ä°ngiliz Byrom adlı ÅŸirketin kullandığı yazılım baÅŸarı olamadı.Åžirketin hazırladığı satış yazılımı, 1 Mayıs 2002 tarihinden önce satışa sunduÄŸu biletlerin geri kalanını, zamanında Güney Kore ve Japonya’ya döndüremeyince biletler elde kaldı ve birçok maçta dışarıda bilet arayan taraftarlar varken biletler satılamadı ve tribünler boÅŸ kaldı. Kupanın en fazla talep gösterilen maçlarından biri olan Japonya-Türkiye maçı sırasında kapalı tribünlerde orta blokta, saÄŸ ve sol koltukları satılan 500-700 kiÅŸilik bir oturma grubunun boÅŸ kalması dikkat çekmiÅŸti.Raporda belirtilen ilginç hususlardan biri de teknolojileriyle ünlü Japonların, bu biletlerin satışını gerçekleÅŸtirebilecek bir sistem kurmamış olmaları. Sorun ortaya çıkınca çaÄŸrı merkezleri kuran Japonlar, biletleri maç saatlerine kadar telefonla satmayı denemiÅŸlerdi. FIFA tarafından saÄŸlanıp Byrom’a verilmesi gereken detaylı stadyum verilerinin yetersiz kalmasının da aksaklıklara neden olduÄŸu kaydedildi. Â
button