Güncelleme Tarihi:
Kamyon ve TIR'ların, şehir içine girmeden, en yakın limanlardan Ro-Ro hattını kullanmaları, İstanbul trafiğinden, günlük ortalama 15 kilometrelik araç kuyruğunu azalttı.
ithalat ve ihracatın transit hattı olması, kent ihtiyaçlarının çevre illerden sağlanması İstanbul'un yoğun şehir içi trafiğine, kamyon ve TIR'ları da ekleniyor.
İstanbul'da, köprü ve viyadüklerde yürütülen güçlendirme çalışmaları dolayısıyla yoğunlaşan şehir içi trafiğine girmek istemeyen, nakliye işlemlerini en kısa sürede tamamlamayı hedefleyen kamyon ve TIR'lar için Avcılar-Bandırma arasındaki Ro-Ro seferleri alternatif bir güzergah oluşturuyor.
Kamyon ve TIR'ların, şehir içine girmeden, en yakın limanlardan Ro-Ro hattını kullanmaları, İstanbul trafiğinde büyük bir rahatlama sağlıyor, kentin ağır vasıta yükü hafifliyor. İstanbul-Bandırma istikametinde ortalama 7 saat süren taşıma süresi, Ro-Ro hattıyla 3.5 saate iniyor. Ambarlı-Bandırma hattında hizmet veren 3 firma, bu hat üzerinde günde 15 sefer yapıyor.
Kamyon ve TIR'ların, şehir içine girmeden, en yakın limanlardan Ro-Ro hattını kullanmaları, İstanbul trafiğinden, günlük ortalama 15 kilometrelik araç kuyruğunu azaltıyor.
“3 firmayla günde 15 sefer”
Avcılar–Bandırma hattında iki Ro-Ro gemisiyle hizmet veren İstanbullines'in Genel Müdürü Bülent Şafak, AA muhabirine yaptığı açıklamada, köprü ve viyadüklerde yürütülen çalışmalarla birlikte Ro-Ro seferlerine ihtiyacın arttığını, şoförlerin zaten kötü olan trafik şartlarının iyice kötüleşmesi nedeniyle deniz yolunun kolaylığından yararlanmaya çalıştığını söyledi.
Özellikle son haftalarda artan trafik yoğunluğu nedeniyle sefer sayılarını arttırdıklarını belirten Şafak, şunları kaydetti:
“Artan trafik nedeniyle şoförlerin isteği üzerine kapasitemizi yüzde 30 arttırarak, ek seferler koyduk. Kapasitemizi arttırmamıza rağmen doluluk oranımız yüzde 20 arttı. Bu anlamda Ro-Ro taşımacılığını Türkiye ve Marmara Bölgesi için bir çözüm olarak düşünüyoruz. Marmara Denizi'nde Ro-Ro seferlerinin lojistiğin kalbi olacağına inanıyoruz. Bedava asfalt olarak nitelendirdiğimiz deniz, bize bu konuda çok büyük avantajlar sağlıyor. Ro-Ro seferleri ağır vasıtaları yıpranmaktan, çevreyi kirletmekten, kaza riskinin artmasından koruyor. Ayrıca şoförlerimiz yolculuk süresince dinlenebiliyor, duş alabiliyorlar, yemek ihtiyaçları karşılanıyor. Bu noktada Avcılar-Bandırma hattı çok kritik. Çünkü bütün transit trafik buradan geçiyor. Firma olarak bir günde yaptığımız 6 seferle, ortalama 500 TIR ve kamyon taşıyarak, İstanbul trafiğini 7,5 kilometrelik araç kuyruğundan kurtarıyoruz.”
Karayolu ile ortalama 3-4 günde gerçekleşen çevrim süresinin, Ro-Ro hattı kullanıldığında 2 gün kısaldığını belirten Şafak, “Aracın ömrü uzuyor, amortisman süresi artıyor. Trafik problemi ortadan kalkıyor. Karayollarının yıpranması ve aşınması önleniyor. Yeni otoyol-karayolu inşa maliyeti oluşmuyor. Karayolu taşımacılığındaki en büyük gideri akaryakıt oluşturduğundan akaryakıt tüketimi azalıyor, böylece milli ekonomiye çok büyük katkıda bulunuluyor” diye konuştu.
Bülent Şafak, Ambarlı-Bandırma hattında toplam 3 firmanın hizmet verdiğini ve günde 15 seferin yapıldığını anlattı.
Türkiye'nin 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşabilmek için ithalat ve ihracatın fabrikalara, insanlara ulaştırılması gerektiğini, bunun için de kamyonlar ve TIR'ların vazgeçilmez olduğunu belirten Şafak, şöyle konuştu:
“Kamyon ve TIR'ların özellikle İstanbul gibi bir metropole girmesine engel olmamız, ekonomik şartlarla istedikleri noktalara varmalarını sağlamamız lazım. Marmara Denizi bizim için büyük bir nimet. Çünkü kuzey-güney ya da güney-kuzey aksında endüstrinin tam kalbinde oturuyor. Endüstrimizin ürettiği mal ve hizmetlerin taşınmasında Marmara Denizi kritik öneme sahip. Bunu efektif kullanabilirsek, bu 500 milyar hedefine ulaştığımızda aslında doğaya hiç bir zarar vermemiş, yeşil bir çözüm üretmiş olacağız. Yüksek yakıt maliyetleri nedeniyle bazı kamyon ve TIR şoförleri 10 numara yağ kullanıyor. Halbuki deniz yolu onlar için hem ekonomik hem de 10 numara yağ kullanmalarını azaltan bir yöntem. Bu sayede doğaya da büyük katkımız oluyor. İhracat hedeflerine gerçekten ulaşmak ve şehirlerimizi yaşanır kılmak istiyorsak, Ro-Ro hatlarına ihtiyacımız var.”
Marmara Denizi'ndeki Ro-Ro seferlerinin çok kritik olduğunu ve bunun en önemli noktasını limanların oluşturduğunu belirten Şafak, liman yapılaşmasının daha da geliştirilmesi ve özel limancılığın özendirilmesi gerektiğini dile getirdi.