Oluşturulma Tarihi: Ekim 31, 2007 00:00
Japonların kendi evlerinde düzenledikleri en büyük fuar olan ’Tokyo Motor Show’ geçtiğimiz hafta ’Yenilikleri yakala, geleceğe dokun’ sloganı ile 40’ıncı kez kapılarını açtı.
11 Kasım’a kadar ziyaret edilebilecek fuarın yıldızları kuşkusuz geleceğe ışık tutan birbirinden ilginç konsept model oldu. Geçtiğimiz haftalarda Otoyaşam’da geniş yer verdiğimiz bu konsept modellerin dışında fuarda kısa bir süre sonra yollara çıkacak otomobillerle, üretime geçmeye hazırlanan konseptler de yer aldı. İşte fuardan sizin için seçtiklerimiz.
Konseptten gerçeğe dönecekler
Toyota: Dünyanın en büyük üreticisi olan Toyota fuarda 8’i konsept olmak üzere toplam 21 araç sergiledi. Stantta en çok dikkat çeken modellerden biri ise 1/x konsepti oldu. Bu araç, Japon üreticinin seri üretimdeki hibrid modeli Prius’un önümüzdeki birkaç yıl içinde üretilmesi planlanan daha küçük versiyonu hakkında ipucu veriyor.
Honda: Honda, 1983-1991 yılları arasında ürettiği CR-X modelinin yeni neslini habercisi niteliğindeki CR-Z konseptini fuarda otomobilseverlerin karşısına çıkardı. Markanın önümüzdeki birkaç yıl içinde üreteceği araç, küçük spor otomobil sınıfında mücadele edecek. CR-Z, seri üretime geçtiğinde hibrid motor seçeneğini de sunacak.
Mitsubishi: Mitsubishi’nin üretime en yakın duran modeli ZT konsepti, Galant’ın da üstünde yer alacak olan yeni bir araç hakkında ipucu veriyor. Lancer ile başlayan yeni tasarım anlayışı çerçevesinde şekillendirilen ZT, alüminyum şasi üzerinde yükseliyor. Aracın bu özelliğini seri üretime geçtiğinde de koruması bekleniyor.
Audi: Alman üretici Audi de uzun zamandır dışında kaldığı küçük segmente giriş yapacak olan yeni model hakkında ip uçları taşıyan bir konsept ile fuardaydı. Metroproject Quattro adıyla tanıtılan araç hibrid motor ve quattro çekiş sistemi ile donatılmış. Küçük segmentin başarılı markası MINI’yi hedef alarak tasarlanan araç 1.4 litre 150 beygir gücündeki benzinli motor ile 0-100 km/s hızlanmasını 7.8 saniyede tamamlıyor. Metroproject konseptinin 2010 yılında A1 adıyla üretime geçmesi bekleniyor.
Subaru: Japon üreticinin fuarda sergilediği EXIGA konsepti de birkaç yıl sonra yenilenecek olan Legacy’nin yeni yüzü hakkında oldukça açık ipucu veriyordu. Aracın en önemli yeniliği ise tüm yüzeylerde kullanılan cam parçalar sayesinde 7 kişiye çok ferah yolculuklar sunabilecek olması.
Volkswagen: Volkswagen’in Frankfurt Otomobil Fuarı’nda ilk kez tanıttığı Up! konseptinin yeni versiyonu olan Space Up! Tokyo’da sergilendi. Uygun fiyatlı şehir otomobili mantığında geliştirilen Up!’ın daha geniş bir iç mekana ve arka kapılara sahip versiyonu olan Space Up!, Alman üreticinin tüm dünya pazarlarında satılması planlanan bu modele verdiği önemi gözler önüne seriyor.
Yollara çıkmaya hazırlananlar
Honda: Honda’nın spor modeli S2000, geçirdiği küçük makyaj operasyonu sonrasında S2000 Type S adını alarak kısa bir süre sonra satışa sunulacak. 2.2 litre 237 beygir gücündeki motor ile donatılan S2000 dışında; ikinci jenerasyonu ile baştan aşağı yenilenen Jazz da fuarda sergilendi. Civic hacthback ile büyük benzerlik taşıyan yeni Jazz, 1.3 ve 1.5 litrelik benzinli motorlarla donatılmış. Honda yeni geliştirdiği bir dizel motoru da yeni Jazz’da kullanacak.
Subaru: Subaru, en hızlı modeli Impreza WRX STI modelini ilk kez fuarda sergiledi. 2.0 litre 308 beygir gücündeki araç, 4 egzoz çıkışı ve ralli parkurlarından fırlamış gibi durmasını sağlayan şişkin çamurlukları ile standart modellerden ayrılıyor. Araç ürettiği gücü 6 ileri manuel şanzıman ile 4 tekerleğe aktarıyor.
Nissan: Nissan’ın 2005 Tokyo Otomobil Fuarı’nda konsept olarak sergilediği GT-R, aradan geçen 2 yılın ardından seri üretime hazır hale geldi. Dünyanın en hızlı otomobillerinden biri olan ve önceki nasilden farklı olarak sadece Japonya pazarı için değil tüm dünyada satılmak üzere geliştirilen GT-R’da 3.8 litre çift turbo 480 beygir gücünde bir motor görev yapıyor.