Oluşturulma Tarihi: Ağustos 11, 2004 00:08
Yüksek yapısı, cam tavanı, üç sıra koltuğu ile dikkat çeken Peugeot 307 SW, hobi kullanımının yanı sıra geniş aileler için de ideal bir otomobil imajı çiziyor. 1.6 litre hacimli turbo dizel motora sahip oan 307 SW'nun anahtar teslim satış fiyatı 44.8 milyar lira.
Peugeot 307'nin 5 kapılı station karoseri iki farklı versiyon ile üretiliyor. 'Break' isimli versiyon, alışılmış station işlevine sahipken, 'SW' isimli versiyon her ne kadar station wagon gibi algılansa da, aslında 'Sport Wagon' anlamına geliyor. SW versiyonu, panoramik cam tavanı, üçüncü koltuk sırası gibi özellikleriyle, station wagon bir otomobilden daha çok, bir MPV karakterine sahip. Alışıldık MPV'ler kadar yüksek olmaması da onu crossover sınıfına yaklaştırıyor. Bu hafta test konuğumuz olan araç, Peugeot 307 SW'nin HDi versiyonu.
Peugeot 307 SW, ilk bakışta diğer binek otomobillerden yüksek oluşuyla dikkatleri üzerine topluyor. Zaten tavanı yüksek bir karosere sahip olan Peugeot 307 SW, süspansiyon yüksekliğinin de bir miktar artırılmasıyla, trafikte binek otomobillerden daha yüksekte duruyor. Yüksekliği 1 metre 75 cm'yi geçen Peugeot 307 SW'nin uzunluğu ise 4 metre 41 cm.
1402 kg'lık boş ağırlığa sahip Peugeot 307 SW'nin bagaj hacmi, kullanım şekline göre değişiyor. Ekstra koltuk sırası monte edildiğinde 7 kişilik olan Peugeot 307 SW, 137 litrelik bagaj hacmi sunarken, ekstra kotuk sırası kullanılmadığında ve arka koltukları yatırıldığında bu rakam 1540 litreye ulaşıyor.
Önden bakıldığında tavandaki port bagaj rayları hariç diğer 307'lerden bir farkı olmayan Peugeot 307 SW'nin esas farkı yandan bakıldığında anlaşılıyor. Yüksek olduğunu yan kısmında daha iyi belli eden Peugeot 307 SW, yüksek arka kısmı, 16 inç çapındaki 5 kollu büyük jantları ve yerden yüksek yapısıyla dikkat çekiyor. Tavan rayları, sportif jantları, gümüş renkli kapı kolları gibi detaylar, Peugeot 307 SW'nin pahalı ve 4 çeker özelliklere sahip crossover'lar gibi görünmesini sağlıyorlar. Stop lambaları ise değişik tasarımlarıyla kendilerini köşelerde belli ediyor. Arka kısımda stop lambalarının bu farklı dizaynını daha rahat görmek mümkün. Bagaj kapağının büyük oluşu ve alçak konumu da olumlu bir özellik. Otomobilin en önemli özelliği ise tavanın büyük kısmının camdan yapılmış olması. 1.3 metrekarelik 'moon-roof'u ile Peugeot 307 SW, dört mevsimlik bir cabrio denebilir.
İç mekanı diğer Peugeot 307'lerden farksız... Koltuklar rahat, göstergeler okunaklı, kumandalar ergonomik yerleştirilmiş. Orta konsolun arka kısmındaki bir düğme ile tavandaki siperlik otomatik olarak açılıyor. Böylece, otomobil adeta bir cabrio'ya dönüşüyor.
Test ettiğimiz Peugeot 307 SW'nin HDi versiyonu, 1.6 litre hacimli bir turbo-dizel motora sahip. Sadece 110 beygir gücündeki bu motor, alt devirlerde verdiği 240 Nm'lik torku sayesinde güç eksikliğini hissettirmeden 307 SW'yi harekete geçiriyor. 1500 devirle 3000 devir arasında kullanıldığında hem çok ekonomik olan, hem de tatminkar bir performans sağlayan motor, bir dizel için oldukça sessiz çalışıyor. Bu tatminkar performansta, yakın oranlara sahip 5 ileri şanzımanın da payı büyük. Peugeot 307 SW, 16 inçlik jantlarının içindeki 4 diski sayesinde frenajda hem güçlü hem de stabil. Yol tutuş konusunda ise yüksekliğine ve yumuşak süspansiyonuna rağmen şaşırtıcı derecede başarılı. Peugeot mühendisleri, 205/55 R 16 ebatlarındaki Pirelli P Zero lastiklerin yol tutuş kabiliyeti ile yumuşak süspansiyonu buluşturarak, hem konforlu hem de yola iyi tutunan bir otomobil yaratmışlar.
Test aracımız olan Peugeot 307 SW'nin anahtar teslim fiyatı 44.8 milyar lira. Kompakt MPV'lerden biraz yüksek olan bu fiyatın karşılığında standart donanımda ABS, ön ve yan hava yastıkları, perde hava yastıkları, otomatik yanan farlar, yağmur sensörlü silecekler, ısıtmalı yan aynalar, ışıklı makyaj aynası, elektronik klima, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon ve 16 inçlik jantlar sunuluyor. opsiyonel donanım listesi ise, alarm, deri döşeme, arka ekstra koltuk sırası, ESP ve metalik boya'dan oluşuyor.
Teknik veriler
Silindir sayısı: 4
Silindir hacmi: 1560 cc
Maksimum güç: 110 bg/4000 d/d
Maksimum tork: 240 Nm/ 1750 d/d
Şanzıman: 5 ileri manuel
Maksimum hız: 183 km/s
Hızlanma: 0-100 km 12 sn
Yakıt tüketimi: Şehir içi 6.2 litre / Şehir dışı: 4.4 litre
Boş ağırlık: 1402 kg
Bagaj hacmi: 137/1540 litre
Lastik ebadı: 205/55 R16