OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 07, 2005 00:00
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile Türkiye Kızılay Derneği, Güney Asya’da yaşanan deprem ve tsunami felaketi nedeniyle başlatılan yardım kampanyasına ilişkin işbirliği protokolü imzaladı.TİM Başkanı Oğuz Satıcı, küreselleşmenin yalnızca sermaye ve malların değil, şefkatin, insani dayanışmanın da hızla serbest dolaşımı olduğunu söyleyerek, ‘Türkiye ihracatçısının çatı örgütü TİM ve İhracatçı Birlikleri Asya Pasifik coğrafyasından gelen küresel çığlığa Türk Kızılay’ı ile beraber Türkiye’nin küresel şefkatini ihraç ederek cevap verecektir’ diye konuştu. FARKLI AKTİVİTELER: Oğuz Satıcı, Asya’dan yükselen çığlığa olanakları sonuna dek zorlayarak yanıt vermenin tam zamanı olduğuna dikkat çekerek, tüm sivil toplum örgütlerinin, meslek örgütlerinin, sporcuların ve sanatçıların da kampanyayı desteklemesi gerektiğini ifade etti. İhracatçı birlikleri ve TİM olarak kampanyaya 1 milyon YTL bağışla destek verdiklerini dile getiren Satıcı, Kızılay’ın da 1.5 milyon YTL’yle kampanyaya destek olduğunu kaydetti. Satıcı, şimdilik 2 ay sürmesi öngörülen kampanyanın ilerleyen günlerde farklı aktivitelerle devam edeceğini belirtti. Satıcı, 20-25 yerli ve yabancı şarkıcının katılacağı bir yardım konserinin planlandığını söyleyerek, başka organizasyon fikirlerine de açık olduklarını sözlerine ekledi.KURBAN BAĞIŞI: Kızılay Genel Başkanı Talat Yılmaz da, Kızılay olarak kurban bağışı yapılabilmesi için de hazırlık çalışmalarının sürdüğünü dile getirerek, Endonezya’nın Aceh bölgesinde kesimhanelerin araştırıldığını, dağıtım işinin yapılabilmesi halinde ihtiyacı olanlara dağıtmak üzere kurban bağışlarını alabileceklerini söyledi. Yılmaz, kurumsal yardımların hem nakdi hem de ayni olabileceğine işaret ederek, sözlerine şöyle devam etti: ‘Kızılay artık yepyeni bir Kızılay’dır. Adil, şeffaf ve hesap veren bir Kızılay’dır. Kampanya süresince toplanan yardımların nerelere harcandığını, hangi ülkede hangi hizmetler için kullanıldığını medya aracılığıyla adım adım paylaşacağız.’ Hangi takımın daha çok taraftarı var görelimTİM Başkanı Oğuz Satıcı,
Fenerbahçe,
Galatasaray, Trabzonspor ve
BeÅŸiktaÅŸ gibi kitlesel spor takımlarını kampanyaya destek vermeye çağırarak, ‘Kulüpler kurumsal olarak, sporcular kiÅŸisel olarak bağış yapabilir. Ancak daha da önemlisi, her fırsatta ‘en çok benim taraftarım var’ diye övünen takımların ÅŸimdi ne kadar yardımsever taraftarı var, onu göreceÄŸiz. Kulüpler taraftarı örgütlesin, yardım kampanyasına destek versin’ dedi.Â
button