Güncelleme Tarihi:
Bursa’da Tofaş Basketbol takımının yeni sezon açılış gecesine katılan Tofaş CEO’su Kamil Başaran, gazetecilerin sorularını yanıtladı. Başaran, şirket olarak satışlarının 2011 yılındaki rekor satışların ötesine geçtiğini söyledi. Türk ekonomisine teşekkür eden Kamil Başaran şöyle dedi:
"Biz hep dediğimizi yaptık. Türkiye ekonomisine teşekkür ediyoruz. 2012 yılında sizlerle konuşurken, ’2013 senesinde 2012 senesini geçeceğiz’ demiştim. Binek araçlar kapsamında 2012 senesindeki satış rakamlarımızı geçtik. Bu çok önemli bir başarı. Diğer taraftan hafif ticari araçta azalma var."
’HAFİF TİCARİ ARAÇTA İTHAL ARGE KALMADI’
Hafif ticari araçlarda ithal AR-GE’nin kalmadığına dikkat çeken Başaran açıklamasını şöyle sürdürdü:
"Türkiye’de ticari araç konusu çok önemli. Ülkenin çok önemli yatırımı. Bugün yerlilik oranına baktığınız zaman çok önemli atılımlarda bulunduk. Hafif ticari araçlarda ithal AR-GE kalmadı. Tofaş olarak tüm AR-GE’mizi kendimiz yapıyoruz. Gerek Doblo’nun Amerika ihracatı ve bundan sonra gireceğimiz tüm projelerde Bursa ve Türkiye’nin oluşturduğu teknik kadroyla, yan sanayisiyle beraber oluşturacağız. Hafif ticari araç pazarının önünde olan bir kaç engelin daha hafifletilmesi, ülke ekonomisine önemli katkılarda bulunacaktır. Bunlardan birisi K2 belgesi, bir tanesi sürücü belgesi. Önümüzdeki dönemde, bu konuda yapıcı adımlar atılırsa, ülkenin ekonomisine çok önemli katkılarda bulunacağımıza inanıyoruz."
Otomobil sektöründeki pazar payının arttığına dikkati çeken Başaran, hafif ticari araçta da bu potansiyelin olduğunu ve 2023 hedefleri kapsamında bunun önemli olduğunu vurguladı.
’YAŞLANMIŞ ARAÇ PARKININ YENİLENMESİ LAZIM’
Araç satışında hurda teşviki konusundaki soruları da yanıtlayan Başaran, hurda teşvikinin çıkarılmamasının nedeninin ekonomik büyüme olmadığını söyledi. Hurda teşvikinin çıkması konusunda birkaç önemli faktörün bulunduğuna dikkati çeken Başaran, şöyle devam etti:
"Açıklamalarımızda kesinlikle 1 yıl içinde olacak diye vurgulamadık. Ülkede çok yaşlanmış araç parkı var. Bunun yenilenmesinin altında yatan ana faktörlerden birisi çevreye olan negatif etkisi, ikincisi kaza oranlarının yukarı doğru gidiyor olması, üçüncüsü ise ekonomiye getireceği katma değer. Böyle bakınca araçların yenilenmesinin doğru olacağı kanısındayız. Burada önemli olan konu çevre, trafik, insana saygı bunun ötesinde ülke ekonomisine katkı olarak ele aldık. Yaptığımız görüşmelerde 2014 kapsamında ya da onun ötesinde olması çok değiştirmeyecek. Biz günlük yaşayan firmalar değiliz. Ülke ekonomisi ise her an nefes almakta. önemli olan konu önümüzdeki dönemde sayın hükümet büyüklerimizin alacağı karar kapsamı altında, hurda teşviği er ya da geç galiba olmak zorunda."
’ÜZERİMİZE DÜŞEN GÖREV NEYSE GÖZDEN GEÇİRİRİZ’
Bursaspor’un forma reklamlarıyla ilgili sıkıntısının hatırlatılarak, destek verip vermeyecekleri ile ilgili bir soru üzerine de Başaran, Bursa’nın marka değerlerinden biri olan Bursaspor’la ilgili üzerlerine düşen görev neyse bunu gözden geçireceklerini belirtti. Başaran şöyle konuştu:
"Bizim Bursa ile ilişkimiz sadece spor üzerinden değil, biz sanat ve kültür üzerinden derin dokularla bağlıyız bu kente. Yaptığımız müze ve eserlerle beraber Bursa’yı Türkiye ve dünyaya tanıtmak için çalışıyoruz. İtalya’da otomobil müzesini gezerken müze direktörü Bursa’daki müzeden bahsediyordu. Bu da bir katma değer. Bursapor’la, futbolla ilişkimiz kapsamı alanında üzerimize düşen görev neyse tabii ki bunu gözden geçirip, Bursa’ya katma değr verecek her türlü faaliyetin içinde yer alacağız."