Toyota ’amiral gemisi’ yeni Avensis’le sahneye çıkıyor

Güncelleme Tarihi:

Toyota ’amiral gemisi’ yeni Avensis’le sahneye çıkıyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 08, 2008 00:00

Japon Toyota’nın Autoshow Fuarı’nda sergileceyeceği modeller arasında en fazla ilgiyi yeni Avensis’in çekmesi bekleniyor.

Toyota’nın Avrupa’daki ’amiral gemisi’ Avensis’in üçüncü nesli, Uluslararası Paris Otomibil Fuarı’ndaki dünya lansamanın ardından İstanbul Autoshow’da Türk otomobilseverlerle buluşacak. Şık ve dinamik tasarımı ile dikkat çeken yeni Avensis’in Sedan ve Station Wagon versiyonları fuarda yer alacak. D segmentinde artan rekabet sonucu kendisini daha fazla geliştirerek hedef kitlesini daha da büyütmeyi hedefleyen Toyota, yeni temsilcisi Avensis’i 2009 yılı başında Avrupa pazarında satışa sunmayı planlıyor.

Öncüsüne göre oldukça şık bir tasarıma kavuşan Avensis, Lexus modellerine benzer çizgilerle şekillendirilmiş. Alçak cam profili ve kısa bagaj çıkıntısı ile oldukça sportif bir görüntü çizen araç, belirgin omuz çizgisi ile de sağlam bir yapıya sahip olduğu gözler önüne seriyor. Motorları konusunda herhangi bir bilginin verilmeyen Avensis büyüyen boyutları ile D segmentindeki rekabette başarıyı arayacak.

ARTIK DAHA GÜVENLİ

Toyota’nın Güney Fransa’daki ED2 tasarım merkezinde dizayn edilen üçüncü nesil Avensis, kalite ve konforun yanı sıra geliştirilen dinamik sürüş özellikleriyle de dikkat çekiyor. Yeni Avensis, aktif ve pasif güvenlik özelliklerine eklenen yeni elektronik stabilite programı (VSC+), güçlendirilen çarpışma öncesi güvenlik sistemi (PCS) ve sürüşe duyarlı ön farları (AFS) ile çok daha güvenli olarak öne çıkıyor.

13 MODEL SERGİLEYECEK

Toyota, İstanbul Autoshow’da yeni nesil Avensis ve Prius dahil toplam 13 araç sergileyecek. Toyota’nın standında, yüksek perfomans ve güvenlik özellikleri ile hayli iddialı olan yeni Land Cruiser V8, Land Cruiser Prado, RAV 4, Toyota’nın Avrupa’da en çok satan, çarpıcı modeli Yaris, dünyanın en çok tercih edilen otomobili Corolla, geniş mekana ihtiyacı olan kullanıcılar ve aileler için modern hayatın ritmine uygun Corolla Verso, Toyota’nın C segmentinde büyük beğeni kazanan hatchback modeli Auris, prestij, güvenlik ve konfor özellikleri ile ön plana çıkan Camry yer alacak.

Prius’la hibrit atağı başlıyor

Toyota, Türkiye’de gecikmeli de olsa hibrid atağına kalkıyor. Toyotasa bu yılki İstanbul Autoshow’da, dünyanın en çok satan çevreci hibrid otomobili Prius’u da sergileyecek. Prius’un üçüncü neslini Türkiye’de yıl sonunda satışa sunmaya hazırlanan Toyotasa, 30 Prius’u yıl sonuna kadar 880 kişiye test ettirecek. Toyotasa daha sonra 2009 Haziran-Ağustos gibi yenilenen Prius’u Türkiye’de satışa sunacak. Toyota’nın ’Hybrid Synergy Drive’ teknolojisine sahip olan Prius, ideal çalışma prensibine sahip elektrikli ve benzinli motoru sayesinde düşük yakıt tüketimi ve düşük CO2 salımı sağlarken, yüksek performans ve sessiz sürüş keyfini de beraberinde sunuyor.

10’UNCU YILINI  KUTLUYOR

Geçtiğimiz yıl hibrid teknolojisinin 10. yılını kutlayan Toyota, bugün dünyada 1.5 milyonun üzerinde hibrid araç satışıyla lider durumda bulunuyor. Toyota hibrit satışları her yıl bir önceki yıla göre tüm ülkelerde artış gösteriyor. 1997-2007 yılları arasında 1 milyona yakın Toyota Prius satıldı. 10 yıldır satılan Toyota Prius ile dünyamıza 1.426.176 ton daha az karbondioksit (CO2) salınımı sağlanmış oldu. Toyota Prius şu anda toplam 44 ülkede satılıyor. 2008’in ilk altı ayı sonunda 150.000 adetten fazla satış rakamı Prius’a artan ilginin en önemli göstergesi. 2010 yılından itibaren yılda 1 milyon adet hibrid satışına ulaşmayı hedefleyen Toyota, 2020 yılından itibaren de tüm modellerinin hibrit versiyonlarını üretmeyi amaçlıyor.

HEM GÜÇLÜ HEM DE ÇEVRECİ

Toyota Prius, D segmentinde yer alan bir araç olmasına karşın, 100 kilometrede ortalama 4.3 litre yakıt sarfiyatı ve 104 g/km CO2 salımıyla en iyi B segment dizel araçları bile geride bırakıyor. Tek bir depo yakıt ile 1000 kilometrenin üzerinde yol alabilen Prius, hiç partikül salımı olmadan ’dizel EURO 4’ seviyesinden bile yüzde 96 daha az NOX salımıyla dikkat çekiyor. Prius’un asıl dikkat çeken özelliği ise performansı. Prius, 0’dan 100 km/s hıza sadece 10.9 saniyede çıkıyor. 77 beygir motor gücü, 68 beygir de elektrik motoru gücüne sahip olan Prius, 478 Nm’lik maksimum torkuyla yüksek performans sağlıyor. 408 litrelik bagaj hacmi ise Prius’un kalabalık aileler için de kullanışlı olduğunu gösteriyor.

Sonunda Türkiye Lexus’la tanışacak

Türk tüketicisi, bu yıl 12’ncisi düzenlenen İstanbul Autoshow Fuarı’nda Toyota bünyesindeki lüks otomobil markası Lexus ile tanışma fırsatı yakalayacak. Lexus, fuarda LS, LX ve GS modelleriyle yer alacak. Özelikle Kuzey Amerika pazarında çok iyi tanınan Lexus markası, bu yıl Avrupa pazarına da adım attı. Lexus’un Türkiye’de ise 2009 yıl sonunda faaliyete geçmesi bekleniyor. Toyota’dan farklı bir bayi teşkilatına sahip olacağı açıklanan Lexus markasının hidrid modelleriyle Türkiye pazarına girmesi planlanıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!